Toon posts:

Water in de kruipruimte, wegpompen of niet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bld-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-01 09:27
Sinds vorig jaar maart in het bezit van ons huis (bouwjaar 1997), rond augustus erin getrokken.
Tijdens de verbouwing in de zomer ben ik een paar keer in de kruipruimte geweest en zag ik wel een flinke plas water, verder niet meer naar gekeken (het water stonk niet).
Het "plafond" van de kruipruimte is trouwens geïsoleerd met piepschuim.

Rond oktober nog eens gaan kijken en toen was het al een stuk meer.
Ik heb toen met een dompelpomp het meeste weg gepompt en gekeken of er ergens een lekkage zat, niks gevonden.

Laatst weer gaan kijken en toen was de enorme plas weer terug, leek iets meer.
Aangezien er zand ligt en het geen platte "vloer" is, is het lastig in te schatten hoeveel cm water er ligt, maar het strekt wel over meer dan de helft van de kruipruimte uit.

Kan het kwaad? Want ik lees dat het normaal is om "wat" water in de kruipruimte te hebben, vooral in de wintermaanden door regenwater/grondwater. We wonen in Zuid Limburg op een hoger gedeelte van de wijk.

Ik dacht er eerst aan om een dompelpomp permanent in een grote emmer te plaatsen, zodat deze automatisch gaat pompen naar de afvoer (via de tuin), maar nu ik overal lees dat het redelijk normaal is en onze kruipruimte goed geïsoleerd is, vraag ik me af of het wel nodig is.

Beste antwoord (via Bld- op 07-03-2022 09:00)

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-01 21:27
Dit is hoogstwaarschijnlijk gewoon grondwater en daar is nou eenmaal niet zoveel aan te doen behalve je kruipruimte vullen met een laag zand tot boven dit grondwaterniveau.
Pompen kan maar maar is een soort water naar zee dragen.

Alle reacties

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:27
Hoeveel ruimte heb je over in de kruipruimte?
Kan zijn dat je erg hoog grondwater hebt en er in de jaren wat verzakt is qua zand.

Dan ophogen en de bodem afdekken met een zeil.
Beter voor je isolatie

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-01 21:27
Dit is hoogstwaarschijnlijk gewoon grondwater en daar is nou eenmaal niet zoveel aan te doen behalve je kruipruimte vullen met een laag zand tot boven dit grondwaterniveau.
Pompen kan maar maar is een soort water naar zee dragen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee