Toon posts:

Is mijn IBM schijf nog betrouwbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg gisteren plotesling een foutmelding tijdens het surfen. Na een reboot bleek windows niet te meer willen opstarten. Er kwam ook raar geluid vanuit mijn IBM Deskstar 60GXP 40 Gb 7200 RPM schijf. Ik heb een fitness test van IBM erop losgelaten en daaruit bleek dat er 1 of meerdere bad sectors waren. Ik kon vervolgens voor de erase disk optie kiezen en na deze reparatie procedure gaf de test geen fouten meer aan. Betekent dit dat de schijf weer echt 100% is? Of gaat die binnenkort toch nog helemaal dood?
BTW, ik heb mijn schijf pas twee weken :'(

• mtjoeng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 21:45
wel een ventilator onder gezet?

mt

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:20
de HDD's van tegenwoordig zijn gewoon niet te vertrouwen :'(

zorg gewoon dat je ALTIJD een goede backup hebt :)

* Xandrios brand elke maand een aantal cd's voor de backup :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:20
Op donderdag 23 augustus 2001 17:34 schreef mtjoeng het volgende:
wel een ventilator onder gezet?

mt
koeling is niet perse nodig hoor

Verwijderd

Topicstarter
Nee geen koeling, de HD wordt inderdaad erg warm.

Verwijderd

Misschien toch wel verstandig om een backup van je belangrijke gegevens te maken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net dit temperatuurmetertje geinstalleerd:

http://www.siguardian.com/hddt_beta.exe

Hij geeft in de systemtray 44 aan.
Maar als ik over het icoontje ga dan, dan geeft die drie getallen aan: 44C/24C/56C
Wat betekenen ze allemaal?
En is 44C ok?

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Euhmmmm, ik kreeg ook de melding van DFT dat er slechte sectoren waren, en kreeg het advies om de erase optie te doen.
Mja, lijkt me stug dat dat proggie een bad sector kan repareren, hoogstens markeren (:? kan nog rijmen ook).

Ik heb die optie dus niet gekozen, want kreeg al vreemde geluiden uit de schijf.
Hij is nu ook dood, alleen die RMA status tjek van IBM ligt plat.

And The Only One

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

ik heb ook vorige week een IBm disk teruggekregen, een nieuwe 20,5GB 7200rpm.
RMA kun je ook via het telnr van IBM opvragen, ik heb dat telnr al vaker op tweakers genoemd,maar heb het nu ff niet bij de hand. Je krijgt vaak wel Engelse dames aan de lijn :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Ik heb mijn IBM 60GXP 40 Gb 7200 RPM (met simpel HD koelertje) ook even getest met dat programma en de max temp. die hij aangeeft is 38C.
Lijkt me koel genoeg toch? *D
Pagina: 1