Toon posts:

Tweefactor authenticatie Facebook

Pagina: 1
Acties:

• shaartje86
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-05-2022
Hi,

Ik heb een probleem. Om in te loggen in Facebook gebruik ik tweestapsverificatie dmv een externe authenticator app, dus daar krijg ik de codes voor. Nu heb ik een nieuwe telefoon en mijn oude telefoon helemaal leeggehaald zonder een backup te maken.

Het lijkt nu onmogelijk om in te loggen in Facebook.

Op de helppagina: https://nl-nl.facebook.co...7841?helpref=uf_permalink kom ik er ook niet uit.

Er wordt verwezen naar:
- herstelcodes ( die heb ik niet )
- een nieuw mobiel nummer toevoegen maar dan moet je wel ingelogd zijn.
- tweestapsverificatie uitzetten; ook dan moet je ingelogd zijn
- account herstellen

De laatste 'Account herstellen' leek mij de enige optie en dan kun je een nieuw wachtwoord aan laten maken maar als je dan daarmee inlogt dan kom je weer op de tweestapsverificatie code en die kan ik dus niet meer genereren.

Weet iemand hier een oplossing?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Is je huidige mobiele nummer niet bekend bij FB? Kun je ze een SMS laten sturen wellicht.

Pentium MMX 200@233 (95) / Athlon 700 (98SE) / P!!!-S 1,4GHz (ME+2K) / AthlonXP 1700+@3200+ (XP) / Ryzen 5 5600X (10)

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:57
Enige tijd geleden zat de Facebook van m'n vrouw ook in een soort inlog-loop.

Ik heb toen succesvol het volgende kunnen gebruiken. Ging heel vlot omdat de computer ook herkend werd als zijnde eerder gebruikt. Heb jij misschien iemand in huis die je daarmee kan helpen?

Je Facebook-account herstellen via het account van een vriend of familielid
Ga op een computer naar het profiel van het account dat je wilt herstellen.
Klik op ... onder de omslagfoto.
Selecteer Hulp zoeken of profiel rapporteren.
Kies Iets anders en klik op Volgende.
Klik op Dit account herstellen en volg de stappen.

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• shaartje86
PD2JK schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:21:
Is je huidige mobiele nummer niet bekend bij FB? Kun je ze een SMS laten sturen wellicht.
Ja ik kreeg een melding dat er een SMS gestuurd zou worden, maar geen SMS gehad..... echt tig keer op die link geklikt maar niks

• shaartje86
Cheesy schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:25:
Enige tijd geleden zat de Facebook van m'n vrouw ook in een soort inlog-loop.

Ik heb toen succesvol het volgende kunnen gebruiken. Ging heel vlot omdat de computer ook herkend werd als zijnde eerder gebruikt. Heb jij misschien iemand in huis die je daarmee kan helpen?

Klik op ... onder de omslagfoto.
Selecteer Hulp zoeken of profiel rapporteren.
Kies Iets anders en klik op Volgende.
Klik op Dit account herstellen en volg de stappen.
Dat klinkt te mooi om waar te zijn... en ik dacht dat dus ook, maar dan stuit je toch weer op 2FA? Had jouw vrouw ook 2FA?

En hoe snel is je account dan hersteld? Krijg je dan je vriendenlijst alles weer terug? Hoe werkt het

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:57
shaartje86 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:56:
[...]

Dat klinkt te mooi om waar te zijn... en ik dacht dat dus ook, maar dan stuit je toch weer op 2FA? Had jouw vrouw ook 2FA?

En hoe snel is je account dan hersteld? Krijg je dan je vriendenlijst alles weer terug? Hoe werkt het
Nee, ik denk niet dat ze 2FA had.
shaartje86 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:55:
[...]

Ja ik kreeg een melding dat er een SMS gestuurd zou worden, maar geen SMS gehad..... echt tig keer op die link geklikt maar niks
Dat probleem had ik dus ook :X

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• shaartje86
PD2JK schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:21:
Jawel maar ik krijg geen SMS

• tine
  • Laatst online: 16-03-2022
Hallo iedereen

Ik heb een gelijkaardig probleem: inloggen op Facebook lukt niet meer.
- Ik heb mijn identiteitskaart al ingescand en gekoppeld
- Kon net dan een keer inloggen, probeerde het wachtwoord nog eens om zeker te zijn dat het inloggen zou lukken maar dat is dus niet het geval.
- Ik heb een Authenticator op mijn gsm - daarin zit onder andere het mailadres gekoppeld dat aan Facebook is gekoppeld. Toch blijft hij zeggen dat de code fout is, hoewel het de code is die verschijnt op de Authenticator en dat mailadres is gekoppeld aan Facebook.
- Facebook zelf koppelen aan de Authenticator lukt niet omdat hij dan steeds de melding geeft dat er een QR-code zal gemaakt worden maar die verschijnt nooit.

Wat kan ik nog doen?

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:53
tine schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 17:57:
Hallo iedereen

- Kon net dan een keer inloggen, probeerde het wachtwoord nog eens om zeker te zijn dat het inloggen zou lukken maar dat is dus niet het geval.
- Ik heb een Authenticator op mijn gsm - daarin zit onder andere het mailadres gekoppeld dat aan Facebook is gekoppeld. Toch blijft hij zeggen dat de code fout is, hoewel het de code is die verschijnt op de Authenticator en dat mailadres is gekoppeld aan Facebook.
- Facebook zelf koppelen aan de Authenticator lukt niet omdat hij dan steeds de melding geeft dat er een QR-code zal gemaakt worden maar die verschijnt nooit.

Wat kan ik nog doen?
Het klinkt of je bedoelt dat je helemaal nog geen 2FA codes in je Authenticator hebt voor Facebook? En dat je een 2FA code voor je e-mail, waarmee je toevallig ook een Facebookaccount hebt gemaakt probeert te gebruiken? Dat zijn twee verschillende accounts en die codes zijn absoluut niet uitwisselbaar.

• Anoniem: 163465
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
bijna gelijk probleem
Dacht He een oplossing, maar werkt niet bij mij. Maak nieuw topic omdat eea net iets anders lijkt te leggen bij mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• shaartje86
tine schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 17:57:
Hallo iedereen

Wat kan ik nog doen?
Heb jij dit nog weten op te lossen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het is een gratis dienst. Je hebt nul recht (anders dan inzage en vergetelheid). Als de dienstverlener je niet meer kent: vergeet de account en start een nieuwe…

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:38
Ik vermoed dat er geen alternatief is, behalve dan misschien herstellen via een vriend. Je tweefactor authenticatie hoort bij je inlogcredentials. Als je die zelf weg pleurt zonder backup, dan houdt het op. Facebook geeft volgens mij duidelijk aan dat je de backupcodes moet uitprinten. Ik zet zelf altijd alle 2FA-codes in meerdere apparaten en meerdere apps, waarvan sommige ook online een backup kunnen maken. Want die moet je gewoon niet kwijtraken, dat is hetzelfde als je wachtwoord kwijtraken maar dan moeilijker te herstellen.

Als Facebook gewoon 2FA weer zou uitzetten als iemand daarom vraagt, dan wordt het niet veiliger. Want dan kan een ander ook jouw 2FA uitzetten en alsnog inloggen op jouw account. Dat is nu net wat je wilde voorkomen met 2FA.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee