Tweefactor authenticatie Facebook

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaartje86
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-05-2022
Hi,

Ik heb een probleem. Om in te loggen in Facebook gebruik ik tweestapsverificatie dmv een externe authenticator app, dus daar krijg ik de codes voor. Nu heb ik een nieuwe telefoon en mijn oude telefoon helemaal leeggehaald zonder een backup te maken.

Het lijkt nu onmogelijk om in te loggen in Facebook.

Op de helppagina: https://nl-nl.facebook.co...7841?helpref=uf_permalink kom ik er ook niet uit.

Er wordt verwezen naar:
- herstelcodes ( die heb ik niet )
- een nieuw mobiel nummer toevoegen maar dan moet je wel ingelogd zijn.
- tweestapsverificatie uitzetten; ook dan moet je ingelogd zijn
- account herstellen

De laatste 'Account herstellen' leek mij de enige optie en dan kun je een nieuw wachtwoord aan laten maken maar als je dan daarmee inlogt dan kom je weer op de tweestapsverificatie code en die kan ik dus niet meer genereren.

Weet iemand hier een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:20

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Is je huidige mobiele nummer niet bekend bij FB? Kun je ze een SMS laten sturen wellicht.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Enige tijd geleden zat de Facebook van m'n vrouw ook in een soort inlog-loop.

Ik heb toen succesvol het volgende kunnen gebruiken. Ging heel vlot omdat de computer ook herkend werd als zijnde eerder gebruikt. Heb jij misschien iemand in huis die je daarmee kan helpen?

Je Facebook-account herstellen via het account van een vriend of familielid
Ga op een computer naar het profiel van het account dat je wilt herstellen.
Klik op ... onder de omslagfoto.
Selecteer Hulp zoeken of profiel rapporteren.
Kies Iets anders en klik op Volgende.
Klik op Dit account herstellen en volg de stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaartje86
PD2JK schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:21:
Is je huidige mobiele nummer niet bekend bij FB? Kun je ze een SMS laten sturen wellicht.
Ja ik kreeg een melding dat er een SMS gestuurd zou worden, maar geen SMS gehad..... echt tig keer op die link geklikt maar niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaartje86
Cheesy schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:25:
Enige tijd geleden zat de Facebook van m'n vrouw ook in een soort inlog-loop.

Ik heb toen succesvol het volgende kunnen gebruiken. Ging heel vlot omdat de computer ook herkend werd als zijnde eerder gebruikt. Heb jij misschien iemand in huis die je daarmee kan helpen?

Klik op ... onder de omslagfoto.
Selecteer Hulp zoeken of profiel rapporteren.
Kies Iets anders en klik op Volgende.
Klik op Dit account herstellen en volg de stappen.
Dat klinkt te mooi om waar te zijn... en ik dacht dat dus ook, maar dan stuit je toch weer op 2FA? Had jouw vrouw ook 2FA?

En hoe snel is je account dan hersteld? Krijg je dan je vriendenlijst alles weer terug? Hoe werkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
shaartje86 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:56:
[...]

Dat klinkt te mooi om waar te zijn... en ik dacht dat dus ook, maar dan stuit je toch weer op 2FA? Had jouw vrouw ook 2FA?

En hoe snel is je account dan hersteld? Krijg je dan je vriendenlijst alles weer terug? Hoe werkt het
Nee, ik denk niet dat ze 2FA had.
shaartje86 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:55:
[...]

Ja ik kreeg een melding dat er een SMS gestuurd zou worden, maar geen SMS gehad..... echt tig keer op die link geklikt maar niks
Dat probleem had ik dus ook :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaartje86
PD2JK schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:21:
Jawel maar ik krijg geen SMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tine
  • Laatst online: 16-03-2022
Hallo iedereen

Ik heb een gelijkaardig probleem: inloggen op Facebook lukt niet meer.
- Ik heb mijn identiteitskaart al ingescand en gekoppeld
- Kon net dan een keer inloggen, probeerde het wachtwoord nog eens om zeker te zijn dat het inloggen zou lukken maar dat is dus niet het geval.
- Ik heb een Authenticator op mijn gsm - daarin zit onder andere het mailadres gekoppeld dat aan Facebook is gekoppeld. Toch blijft hij zeggen dat de code fout is, hoewel het de code is die verschijnt op de Authenticator en dat mailadres is gekoppeld aan Facebook.
- Facebook zelf koppelen aan de Authenticator lukt niet omdat hij dan steeds de melding geeft dat er een QR-code zal gemaakt worden maar die verschijnt nooit.

Wat kan ik nog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
tine schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 17:57:
Hallo iedereen

- Kon net dan een keer inloggen, probeerde het wachtwoord nog eens om zeker te zijn dat het inloggen zou lukken maar dat is dus niet het geval.
- Ik heb een Authenticator op mijn gsm - daarin zit onder andere het mailadres gekoppeld dat aan Facebook is gekoppeld. Toch blijft hij zeggen dat de code fout is, hoewel het de code is die verschijnt op de Authenticator en dat mailadres is gekoppeld aan Facebook.
- Facebook zelf koppelen aan de Authenticator lukt niet omdat hij dan steeds de melding geeft dat er een QR-code zal gemaakt worden maar die verschijnt nooit.

Wat kan ik nog doen?
Het klinkt of je bedoelt dat je helemaal nog geen 2FA codes in je Authenticator hebt voor Facebook? En dat je een 2FA code voor je e-mail, waarmee je toevallig ook een Facebookaccount hebt gemaakt probeert te gebruiken? Dat zijn twee verschillende accounts en die codes zijn absoluut niet uitwisselbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bijna gelijk probleem
Dacht He een oplossing, maar werkt niet bij mij. Maak nieuw topic omdat eea net iets anders lijkt te leggen bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaartje86
tine schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 17:57:
Hallo iedereen

Wat kan ik nog doen?
Heb jij dit nog weten op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het is een gratis dienst. Je hebt nul recht (anders dan inzage en vergetelheid). Als de dienstverlener je niet meer kent: vergeet de account en start een nieuwe…

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:49
Ik vermoed dat er geen alternatief is, behalve dan misschien herstellen via een vriend. Je tweefactor authenticatie hoort bij je inlogcredentials. Als je die zelf weg pleurt zonder backup, dan houdt het op. Facebook geeft volgens mij duidelijk aan dat je de backupcodes moet uitprinten. Ik zet zelf altijd alle 2FA-codes in meerdere apparaten en meerdere apps, waarvan sommige ook online een backup kunnen maken. Want die moet je gewoon niet kwijtraken, dat is hetzelfde als je wachtwoord kwijtraken maar dan moeilijker te herstellen.

Als Facebook gewoon 2FA weer zou uitzetten als iemand daarom vraagt, dan wordt het niet veiliger. Want dan kan een ander ook jouw 2FA uitzetten en alsnog inloggen op jouw account. Dat is nu net wat je wilde voorkomen met 2FA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzzls
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
Hoi, ik heb hetzelfde probleem als hierboven omschreven. Ik heb ook tweestapsverificatie aanstaan. De code generator is blijkbaar ooit op de iPad geactiveerd. Van deze iPad is de Facebook app ooit verwijderd en daardoor niet meer mogelijk om als verificatie te gebruiken.

Ik heb nog 1 iPhone waar Facebook op draait maar die genegeerd geen code. Facebook zegt constant dat het sms berichten met een code verstuurd maar deze ontvang ik niet.

Wat heb ik geprobeerd:
- KPN gebeld om service berichten toe te staan
- geprobeerd om een ID card te uploaden (lukt niet, kan alleen op een Pc maar daar kom ik niet meer in)
- Facebook gecontacteerd maar die reageren niet
- Telefoonnummer verwijderd en opnieuw toegevoegd in Facebook
- Geprobeerd om het account te herstellen via het account van een vriend. Maar deze optie kan ik niet vinden.

Mijn Facebook account is gekoppeld aan mijn advertentie account voor mijn bedrijf. Daarom moet ik dit account behouden. Kent iemand dit probleem en heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandehare
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 21-09-2023
Ik heb hetzelfde probleem: Ik heb ook tweestapsverificatie aanstaan en op mijn mobiel draait facebook nog. Echter, de code generator is uit de facebook app verdwenen en de functie 'beheren tweestapsverificatie' is niet beschikbaar op een mobiel.

Facebook zegt constant dat het sms berichten met een code verstuurt maar deze ontvang ik niet.

Heb van alles geprobeerd, maar kan niet meer inloggen op facebook in mijn computer. Mijn Facebook account is gekoppeld aan mijn advertentie account voor mijn bedrijf. Daarom moet ik dit account behouden. Kent iemand dit probleem en heeft iemand een oplossing?
Pagina: 1