Lorem
[ Voor 99% gewijzigd door confused op 08-05-2024 13:56 ]
[ Voor 99% gewijzigd door confused op 08-05-2024 13:56 ]
[ Voor 38% gewijzigd door 418O2 op 04-03-2022 11:10 ]
[ Voor 34% gewijzigd door 418O2 op 04-03-2022 11:26 ]
[ Voor 26% gewijzigd door confused op 04-03-2022 11:31 ]
Ik werk als senior front-end developer. Uit je vragen maak ik op dat je je graag zou verdiepen in het hoe en waarom. Ik zou je adviseren om webbureaus te vermijden en op zoek te gaan naar een grote werkgever waar ruimte is voor zelfontwikkeling in de vorm van training maar ook zeker ondersteuning vanuit medior / senior developers. Een werkgever waar gewerkt wordt aan eigen producten. Producten die je van scratch af mee mag bouwen. Producten waar je ook mag meedenken over technische inrichting en waar je wordt meegenomen in de functionele eisen en wensen. Ik kan je tips geven over waar te starten maar heb geen idee waar je vandaan komt, of wat je ervaring is. Stuur me gerust een pb.confused schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:29:
[...]
Ik weet niet of ik webbureaus nu juist moet vermijden en beter kan zoeken naar bedrijven die eigen producten ontwikkelen of dat dit niet uitmaakt.
Dat is het hele eieren eten, je kan nooit alles in 1x oplossen en dat moet je ook niet willen. Ik doe dit nu zo'n 14 jaar, maar ik loopt ook nog wel eens een hele dag mijn hoofd op 1 ogenschijnlijk "stom" iets te breken.confused schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:29:
@418O2 Thanks! Ik denk ook dat dit een goed idee is. Heb je nog tips op wat voor soort bedrijf ik het beste kan zoeken? Ik weet niet of ik webbureaus nu juist moet vermijden en beter kan zoeken naar bedrijven die eigen producten ontwikkelen of dat dit niet uitmaakt.
[...]
En ook goede tip om een issue op te delen in kleinere delen. Ik moet gewoon meer de tijd nemen om iets te begrijpen ipv gehaast er doorheen en balen van mezelf als ik het dan nog steeds niet kan.
Webbureaus moet je denk ik niet mijden en hoe groot of klein een bedrijf is maakt denk ik ook niet uit. Sommige bedrijven zijn gewoon meer gericht in betaalde uren draaien en hebben minder zicht voor zelfontwikkeling (dit is niet altijd onwil maar kan ook onwetendheid zijn). Bij sollicitaties zou je dit zeker als (open) vraag kunnen stellen wat een bedrijf doet aan zelfontwikkeling van medewerkers. Of er regelingen zijn en of je bijv. cursussen kan doen en of daar regels aan zitten. En hoe de frontenders samenwerken.confused schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:29:
@418O2 Thanks! Ik denk ook dat dit een goed idee is. Heb je nog tips op wat voor soort bedrijf ik het beste kan zoeken? Ik weet niet of ik webbureaus nu juist moet vermijden en beter kan zoeken naar bedrijven die eigen producten ontwikkelen of dat dit niet uitmaakt.
Dit is wel een typisch probleem als je als nieuweling iets probeert te leren tussen mensen die dingen al wel snappen en kunnen overzien. Niemand neemt de moeite om een hele dag te zitten om het uit te leggen, in plaats daarvan doen ze het zelf wel want dat gaat sneller (en herhaal dat een jaar lang, en je nieuwe werknemer is na een jaar nog steeds niet goed ingewerkt). Als je nog niet bekend bent met bepaalde programmeerconcepten kost het snappen en inlezen 90% van de tijd, en het daadwerkelijk uitprogrammeren 10%. Als er wordt verwacht dat je het gewoon doet binnen de tijd "die er voor staat" is dat demotiverend.confused schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:16:
@418O2 Ja ik heb zeker wel interesse, maar ik denk dat ik gewoon volledig blokkeer omdat er geen structuur is in wat ik moet leren, ik zie geen pad meer voor me zeg maar. Alleen telkens losse dingen; een beetje Typescript, leren werken met een store etc. Maar niet dat ik écht begrijp wat ik aan het doen ben, en dat frustreert.
[ Voor 3% gewijzigd door bwerg op 04-03-2022 13:49 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
[ Voor 4% gewijzigd door Tim.k op 04-03-2022 14:04 ]
De ontwikkelingen gaan in frontend-land ook heel snel. Voor mij was dit een reden om me toe te leggen op backend-werk (daar kun je meer tijd besteden aan écht programmeren ipv. je bestaande code overhoop gooien vanwege de laatste modegril).confused schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:05:
Voorbeeld van meer technische zaken waar ik hulp bij nodig heb zijn het opzetten van zoekfuncties e.d. Het gaat me allemaal te snel en chaotisch, ben ik aan het leren hoe ik zaken als deze in Vue 2 aan moet pakken, stappen we ineens over naar Vue 3. Ik probeer meer Javascript te begrijpen, maar moet ook gelijk in Typescript werken.
Je moet daar ook een beetje schijt aan leren krijgen. Ik volg alles ook, maar ik waai echt niet met alle winden mee. Als ik iets echt interessant vind, ga ik er ff mee klooien, maar voor ik iets in productie wil gebruiken ben ik een eind verderCVTTPD2DQ schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:53:
[...]
De ontwikkelingen gaan in frontend-land ook heel snel. Voor mij was dit een reden om me toe te leggen op backend-werk (daar kun je meer tijd besteden aan écht programmeren ipv. je bestaande code overhoop gooien vanwege de laatste modegril).
Maar er zijn op internet legio artikelen te vinden van mensen die echt hun sporen in het frontend-veld wel verdiend hebben, die precies dezelfde ervaring hebben als jij. Je bent echt niet de enige, en ik denk dat je de fout niet bij jezelf moet zoeken.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq