Vraag

• jeroeningen
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 25-01 15:43
Ik zoek een?
GPS horloge met belfunctie voor zoontje.

Wat heb je gekocht
https://www.bol.com/nl/nl...ig/9300000061669709/?s2a=

Welke vragen heb je hier nog over?
Eerst had ik dit horloge in gedachte: https://www.bol.com/nl/nl...dEKQ.4_21.38.ProductTitle
Maar bij deze werd geklaagd over verborgen abonnementskosten voor het bepalen van de GPS locatie. Vandaar dat ik het horloge https://www.bol.com/nl/nl...ig/9300000061669709/?s2a= heb gekocht. Maar die blijkt precies hetzelfde te hebben, ook verborgen abonnementskosten voor de bepaling van de GPS locatie.

Ik snap dat je een abonnement nodig hebt om te bellen / data te versturen.

Mijn vraag is: hebben al deze horloges verborgen abonnementskosten voor het bepalen van de GPS locatie? Een tweede EXTRA abonnement dus.

[Voor 5% gewijzigd door jeroeningen op 04-03-2022 10:54]

Alle reacties

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-01 13:00

servies

Veni Vidi Servici

Even simpel denken: Hoe denk je dat dat horloge z'n locatie moet versturen? Daar heb je het abonnement voor nodig...

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-01 19:04

SambalBij

We're all MAD here

Zoals ik het lees kun je ook een eigen datasim in het horloge plaatsen, ipv de (waarschijnlijk dure) bijgeleverde sim.

Extra kosten uiteraard, een mobiel abonnement kost nou eenmaal geld, maar daar is weinig verborgen aan.

Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming, 'Wow! What a Ride!'

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-01 20:04

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij gaat het niet om een data abbo.
Maar een abbo voor de dienst.
Ken het niet. Maar vanuit een review lijkt het te zijn. Dat ookal heeft je SIM genoeg data.
Je geen internet connectie hebt, omdat het horloge je verplicht om nog eens 17,- per jaar te betalen voor de functie om te tracken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-01 19:04

SambalBij

We're all MAD here

DarkSide schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:45:
Ken het niet. Maar vanuit een review lijkt het te zijn. Dat ookal heeft je SIM genoeg data.
Je geen internet connectie hebt, omdat het horloge je verplicht om nog eens 17,- per jaar te betalen voor de functie om te tracken.
Ah ja je lijkt gelijk te hebben; dat is wel naar inderdaad...
Dan heb ik niks gezegd :)

Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming, 'Wow! What a Ride!'

• jeroeningen
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 25-01 15:43
DarkSide schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:45:
Ik snap dat er een abonnement nodig is om te bellen / data te versturen.

Klopt, het gaat hier om een tweede abonnement ALLEEN om de GPS locatie te tracken.

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:13
Het idee/de werking van al die horloges is het zelfde.
Werken ook allemaal met de zelfde app volgens mij.

Zo ver ik weet heb je alleen een (pre-paid) simkaartje nodig, met data.
Ik heb bij een aantal Nederlandse versies wel iets gelezen over extra kosten, naast je kosten voor de simkaart.
Die gebruiken ook een eigen app.

Degene die m’n dochter heeft geeft de locatie door (al dan niet continu), maar heb niet gemerkt dat het kosten met zich mee brengt.
D’r beltegoed is al maanden hetzelfde.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee