Mijn vraag
Mijn gebruiker kan vanaf 1 specifieke laptop een site niet laden. Time-out tijdens het verbinden, zodra de request het open internet op gaat. Ik kan de oorzaak (en de oplossing) niet vinden. Ik zou graag wat suggesties willen hebben hoe dit op te lossen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Trace Route:
C:\Users\JeroenvanderHolst>tracert woonnu.mijnleninginzicht.nl
Tracing route to fff-prod-2-nlb-d41eanvz-e35983a79db57d62.elb.eu-central-1.amazonaws.com [3.125.189.196]
over a maximum of 30 hops:
1 1 ms 1 ms <1 ms mijnmodem [192.168.2.254]
2 9 ms 2 ms 2 ms 195-190-228-150.fixed.kpn.net [195.190.228.150]
3 * * * Request timed out.
4 *
Mijn gebruiker kan vanaf 1 specifieke laptop een site niet laden. Time-out tijdens het verbinden, zodra de request het open internet op gaat. Ik kan de oorzaak (en de oplossing) niet vinden. Ik zou graag wat suggesties willen hebben hoe dit op te lossen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Site URL : woonnu.mijnleninginzicht.nl
- Laptop: HP probook
- Besturing: Windows 10
- Browser: Chrome, Edge of Firefox (allemaal hetzelfde resultaat)
- Internet security: Windows beveiliging en een op afstand beheerde Kaspersky endpoint security.
- Vanaf mobieltjes, andere privé laptops, en tablets, en vanaf de laptop van een collega met schijnbaar precies dezelfde configuratie en netwerkbeveiliging, is de site perfect bereikbaar.
- Vanaf twee verschillende netwerken geprobeerd, geen verschil.
- Incognito scherm geopend, geen verschil
- Alle cookies, cache, dns chache, geschiedenis, tijdelijke internet bestanden verwijderd. Geen verschil.
- Ping geeft wel het ip adres van woonnu.mijnleninginzicht.nl maar geeft een timeout
- Tracert geeft aan dat het mis gaat zodra vanaf de router van het LAN verbinding wordt gezocht naar buiten toe. Eerste hop op het internet geeft een timeout. (zie hieronder aan de lijst de exacte actuele tracert
- Ik krijg in de Log van het KPN modem van het thuisnetwerk steeds
"DNS name resolution failure (verschillende servers)" - Het resetten van het modem heeft ook niet geholpen.
- Alle Chrome extensies uitgezet, en door google laten checken. Eén (just colorpicker) gaf een melding van malware. Die verwijderd. Geen resultaat.
- Gebruiker is niet gebanned volgens provider KPN (abuse@kpn.nl, klantenservice). Het probleem ligt ergens tussen de laptop en de webserver van mijnleninginzicht.nl
- Gebruiker is niet geblokkeerd volgens de klantenservice van Woonnu, maar zijn bereid om het probleem verder uit te zoeken. Maar hebben geen idee waar het aan kan liggen.
- Mac adres van de vEthernet (Default Switch) in Netwerkvervindingen verandert, zonder resultaat (en weer teruggezet naar oude mac adres)
- https://internet.nl/site/...leninginzicht.nl/1519484/ deze link laat zien dat deze site wat veiligheidsissues heeft, maar dat verklaart niet waarom alleen deze ene laptop geblokkeerd wordt.
- Het Mac adres van de wifi verbinding geeft een ander Mac adres aan, maar ik heb geen rechten om die te wijzigen. Weet ook niet of er sprake is van MAC filtering ergens op het internet of via de firewall.
- Ik heb geexperimenteerd met het hard instellen van verwijzingen naar primaire DNS servers in de WIFI instellingen, 1.1.1.1 en 8.8.8.8, geen effect. Eigenlijk ook zinloos want de tracert geeft aan dat het IP adres wel kan worden gevonden, maar dat er geen verbinding kan worden gemaakt.
- In Chrome instellingen de site instellingen ingeregeld voor woonnu.mijnleninginzicht.nl (onveilige content toestaan). Geen effect
Trace Route:
C:\Users\JeroenvanderHolst>tracert woonnu.mijnleninginzicht.nl
Tracing route to fff-prod-2-nlb-d41eanvz-e35983a79db57d62.elb.eu-central-1.amazonaws.com [3.125.189.196]
over a maximum of 30 hops:
1 1 ms 1 ms <1 ms mijnmodem [192.168.2.254]
2 9 ms 2 ms 2 ms 195-190-228-150.fixed.kpn.net [195.190.228.150]
3 * * * Request timed out.
4 *