Toon posts:

Aanschaf nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Schavuyt
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-11-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik wil graag gaan gamen op een 1440p 144 Hz (freesync) monitor, ik speel vrijwel alles wat me op dat moment interessant lijkt en hoop/verwacht dit dan ook te gaan doen op minimaal high settings.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Mijn budget gaat tot ca. 1300€ euro voor alleen de componenten, ik vind het belangrijker om goede prestaties te behalen dan om te besparen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Een MSI 3070 Ti Suprim X
Volledige randapparatuur (boxen, monitoren, toetsenbord en muis).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Gewoon het gebruikelijke systeem, eventueel wel 2 SSD's voor RAID-0

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Geen merkvoorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zou graag een kast hebben die wellicht net iets minder is maar wel voor een volledig ATX moederbord.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Ja, ik heb op mijn huidige PC (6600K/970) ook overgeklokt en zat dit op het nieuwe systeem ook weer doen.

Wat verwacht je van ons?[i]

Ik had graag verdere suggesties en/of verbeteringen op het systeem wat ik zoverre heb samengesteld, vooral als dit meer performance voor hetzelfde (of iets minder?) geld zou kunnen betekenen.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-12600K Boxed€ 299,-€ 299,-
1MoederbordenGigabyte Z690 AORUS ELITE DDR4 (rev. 1.0)€ 249,-€ 249,-
1BehuizingenFractal Design Define 7 Compact Zwart€ 119,90€ 119,90
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 75,-€ 75,-
1Geheugen internKingston Fury Renegade KF436C16RB1K2/32€ 164,90€ 164,90
1VoedingenCorsair RM750x (2021) Zwart€ 119,-€ 119,-
2Solid state drivesSamsung 980 1TB€ 104,95€ 209,90
Totaal€ 1.236,70

Bij voorbaat dank. :)

[Voor 38% gewijzigd door Schavuyt op 04-03-2022 00:58]

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:43
Waarom 2 NVMe SSD's in Raid 0? die prestaties zijn echt niet merkbaar (en zeker niet voor gaming, daar is vaak tussen een SATA SSD en een Gen3 NVMe SSD weinig merkbaar (of geen) verschil)

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen dus ook niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Gewoon 1 grote ssd nemen, wat hierboven gezegd is, je gaat dat verschil niet merken.
Verder prima setup,naar mijn mening

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:01
pricewatch: Corsair RM750x (2018) Wit is net zo goed
pricewatch: Corsair iCUE 220T RGB Airflow Wit is stuk goedkoper met betere koeling, of heb je liever dicht / zonder RGB?
pricewatch: Samsung 970 Evo Plus 2TB is snelle SSD, even duur als 2x 1 tb.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:48
99ruud99 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 07:59:
pricewatch: Corsair iCUE 220T RGB Airflow Wit is stuk goedkoper met betere koeling, of heb je liever dicht / zonder RGB?
Ik denk dat hij geen kermis pc wilt.
Aangezien hij voor een fractal closed heeft gekozen.
En een witte kast is heel persoonlijk.

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-01 16:35

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

99ruud99 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 07:59:
Die Corsair kast is véél te klein, daar past de GPU niet eens in :P
Ik zou met 335mm aan GPU niet eens voor een compact gaan maar gewoon een grote Meshify 2 in dit geval.
Probleem is dat je 341mm ruimte hebt tot de fans in de M2/D7 compact en je GPU dus letterlijk bijna vast tegen je fan zit en dit is erg slecht voor je koeling.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• Schavuyt
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-11-2022
Goedemiddag samen,

Naar aanleiding van de tips tot nog toe ben ik van plan naar het volgende uit te wijken:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-12600K Boxed€ 299,-€ 299,-
1MoederbordenGigabyte Z690 AORUS ELITE DDR4 (rev. 1.0)€ 249,-€ 249,-
1BehuizingenFractal Design Define 7 Zwart€ 159,99€ 159,99
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 75,-€ 75,-
1Geheugen internKingston Fury Renegade KF436C16RB1K2/32€ 164,90€ 164,90
1VoedingenCorsair RM750x (2018) Wit€ 79,90€ 79,90
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 2TB€ 218,-€ 218,-
Totaal€ 1.245,79

- De grotere kast vanwege het klemzetten van de GPU (Design 7 blijft toch het meest neutrale ontwerp, is ook wat waard)
- De voeding inderdaad vanwege het besparen (en ik zal deze niet zien, achterkant van de kast staat ca. 15cm van een muur).
- De SSD's aangezien RAID-0 niet zoveel zal opleveren als verwacht.

Mijn twijfel is echter het RAM, dit heb ik aanbevolen gekregen van een vriend maar zijn er goedkopere alternatieven die hetzelfde/beter zullen presteren en ook passen met de koeler?
-

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:55
RAID0 heeft bij SSD's nogal de neiging om zelfs negatief te zijn voor de performance; access times worden er groter van. Lage access times zijn juist wat SSD's zo snel maakt voor dagelijks gebruik.

Intern doen SSD's al aan een soort RAID0. De regel is dan ook dat hoe groter de SSD, hoe sneller deze is. (Vergeleken met kleinere SSD's uit dezelfde serie)

Dus inderdaad gewoon lekker 1x2TB nemen.

[Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 04-03-2022 11:17. Reden: spelfoudten]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:43
Lijstje ziet er verder goed uit maar let wel ff op bij de witte RM750x krijg je dus ook spierwitte kabels.

Het 2021 RM750x model is volgens reviews wel beter dan het 2018 model, ik denk niet dat je het zal merken maar toch handig om te weten;
https://www.tomshardware....021-power-supply-review/6

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen dus ook niet.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee