Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S3rious
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07-2022
Hallo Allemaal,

Even een vraag.
Ik zou graag een warmtepompboiler willen aanschaffen. Dit in combinatie met een water warmtewisselaar om zo nooit in contact te komen met het water dat in de boiler zit.
Echter verkopen ze dit allemaal met water (koud) onder erin en boven warm uit. Dit lijkt me toch niet de manier hoe deze aangesloten dienen te worden?
Als bijlage twee foto’s met de situaties
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bIJFt9i4H6zeaXDtfPp4UXMxEuw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gvtpDyE4hWopmG4DgrN7mpwW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xFo8oaMsbiuaPHoxIkNTq_dSXGk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/73NKXerOEjFYgvPbtsPRTt4i.jpg?f=fotoalbum_large

Graag hoor ik hoe jullie ze hebben aangesloten.
Ik denk zelf foto 1 het beste is maar graag jullie mening op de foto’s zijn gewone boilers ik vraag me af kan dit ook met een warmtepomp boiler ?

Mvg

[ Voor 3% gewijzigd door S3rious op 03-03-2022 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:00
S3rious schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:06:

Echter verkopen ze dit allemaal met water (koud) onder erin en boven warm uit. Dit lijkt me toch niet de manier hoe deze aangesloten dienen te worden?
Waarom niet?
En waarom wil je niet met het water in de boiler in contact komen?

Een WPB is een gewone boiler: deze wordt alleen opgewarmd door een spiraal om het vat ipv een spiraal in het vat zelf.
Het bovenste schema mist overigens nog een expansievat.

[ Voor 5% gewijzigd door Jim423 op 04-03-2022 01:12 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-06 17:06
S3rious schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:06:
Als bijlage twee foto’s met de situaties
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ze verkopen ze niet met koud water bovenin, dat is gewoon een natuurkundig proces. Simpel uitgelegd, warmtw armte stijgt op. Daarnaast zal door de retour op de wisselaar het afgekoelde water voor de meeste afkoeling in de boiler zorgen waar dat deze binnenkomt.