Hallo allen!
Ik orienteer momenteel naar een pc gericht op gamen en het ontwikkelen van games. Uiteraard wil ik graag dat hij weer wat jaartjes meegaat, en aangezien de grafische kaart de grootste kostenpost is op het moment richt ik mij op de 3070 ti (momenteel á € 950,-) voor een goede verhouding tussen prijs en performance.
Verder wil ik graag een i7 of ryzen 9 en 32gb ram, gericht op het ontwikkelen. De rest zijn details.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en gamedevelopment (unity/unreal).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de € 2500,- is het streven, maar komt t op € 2700,- uit dan zit ik daar ook niet mee.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nada
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
RTX 3070 TI
1TB M.2 (een beetje een rappe)
32GB werkgeheugen
Intel i7 of Ryzen 9
Wifi is leuk, maar niet essentieel.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Noctua voor de CPU koeler, maar vooral omdat deze mooi stil zou zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst redelijk stil, wordt namelijk ook voor werk gebruikt (en ik heb lang niet altijd m'n koptelefoon op). Geen RGB wensen, ik hoef ook niet in de kast te kunnen kijken.
Ga je overklokken?
Niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Mijn voornaamste verwarring zit bij het passen van een CPU koeler op de socket (al moet mijn huidige combo goed gaan). Het passen van de CPU koeler ivm het RAM geheugen (wist een uur geleden niet eens dat dat een ding was). Maar voornamelijk: slaat t ergens op en wat zou de bottleneck van het systeem zijn?
De huidige opzet:
Komt dan nog wat spul bij als koelpasta en windows, maar dat maakt het verschil niet. Kan eventueel nog een netwerk- of geluidskaart bij, maar dat kan ook later nog toegevoegd worden.
Ik orienteer momenteel naar een pc gericht op gamen en het ontwikkelen van games. Uiteraard wil ik graag dat hij weer wat jaartjes meegaat, en aangezien de grafische kaart de grootste kostenpost is op het moment richt ik mij op de 3070 ti (momenteel á € 950,-) voor een goede verhouding tussen prijs en performance.
Verder wil ik graag een i7 of ryzen 9 en 32gb ram, gericht op het ontwikkelen. De rest zijn details.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en gamedevelopment (unity/unreal).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de € 2500,- is het streven, maar komt t op € 2700,- uit dan zit ik daar ook niet mee.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nada
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
RTX 3070 TI
1TB M.2 (een beetje een rappe)
32GB werkgeheugen
Intel i7 of Ryzen 9
Wifi is leuk, maar niet essentieel.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Noctua voor de CPU koeler, maar vooral omdat deze mooi stil zou zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst redelijk stil, wordt namelijk ook voor werk gebruikt (en ik heb lang niet altijd m'n koptelefoon op). Geen RGB wensen, ik hoef ook niet in de kast te kunnen kijken.
Ga je overklokken?
Niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Mijn voornaamste verwarring zit bij het passen van een CPU koeler op de socket (al moet mijn huidige combo goed gaan). Het passen van de CPU koeler ivm het RAM geheugen (wist een uur geleden niet eens dat dat een ding was). Maar voornamelijk: slaat t ergens op en wat zou de bottleneck van het systeem zijn?
De huidige opzet:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-12700K Boxed | € 406,64 | € 406,64 |
1 | Moederborden | Gigabyte Z690 AORUS ELITE DDR4 (rev. 1.0) | € 249,- | € 249,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G | € 949,- | € 949,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Compact Zwart | € 119,90 | € 119,90 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-U12A | € 104,06 | € 104,06 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF436C18BBK2/32 | € 144,90 | € 144,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 129,90 | € 129,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 157,95 | € 157,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.261,35 |
Komt dan nog wat spul bij als koelpasta en windows, maar dat maakt het verschil niet. Kan eventueel nog een netwerk- of geluidskaart bij, maar dat kan ook later nog toegevoegd worden.
[Voor 39% gewijzigd door J2TB4SHER op 03-03-2022 22:42]