Is er een database met diepte van toetsenborden van macs?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arme_Student
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-11-2024
Momenteel gebruik ik nog een MacBook Pro uit 2011, die een heerlijk toetsenbord heeft. Recente MacBooks hebben veel minder travel, en daar heb ik dan ook geen trek in.

Ik vraag me echter af of er ergens een database is met de travel-afstanden van allerlei verschillende MacBooks, om zo een soortgelijke ervaring te kunnen vinden? Is iemand hier bekend mee?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:28
Maak je geen illusies, moderne Mac's en ook andere laptops hebben allemaal veel minder travel dan voorheen om de dikte van de laptops onder controle te houden.

Ik type zelf nu op een MacBook Pro 14 2021 en de hoeveelheid travel is het enige wat je opvalt als je van een ander toetsenbord komt. De rest is een kwestie van wennen.

De long travel keyboards van voorheen komen simpelweg niet meer terug op moderne high end laptops.Als het je echt stoort denk ik dat je het beste met een los toetsenbord kan gaan werken. Een laptop blijft immers altijd een compromis vanwege het formaat. Zelfs de beste toetsenborden op laptops zijn nooit zo goed als hun externe relatief compromisloze ontworpen losse desktop varianten.

Ik denk ook nog vaak met weemoed terug aan mij eerste Lenovo's maar dat weerhoud mij er niet van om een moderne laptop te kopen.

Blijf wel weg van de butterfly keyboards van apple, dat kan erg dure reparaties opleveren met een beetje pech.

[ Voor 15% gewijzigd door mash_man02 op 05-03-2022 23:55 ]

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arme_Student
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-11-2024
Dat snap ik, maar is er een verzameling met die gegevens ergens te vinden? Ik heb er al een middagje aan besteed, maar kan nog niks over vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Bedoel je alleen van Macbooks? Volgens mij zijn er maar 3-4 soorten toetsenborden gebruikt sinds de periode van jou laptop:

Alles t/m 2015.
Dan alles van 2016-2019 heeft de butterfly toetsenborden met extreem weinig travel.
Daarna zijn ze er vanaf gestapt met het laatste 2020 intel model en verder hebben alle M1 Macbooks weer vergelijkbare toetsenborden (weet alleen niet of de pro's en max' nieuwe hebben?)

Daar zou je verder op kunnen zoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:49

nelizmastr

Goed wies kapot

lllustrious schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 18:12:
Bedoel je alleen van Macbooks? Volgens mij zijn er maar 3-4 soorten toetsenborden gebruikt sinds de periode van jou laptop:

Alles t/m 2015.
Dan alles van 2016-2019 heeft de butterfly toetsenborden met extreem weinig travel.
Daarna zijn ze er vanaf gestapt met het laatste 2020 intel model en verder hebben alle M1 Macbooks weer vergelijkbare toetsenborden (weet alleen niet of de pro's en max' nieuwe hebben?)

Daar zou je verder op kunnen zoeken?
Kleine aanvulling

Van 2003-2008 (Powerbook alu t/m MBP early 08)
2008 - 2012 non retina. Daarna klopt ‘t idd :)

I reject your reality and substitute my own