Garage aan huis afmetingen & ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87NL
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 09-01 12:26
Hi Allen,

Over ongeveer 7 weken ontvang ik de sleutel van onze nieuwe woning, wij hebben een garage aan huis (maximale vergunningsvrije aanbouw).

De afmetingen zijn;

Buitenmaat 6200 x 3400
Binnenmaat 6000 x 2900
Deur B2500 x H2600

Nu heb ik met mijn wederhelft een discussie of de auto hier makkelijk in past, en je nog voldoende om de auto heen kan lopen. Op het oog is het heel smal, maar wat is jullie ervaring?
Het is ons eerste huis met garage.
De auto die er in komt 4700x2000 (Tesla) kortom ben zeer benieuwd wat jullie mening is.
Thx! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

25-50cm aan elke kant lijkt me niet voldoende om uit te stappen. En helemaal tegen 1 kant parkeren lukt je niet omdat de deur in het midden zit.

Ik denk dat het te krap is voor dagelijks praktisch gebruik.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:57

Vliegvlug

Flight Simple

@Jeroen87NL Mijn garage is binnenmaat 3,60 bij 5,40 maar heeft halverwege een inspringing van een meter vanwege de gang ernaast.

Ik vind het te krap voor mijn auto (4.87 x 1.85) eerlijk gezegd.
Dus hij staat er gewoon voor.

Specifieke reden dat je je auto binnen wilt zetten?
Want een auto kan prima tegen buiten staan ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Vliegvlug op 03-03-2022 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87NL
Vliegvlug schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:09:
@Jeroen87NL Mijn garage is binnenmaat 3,60 bij 5,40 maar heeft halverwege een inspringing van een meter vanwege de gang ernaast.

Ik vind het te krap voor mijn auto, eerlijk gezegd.
Dus hij staat er gewoon voor.

Specifieke reden dat je je auto binnen wilt zetten?
Want een auto kan prima tegen buiten staan ;)
Het is zeker geen must, maar het is wel luxe als ik in de avond/nacht mijn auto droog binnen kan parkeren. En ik realiseer mij dat het smal is, maar wie weet zijn er hier mensen die het zelfde hebben en hier ervaringen mee hebben..

En wellicht dat ik plaatst moet maken en dat mijn wederhelft haar VW Up! 3600x1700 binnen mag parkeren 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Jeroen87NL op 03-03-2022 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als die maar hoog genoeg is kun je er prima een Tesla model X in kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:57

Vliegvlug

Flight Simple

@Jeroen87NL zet de binnenmaten gewoon even uit rondom je auto.
Plaats op elke hoek iets groots en span wat touwen dan krijg je een goed gevoel hoe het gaat zijn.
Zie de draden wel als massieve wanden recht omhoog, dus niet smokkelen met even boven de draden hangen bij het uitstappen bijv. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:28

CeesKees

I rest my Kees

Of je zet er een carport voor/naast.

Vol terug naar de jaren 80 van de vorige eeuw. Auto in de garage en een onder de carport.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 19:53

Wok

Dakloos...

Binnenwerks 2m90 breed zal ècht niet overhouden met een Tesla. Mijn garage is binnenwerks 2m75 breed aan de voorzijde uitlopend naar ~3m breed aan de achterzijde (over een lengte van ~6m50). Ik heb er een 205GTI (~1m60 breed, 3m75 lang) in staan in het voorste deel, maar dat is al aan de krappe kant met in- en uitstappen en zou ik zéker niet als prettig ervaren bij dagelijks gebruik. Derhalve staat mijn dagelijkse auto gewoon op de oprit ;)

Mijn situatie (inmiddels iets opgeruimder en die koelkast linksvoor is weg):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zeeL2axFyz3kwoAG1wFnBPCtil0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zsY55NCBKcsnwDyt4kOsK0ic.jpg?f=fotoalbum_large

De bestuurdersdeur kan in ieder geval niet volledig open, ook niet als ik strak tegen de kast (het zwarte blok) parkeer.

[ Voor 39% gewijzigd door Wok op 03-03-2022 19:33 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:37
Bij een Tesla kun je toch buiten in/uitstappen en je auto dan zelf de garage in laten rijden? ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87NL
Vliegvlug schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:26:
@Jeroen87NL zet de binnenmaten gewoon even uit rondom je auto.
Plaats op elke hoek iets groots en span wat touwen dan krijg je een goed gevoel hoe het gaat zijn.
Zie de draden wel als massieve wanden recht omhoog, dus niet smokkelen met even boven de draden hangen bij het uitstappen bijv. ;)
Goede tip! gaan wij morgen eens doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87NL
RocketKoen schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:31:
Bij een Tesla kun je toch buiten in/uitstappen en je auto dan zelf de garage in laten rijden? ;)
Haha dat klopt inderdaad, ik kan via de App geloof ik de auto in en uit laten rijden.. Maar ik heb toch de voorkeur om het zelf te doen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen87NL
Wok schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:27:
Binnenwerks 2m90 breed zal ècht niet overhouden met een Tesla. Mijn garage is binnenwerks 2m75 breed aan de voorzijde uitlopend naar ~3m breed aan de achterzijde (over een lengte van ~6m50). Ik heb er een 205GTI (~1m60 breed, 3m75 lang) in staan in het voorste deel, maar dat is al aan de krappe kant met in- en uitstappen en zou ik zéker niet als prettig ervaren bij dagelijks gebruik. Derhalve staat mijn dagelijkse auto gewoon op de oprit ;)

Mijn situatie (inmiddels iets opgeruimder en die koelkast linksvoor is weg):
[Afbeelding]

De bestuurdersdeur kan in ieder geval niet volledig open, ook niet als ik strak tegen de kast (het zwarte blok) parkeer.
haha kijk met die foto krijg je toch sneller een gevoel erbij, mijn vriendin haar auto heeft meer het formaat van die 205GTI.. Misschien toch een andere auto aanschaffen 8)7 _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Nu online
Ik zou zeker de Tesla niet opladen als ie in de garage staat. Ondanks dat er erg weinig ongelukken mee gebeuren: als het fout gaat kan je gedag zeggen tegen je hele huis verwacht ik...

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Pagina: 1