Vorige week viel mijn computer opeens uit onder het gamen. Hierna wilde de computer niet meer aan.
Vervolgens heb ik een aantal dingen geprobeerd om te kijken of ik de computer weer werkend kon krijgen.
- Andere voeding.
- Andere videokaart.
- Geheugen van slot verwisselen en 1 ipv 2 bankjes plaatsen.
Mijn conclusie was dat het moederbord stuk was.
Ik heb het moederbord samen met de processor en het geheugen aangeschaft op 21-12-2020. En daarom heb ik het hele setje opgestuurd. Naar de winkel waar ik het setje had aangeschaft.
Nu krijg ik naar een aantal dagen de volgende mail terug.
Nu is mijn vraag kan het zijn dat in december 2020 een pin is gebogen en dat daardoor nu de computer niet meer werkt.
Hieronder een link naar de inventaris van mijn computer.
https://tweakers.net/gallery/313699/inventaris/?inv_id=47514
Vervolgens heb ik een aantal dingen geprobeerd om te kijken of ik de computer weer werkend kon krijgen.
- Andere voeding.
- Andere videokaart.
- Geheugen van slot verwisselen en 1 ipv 2 bankjes plaatsen.
Mijn conclusie was dat het moederbord stuk was.
Ik heb het moederbord samen met de processor en het geheugen aangeschaft op 21-12-2020. En daarom heb ik het hele setje opgestuurd. Naar de winkel waar ik het setje had aangeschaft.
Nu krijg ik naar een aantal dagen de volgende mail terug.
Nu vind ik dit een beetje gek. Ik heb in december 2020 de CPU in het moederbord geplaatst en deze heeft het altijd goed gedaan. En deze is daarna ook niet meer uit het socket geweest.Er is een wijziging in de status van je serviceaanvraag.
We hebben het moederbord uit je retourzending zorgvuldig gecontroleerd. Hieruit blijkt helaas dat er meerdere pinnetjes van de processorsocket zijn verbogen. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren bij het plaatsen van de processor of bij het verwijderen van het beschermplaatje.
Voordat een moederbord de fabriek verlaat wordt de socket zeer streng gecontroleerd door middel van een laserscan, waardoor schade aan de socket altijd geldt als gebruikersschade. Hierdoor vervalt dan helaas ook de fabrieksgarantie op het moederbord.
Je bestelt echter niet zomaar bij [webwinkel]. In plaats van jouw moederbord direct naar je te retourneren, gaan wij ons uiterste best doen om de socket alsnog voor je te (laten) herstellen. Zodra wij meer informatie voor je hebben laten wij je dit uiteraard zo snel mogelijk weten.
Nu is mijn vraag kan het zijn dat in december 2020 een pin is gebogen en dat daardoor nu de computer niet meer werkt.
Hieronder een link naar de inventaris van mijn computer.
https://tweakers.net/gallery/313699/inventaris/?inv_id=47514