Winroute blockt of mapt poorten door

Pagina: 1
Acties:

• Ericston
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08 18:36
Ik heb hier op mijn computer zo nu en dan een webservertje draaien. Op een gegeven moment konden mensen van buiten ons huisnetwerk niet meer op mijn pagina komen (ook lukte het voor hen niet om op een Roger Wilco sessie in te loggen, of de FTP server te bezoeken), terwijl dit allemaal eerst wel kon.

Nu ligt het probleem dus bij WinRoute Lite. Het werkt namelijk allemaal wel als dit progje uit is. Op de een of andere manier blockt het alle inkomende requests... of het mapt ze door zodat de requests niet meer bij mij terecht komen.

Hier klopt dus helemaal niks van want voor zover ik het kan zien is er niks fout bij mijn instellingen, en WinRoute heeft ook geen ingebouwde firewall oid...

Zijn er andere mensen die hier last van hebben gehad en/of oplossingen hebben?

Verwijderd

Opzich is het allemaal nog te volgen totdat je zegt: als ik winroute uitschakel werkt het allemaal wel, ik denk dat je 2 internat delings progjes actief hebt in de een heb je wel je poortmapping aanstaan in de ander niet of staan de server die je noemt allemaal op dezelfde pc als waarme je je internet deelt? in dat geval ligt het eraan dat winroute al je poorten blokt en moet je hem deze poorten naar je server pc laten routen.

• Ericston
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08 18:36
Ik heb maar een NAT progje (Winroute). Ik heb Win98 (niet SE) dus heb ik ook geen integrated stuff.

De server en de 'internetrouter' pc zijn inderdaad hetzelfde...
.. dan zal ik maar eens proberen of het lukt om die poorten naar mezelf te routen. :P

Alvast bedankt en indien het niet werkt kom ik hier weer terug.

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Winroute heeft dus wel een ingebouwde firewall en blocked standaard dus alle poorten. Draai je een web/ftp server op de winroute-pc dan zul je daarvoor ook een portmapping moeten aanmaken! (naar het ip van je lokale netwerk van de winroute-pc)

poiter.