Laptop voor zakelijk gebruik (icm groot extern scherm)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _pix
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:34
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop voor zakelijk gebruik. Ik ben zelfstandige in online marketing en copywriting. Dat betekent in mijn geval: 8u per dag achter de pc, veel browsen, eindeloos office/slack/video calls etc, wat webdesign/webdevelopment, wat licht designwerk, soms wat grotere bestanden (grote downloads, een flinke maildatabase doorlopen of een kleine videobewerking). Het is allemaal niet heel spannend denk ik.

Wat ik belangrijk vind is dat een laptop redelijk stil is en zeer snel. Formaat 14-16 inch, gewicht en looks niet zo belangrijk.
Ik gebruik de laptop enkel met thuiswerken en onderweg, op mijn kantoor heb ik een desktop staan. Deze begint wat te verouderen, dus mogelijk dat ik op termijn (1-2 jaar?) de desktop de deur uitdoe en deze laptop fulltime gebruik.

Wat ik belangrijk vind:
  • Windows, Apple is geen optie
  • Ik wil een redelijk stille en echt snelle laptop. Geen zin in wachten, ook niet als 'ie 2-3 jaar oud is.
  • Formaat 14-16 inch, voorkeur voor 15 inch. Zeker niet kleiner dan 14 inch.
  • Goed scherm met flinke resolutie en genoeg power om een groot extern scherm aan te sturen. Pluspunt als er twee externe schermen aan kunnen.
  • Stevig model (aluminium/carbon?), goed toetsenbord, interne webcam
Niet van belang:
  • Merk, looks, gewicht
  • Audio
  • En tot op zekere hoogte prijs: ik zoek goede prijs/kwaliteit. Wat het exact kost maakt me niet zo uit, als het past bij wat ik ervoor krijg.
Waar ik hulp bij nodig heb:
  • Ik wil de monitor graag aansluiten op een extern scherm. Vooral thuis, op een Philips 34" (2560x1080). Super als het ook op kantoor kan, maar dat is een flink groter scherm en ik weet niet of dat haalbaar is: een Samsung 49" (5120x1440). Dit zal gerust wat van de laptop vragen, maar ik weet niet goed wat...