Toon posts:

Bose acoustimass 10 III : enkel sub gebruiken zonder cubes ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• KoenE
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-03-2022
Kan ik de (actieve) subwoofer van een Bose Acoustimass 10 III los gebruiken (zonder de cubes) ?

Ik heb na vele jaren te hebben genoten van muziek op een surroundsysteem terug de liefde gevonden om muziek te beluisteren in stereo. Ik kocht voor in mijn kleine muziekkamer een paar KEF Q100 bookshelfs.
Deze zijn aangesloten op een AV receiver van Yamaha. In de stereomodus leveren deze een beetje te weinig bass. Kan ik mijn sub uit het Acoustimass systeem nu daarbij gebruiken? Zo ja, hoe sluit ik dit dan aan?

Bedankt voor jullie mening.

.

Beste antwoord (via FeaR op 11-03-2022 04:18)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:39

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Het kan wel maar optimaal is het niet. Kant en klare setjes zoals de Bose zijn er niet voor gemaakt om gescheiden te worden. Als je de KEF aansluit zoals de Bose melkpakjes (dus subwoofer tussen receiver en KEF) vormt het totaal één geheel maar mogelijk knijp je de KEF veel te laat af. Onbekend bij hoe veel want naar wat ik weet geeft Bose geen specificaties op qua crossovers. Beide los aansluiten kan wel maar dan mis je ook weer instelmogelijkheden aangezien de Bose alleen High Level ingangen heeft waardoor de receiver geen bass management kan doen, AKA zowel de Bose als de KEF sluit je aan op de speaker terminals van de Yamaha. Ik zou zelf de Bose verkopen en van dat geld een actieve subwoofer kopen.

Voor een volgende keer graag de template invullen en niet verwijderen. De template is er niet voor niets. Nu mist bijvoorbeeld welke Yamaha receiver er in het spel is en ook de eigen inzet wordt op GoT wel verwacht.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

[Voor 18% gewijzigd door FeaR op 03-03-2022 13:01]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:39

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Het kan wel maar optimaal is het niet. Kant en klare setjes zoals de Bose zijn er niet voor gemaakt om gescheiden te worden. Als je de KEF aansluit zoals de Bose melkpakjes (dus subwoofer tussen receiver en KEF) vormt het totaal één geheel maar mogelijk knijp je de KEF veel te laat af. Onbekend bij hoe veel want naar wat ik weet geeft Bose geen specificaties op qua crossovers. Beide los aansluiten kan wel maar dan mis je ook weer instelmogelijkheden aangezien de Bose alleen High Level ingangen heeft waardoor de receiver geen bass management kan doen, AKA zowel de Bose als de KEF sluit je aan op de speaker terminals van de Yamaha. Ik zou zelf de Bose verkopen en van dat geld een actieve subwoofer kopen.

Voor een volgende keer graag de template invullen en niet verwijderen. De template is er niet voor niets. Nu mist bijvoorbeeld welke Yamaha receiver er in het spel is en ook de eigen inzet wordt op GoT wel verwacht.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

[Voor 18% gewijzigd door FeaR op 03-03-2022 13:01]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee