Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRB12
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-06 10:27
Ik heb gisteren een Quooker Combi+ geinstalleerd en ik ben nu een beetje aan het nadenken over de warm water functie. Ik kan dat nog niet helemaal vatten.
Met de Combi+ zou je onbeperkt warm water hebben. Zoals ik het begrijp werkt het zo: Op het moment dat de warm water kraan open gaat wordt het water dat nog koud is in de leiding, opgewarmd door het kokende water van de Quooker, oftewel, vrijwel direct gewoon warm. En zodra er warm water uit de leiding komt, moet die het overnemen.

Na installatie moet je het reservoir leegspoelen om schoon te maken, door de kokendwaterkraan open te zetten tot het niet meer kookt.
Op dat moment vult het reservoir zich weer met koud water.

Ik was wat aan het experimenteren en het viel me op dat er op dat moment lauw water uit de warm water kraan kwam, terwijl er al wel warm water uit de leiding kwam. (in de bijkeuken was het wel warm) En dat snap ik niet.
Het is toch het idee dat dan warm leidingwater door de kraan wordt gevoerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zxHYGdZ4nXlgZRYqgr-BMsPp65M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DLsIr4rjvVP7Z5YMYGRjiDH3.png?f=fotoalbum_large

Of werkt dat mengventiel alleen als er kokend water in het reservoir zit? Als "1" kokend is; en de warmwater leiding is warm?
Want in dit geval werd er koud water uit de Quooker gemengd met warm leiding water. Anders klopt er iets niet.