Toon posts:

Quooker Combi+ warm water werking

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SRB12
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-01 15:18
Ik heb gisteren een Quooker Combi+ geinstalleerd en ik ben nu een beetje aan het nadenken over de warm water functie. Ik kan dat nog niet helemaal vatten.
Met de Combi+ zou je onbeperkt warm water hebben. Zoals ik het begrijp werkt het zo: Op het moment dat de warm water kraan open gaat wordt het water dat nog koud is in de leiding, opgewarmd door het kokende water van de Quooker, oftewel, vrijwel direct gewoon warm. En zodra er warm water uit de leiding komt, moet die het overnemen.

Na installatie moet je het reservoir leegspoelen om schoon te maken, door de kokendwaterkraan open te zetten tot het niet meer kookt.
Op dat moment vult het reservoir zich weer met koud water.

Ik was wat aan het experimenteren en het viel me op dat er op dat moment lauw water uit de warm water kraan kwam, terwijl er al wel warm water uit de leiding kwam. (in de bijkeuken was het wel warm) En dat snap ik niet.
Het is toch het idee dat dan warm leidingwater door de kraan wordt gevoerd?

Of werkt dat mengventiel alleen als er kokend water in het reservoir zit? Als "1" kokend is; en de warmwater leiding is warm?
Want in dit geval werd er koud water uit de Quooker gemengd met warm leiding water. Anders klopt er iets niet.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee