Toon posts:

Ik heb 3 - LG 29UM69G-B schermen maar een werkt niet. Help!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• oknor
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-03-2022
Mijn vraag:

Ik heb 3x een LG 29UM69G-B schermen voor een muziek PC set up.
Nou is de pc niet heel nieuw en goed uitgebalanceerd en als ik alles aansluit doet een scherm het niet.
Ik vermoed dat het een hardware probleem is, maar wat kan ik hier aan doen?
Of eigenlijk wat is mijn beste oplossing.

Relevante software en hardware die ik gebruik

In de PC zit een MSI Nvidia gefroce gtx 760.
Er zit een intel i5-4460 3,2 GZ 4 core in
En het moederboard is een MSI z370-A pro serie.
En hij heeft 16 Gb ram.

Ik sluit de schermen aan via 1 DP een HDMI en een DVI aansluiting met een kabel DVI naar HDMI.
De schermen hebben geen DVI namelijk.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Verschillende kabels. Windows instellingen / detectie.
Googelen of de kaart 3 schermen aan kan (geen duidelijk antwoord gevonden).

Ik weet er niet veel van, dus alle hulp is welkom.
En mijn budget is niet heel groot. De schermen heb ik cadeau gehad.
Ik zit dus niet aan een hele nieuwe PC te denken. Vast bedankt.

Alle reacties

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:52
Om even iets uit te sluiten, je hebt alle drie de schermen door elkaar geprobeerd? Dus je weet zeker dat het geen hardwarematig defect is in één van de drie? Het zijn redelijk oude schermen inmiddels

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:22

Tens

fits the description

wat is de max resolutie die de videokaart aan kan?

wat gebeurt er precies?
2 monitoren werkt wel
DVI-HDMI kabel werkt wel op een andere monitor?

Heeft een master in kromme zinnen bouwen

• oknor
De kabels zijn allemaal nieuw, en afzonderlijk getest doen ze het allemaal.
De monitoren zijn ook nieuw en doen het ook allemaal.

De resolutie van de schermen is 2560 bij 1080.
Een vriend vond deze informatie over de videokaart.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:01
Heb je het scherm dat je via de Displayport-aansluiting van de gpu aanstuurt ook via Displayport op de monitor aangesloten? Of heb je daar ook een verloop kabel voor gebruikt?

• oknor
Dat is een DP naar DP kabel.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:17
oknor schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:32:

Er zit een intel i5-4460 3,2 GZ 4 core in
En het moederboard is een MSI z370-A pro serie.
Eén monitor aansluiten op het moederbord maar dan moet je wel een werkende combinatie hebben wat bovenstaande niet is. Of de cpu is anders of het moederbord.

• oknor
Mijn excuus, ik had het verkeerde boekje bij de pc. het is inderdaad een ander moederboard.
het moederboard wat er in zit is een: Asus H81-Gamer.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:17
Jammer. Uit dat bord ga je niet de juiste resolutie krijgen.

De 3e monitor wordt helemaal niet gezien door Windows?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:41

nelizmastr

Goed wies kapot

Er staat me iets van bij dat je bij HDMI en DVI maar een van beide mag gebruiken omdat er maar één lane zit voor deze beide aansluitingen. Dit geldt niet voor alle kaarten.

Is er nog een andere aansluiting? Veel van die 760 kaarten hebben een DVI-D en een DVI-I. Probeer de andere eens.

[Voor 6% gewijzigd door nelizmastr op 04-03-2022 13:41]

I reject your reality and substitute my own

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:12
Maar in de screenshot staat maximale resolutie. 4096x2160 en op tweakers vind ik hetzelfde Dus 3x 2.5k is gewoon te veel en zal het niet uitmaken hoe je het aansluit.

• 23m3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 21:31

23m3

Time to change batteries!

bumtroll schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:05:
Maar in de screenshot staat maximale resolutie. 4096x2160 en op tweakers vind ik hetzelfde Dus 3x 2.5k is gewoon te veel en zal het niet uitmaken hoe je het aansluit.
Inderdaad, het gaat om de totale beschikbare bandbreedte van de (i)gpu en met elke aangesloten monitor gaat daar wat vanaf totdat je onder 0 uitkomt.

Het verlagen van de refresh rate voor een van de monitoren kan ook helpen om net genoeg bandbreedte over te houden voor het totaal aantal pixels. Je moet dan wel tegen het werken met een lage refresh rate (bijv. 30 Hz) kunnen. Persoonlijk vind ik dat heel vervelend werken.

• White Feather
23m3 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 18:40:
[...]

Inderdaad, het gaat om de totale beschikbare bandbreedte van de (i)gpu en met elke aangesloten monitor gaat daar wat vanaf totdat je onder 0 uitkomt.

Het verlagen van de refresh rate voor een van de monitoren kan ook helpen om net genoeg bandbreedte over te houden voor het totaal aantal pixels. Je moet dan wel tegen het werken met een lage refresh rate (bijv. 30 Hz) kunnen. Persoonlijk vind ik dat heel vervelend werken.
Onzin.

De door de fabrikant opgeven maximale resolutie is de maximale resolutie die de kaart uit kan sturen,
per aansluiting
Nu worden in dit geval de meeste van de aansluitingen alsnog beperkt door de bandbreedte van de aansluiting en zal alleen de Displayport deze resolutie kunnen uitsturen.

Welke aansluitingen heb je allemaal op die 760? MSI heeft veel verschillende gehad, met allemaal verschillende aansluitingen.

Waarschijnlijk kunnen er een aantal poorten niet samen gebruikt worden.

• bumtroll
White Feather schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 19:18:
[...]

Onzin.

De door de fabrikant opgeven maximale resolutie is de maximale resolutie die de kaart uit kan sturen,
[...]

Nu worden in dit geval de meeste van de aansluitingen alsnog beperkt door de bandbreedte van de aansluiting en zal alleen de Displayport deze resolutie kunnen uitsturen.

Welke aansluitingen heb je allemaal op die 760? MSI heeft veel verschillende gehad, met allemaal verschillende aansluitingen.

Waarschijnlijk kunnen er een aantal poorten niet samen gebruikt worden.
ow vertel mij is dan waarom een 3080 een hogere resolutie aan zou kunnen? want gaat hij deze schermen op een 3080 aansluiten werkt dit prima

• White Feather
Geforce GTX 760 ondersteunt Displayport 1.2, dus 4k@60hz.

Een 3080 ondersteunt Displayport 1.4 en ondersteunt dan
7680x4320
https://www.nvidia.com/nl...0-series/rtx-3080-3080ti/

Wikipedia: DisplayPort

• bumtroll
Maximale digitale resolutie (1) 7680x4320

1 - tot 4K in 12-bits HDR bij 240Hz met DP1.4a+DSC. Tot 8k in 12-bits HDR bij 60Hz met DP1.4a+DSC of HDMI2.1+DSC. Met dual DP1.4a+DSC, tot 8K HDR bij 120Hz

Maximale resolutie wat de kaart kan afspelen is 8k hoe je het ook aansluit. in het geval de 760 dus maximale resolutie 4k daarom werkt zijn 3de scherm niet want hij gaat over die resolutie heen.

wat ik zelf alleen niet snap is dat er genoeg video's zijn waar ze 3x 4k scherm aansluiten met 144hz
er lijkt een groot verschil te zijn tussen high end videokaart en low end.

[Voor 18% gewijzigd door bumtroll op 16-03-2022 22:23]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:26
bumtroll schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:50:
..in het geval de 760 dus maximale resolutie 4k daarom werkt zijn 3de scherm niet want hij gaat over die resolutie heen.
Die 4K is het maximum van de HDMI en DP uitgang, heeft niets met totaal te maken:
Maximum Digital Resolution1 4096x2160

1 - 3840x2160 at 30Hz or 4096x2160 at 24Hz supported over HDMI. 4096x2160 (including 3840x2160) at 60Hz supported over Displayport. Support for 4k tiled MST displays requires 326.19 driver or later.
https://www.nvidia.com/en...e-gtx-760/specifications/

• bumtroll
Nielson schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 23:27:
[...]
Die 4K is het maximum van de HDMI en DP uitgang, heeft niets met totaal te maken:

[...]

https://www.nvidia.com/en...e-gtx-760/specifications/
Maar het punt van het topic is dat de topic starter 3x schermen van 2560x1080 probeert te draaien en dit lukt niet en met de poorten zou dit moeten werken. Enige waar hij overheen gaat, is het maximum resolutie van 4k

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:31

M2M

medicijnman

bumtroll schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 23:40:
[...]

Maar het punt van het topic is dat de topic starter 3x schermen van 2560x1080 probeert te draaien en dit lukt niet en met de poorten zou dit moeten werken. Enige waar hij overheen gaat, is het maximum resolutie van 4k
het is de eerste keer dat ik hoor dat de maximale resolutie, een opgetelde resolutie betreft van alle aangesloten beeldschermen.

-_-

• bumtroll
M2M schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 23:45:
[...]

het is de eerste keer dat ik hoor dat de maximale resolutie, een opgetelde resolutie betreft van alle aangesloten beeldschermen.
ik zie het met meer lower end kaarten op werk. Waar ik de klacht krijg 3de scherm wil niet werken Tel ik de resolutie bij elkaar op gaan ze er overheen. en het staat er letterlijk maximum digital resolution, en lees je bij het 3080 verhaal. dan de outputs gaat allemaal tot maximaal 8k

(1 - tot 4K in 12-bits HDR bij 240Hz met DP1.4a+DSC. Tot 8k in 12-bits HDR bij 60Hz met DP1.4a+DSC of HDMI2.1+DSC. Met dual DP1.4a+DSC, tot 8K HDR bij 120Hz)

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:38
nelizmastr schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:41:
Er staat me iets van bij dat je bij HDMI en DVI maar een van beide mag gebruiken omdat er maar één lane zit voor deze beide aansluitingen. Dit geldt niet voor alle kaarten.

Is er nog een andere aansluiting? Veel van die 760 kaarten hebben een DVI-D en een DVI-I. Probeer de andere eens.
Dit is het, GTX 760 kaarten met 1x DP, 1x HDMI en 2x DVI(-D&-I) aansluitingen wordt de DVI-D poort gebruikt voor de HDMI. Als de DVI-D poort wordt gebruikt doet de HDMI niks zoals hier het probleem is. Oplossing is inderdaad de DVI-I poort te gebruiken. @oknor
bumtroll schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 23:50:
[...]

ik zie het met meer lower end kaarten op werk. Waar ik de klacht krijg 3de scherm wil niet werken Tel ik de resolutie bij elkaar op gaan ze er overheen. en het staat er letterlijk maximum digital resolution, en lees je bij het 3080 verhaal. dan de outputs gaat allemaal tot maximaal 8k

(1 - tot 4K in 12-bits HDR bij 240Hz met DP1.4a+DSC. Tot 8k in 12-bits HDR bij 60Hz met DP1.4a+DSC of HDMI2.1+DSC. Met dual DP1.4a+DSC, tot 8K HDR bij 120Hz)
Maximale resolutie is altijd per aansluiting. Als een derde scherm niet wilt werken is dit vaak omdat een aansluiting wordt "gedeeld" met een andere aansluiting die al in gebruik is. Vooral de goedkopere videokaarten hebben dit om toch de gebruiker een keuze te geven welke te gebruiken.

• White Feather
bumtroll schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 23:50:
[...]

Dat het 3e scherm niet wil werken heeft niets met de opgetelde maximale resolutie te maken, maar met het delen van uitgangen en het niet hebben van genoeg clockgenerators om het signaal te maken.

Het is niet afhankelijk van het optellen van de resoluties (iets waar je zelf ook al achter was gekomen met de melding dat er 3 4k-schermen op 144hz op moderne kaarten konden).

Voor DVI en HDMI (ook voor het DVI/HDMI-signaal bij Displayport door middel van Alternate Mode) heb je een clockgenerator nodig om het signaal te maken, daar zitten er op de meeste kaarten maar 2 van.

Een 3e scherm kun je dan alleen aansluiten via native Displayport, via Displayport met een actieve converter naar DVI of HDMI of je moet net de mazzel hebben dat de schermen precies gelijk zijn in resolutie en refreshrate en dat de kaart 1 signaal van de clockgenerators voor 2 uitgangen tegelijk kan gebruiken. Maar dat laatste is meer mazzel dan wijsheid en is zowel afhankelijk van de fabrikant als van de chip zelf.

In het geval van de TS, is het dus waarschijnlijk dat de 3 aansluitingen (HDMI, DVI-D en DVI-I) 2 clocksignalen moeten delen. Er kunnen er dus maar 2 tegelijk gebruikt kunnen worden en dan moet ook nog eens de juiste combi gevonden worden.
Dat zal ongetwijfeld in de manual staan, maar MSI heeft vele verschillende 760's uitgebracht en we hebben nog steeds geen antwoord op de vraag welke het nu precies is.

Wat overigens ook nog een issue is, is dat er maar 2 poorten de native resolutie van de monitor daadwerkelijk in de monitor kunnen krijgen.

Displayport gaat tot 4k en de monitoren hebben een Displayport-aansluiting, dus geen probleem.
HDMI 1.4 gaat tot 1440p@60hz en de monitoren hebben HDMI, dus ook geen probleem.

Echter, een DVI-aansluiting kan, als deze dual lane is, 2560x1600, maar de monitoren ondersteunen dat niet. Er wordt hier gebruikt gemaakt van een DVi naar HDMI-kabel, maar HDMI kent geen dual lane.
Daardoor wordt er maar gebruik gemaakt van single lane en is het maximum 1920x1200.

Je moet het zien als dat DVI 2 50km/h-wegen naast elkaar is en HDMI is een éénbaansweg op 100km/h. Als je die zomaar aan elkaar aansluit, dan gaat er over de éénbaansweg ook nog maar 50 km/h gereden worden. Er is immers logica nodig om te zorgen dat de 2 langzamere kanalen samengevoegd worden en snenller gaan.
Er zijn wel kabels van DVI naar HDMI die 2560x1600 doen, maar dat zijn kabels met een chip die de 2 langzame signalen omzet naar 1 snel signaal.

Ik heb wel een DVI dual lane naar Displayport-adapter gevonden die 1440p doet: https://www.amazon.com/Vi...ctive-Cable/dp/B0157RW0J4

Maar sowieso moeten er eerst 3 monitoren beeld geven.

[Voor 35% gewijzigd door White Feather op 17-03-2022 14:32]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee