Locatie kabelgoot tov tv

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-04 14:25
Ik ben van plan om een kabelgoot in de muur te frezen voor het wegwerken van mijn kabels. Muurbeugel en tv zijn nog niet aangeschaft. Wat is de beste locatie hiervoor?

In het midden of iets meer naar links of rechts.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xMHkpju-NuCZUC1zIrpw0qo0DmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/27RVW932NoKvfahbuzTNWu2J.jpg?f=fotoalbum_large

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
In het midden zit meestal je muurbeugel vast, dat is dus niet handig. En het verschilt per merk/type waar de aansluitingen zitten. Dus dat wordt een gok.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:14

Mavamaarten

Omdat het kan!

Bij mij loopt mijn goot zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SGE_gX2-ONJsvgwUuO-R0MPDbD4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ieUoXCUm9AEl8LHCNAPIsc55.jpg?f=user_large

De gedachtengang erachter is dat je niet weet of er bij een nieuwe TV de aansluitingen in het midden, links of rechts zitten. Dan leek het midden mij de logische keuze. Qua verticale positie leek mij dit een logische plaats omdat het ophangsysteem bij mij verticaal boven het midden gemonteerd zit. Tot hiertoe is mij dat niet tegengevallen.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-05 09:13
Als je wel het formaat van de tv weet en hoe hoog deze komt te hangen, dan zou ik voor midden-onderkant gaan. Aansluitingen zitten voor zo ver ik weet nooit aan de bovenzijde. En dan trek je de kabels gewoon door, maar nog altijd wel uit het zicht.

Bij mijn Philips-tv zitten de aansluitingen in de linker-onderhoek, maar daar heb je in jouw situatie niet zo veel aan.