Ik heb een 100 mbit netwerkje aangelegd tussen een zelfgebouwde Athlon 550 met win98 SE, en Compaq P3 700 met win98 SE en een Compaq P2 266 met win95. Ik heb van dat soort mycom netwerkkaartjes en een hub, een soort starterspakket met apart nog een netwerkkaart. In dat pakket zaten een hubje, tweenetwerken. Bij elkaar dus drie kaarten. Die zijn nu allemaal geinstalleerd en de drivers ook, dus die doen het. Ik heb zelf kabel gelegd (CAT5 UTP) en de volgorde van de draadjes is goed, ze zitten wel niet per se op de juiste plaats, maar de uiteinden zijn aan allebei de kanten precies hetzelfde als je ze naast elkaar houdt en de top naar boven houdt. De hub ziet ze niet op eentje na: Die een speciale kabel had die bijgeleverd zat in het starterspakket. Dat lampje brandt wel op de hub. De kabel is dus waarschijnlijk niet goed. Er zijn twee stukken kabel: Van de Athlon 550 naar de hub, van de P2 266 naar de hub, en van de P3 700 naar de hub. De P2 266 kabel is de enige die ik niet heb gemaakt, de andere twee wel en die werken dus niet...
Ik had de eerste plug niet goed ingeregen, maar ik zal de volgorde van links naar rechts geven als je plug van onderen bekijkt (met het uitstekende klemmetje van je afgedraaid, en de kabel aan de onderkant eruitkomend): bruin, bruin-wit, groen, groen-wit, oranje, oranje-wit, blauw, blauw-wit.
Ik vertel dit nu heel lomp, maar ik ben nu met iets teveel dingen tegelijk bezig, dus sorry als het verward overkomt...
Nog een mogelijkheid: Hoe ver moet je zo;n tang aandrukken? Ik heb hem gewoon keihard aangedrukt (en ik heb genoeg kracht in mijn handen dus dat kan gewoon geen probleem zijn).
Ik had de eerste plug niet goed ingeregen, maar ik zal de volgorde van links naar rechts geven als je plug van onderen bekijkt (met het uitstekende klemmetje van je afgedraaid, en de kabel aan de onderkant eruitkomend): bruin, bruin-wit, groen, groen-wit, oranje, oranje-wit, blauw, blauw-wit.
Ik vertel dit nu heel lomp, maar ik ben nu met iets teveel dingen tegelijk bezig, dus sorry als het verward overkomt...
Nog een mogelijkheid: Hoe ver moet je zo;n tang aandrukken? Ik heb hem gewoon keihard aangedrukt (en ik heb genoeg kracht in mijn handen dus dat kan gewoon geen probleem zijn).