• Marsmillo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-03 02:37
Een van de earpads van mijn good old Sennheiser HD 558 is het aan het begeven, de bekleding is gescheurd en de mousse is nu zichtbaar waardoor hij ook niet meer zo comfortabel zit. De rest van de hoofdtelefoon werkt wel nog prima en ik ben er ook dik tevreden mee, dus dacht ik die pads via Sennheiser zelf na te bestellen, maar dat is blijkbaar al eventjes niet mogelijk volgens het contact center...

Audiosanctuary zou ze wel nog hebben, geen idee van kwaliteit of betrouwbaarheid, prijs omgerekend naar euro inclusief verzending is bijna 30 euro. In hun uitleg staat dat die pads zouden werken op de HD559, HD515, HD518, HD555, HD558, HD560s, HD595, HD598, HD598SE en HD599SE.

Op Sennheiser zelf kan ik wel nog pads vinden voor bijvoorbeeld de HD559, HD560S, HD599SE voor zo'n 23 euro inclusief verzending.

Iemand een idee of dit gaat werken?
En of er een groot verschil is met wat je elders online kan vinden.

Zoals op amazon:

https://www.amazon.de/-/n...arpads%2Caps%2C103&sr=8-3
https://www.amazon.de/-/n...arpads%2Caps%2C103&sr=8-5

[Voor 7% gewijzigd door Marsmillo op 02-03-2022 23:06]

• Thomas.
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-12-2022
Had je al een passende vervanger gevonden? De oorkussen van mijn HD 558 zijn al een tijd compleet kapot, het is lastig om een vervanger te vinden dus ik ben erg benieuwd! Had ooit eens een setje gekocht welke helaas niet paste.

• Marsmillo
Thomas. schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 17:23:
Had je al een passende vervanger gevonden? De oorkussen van mijn HD 558 zijn al een tijd compleet kapot, het is lastig om een vervanger te vinden dus ik ben erg benieuwd! Had ooit eens een setje gekocht welke helaas niet paste.
Oei, had je vraag niet gezien.

Nee, ik heb nog niets gekocht, de hoofdtelefoon werkte op zich nog prima en na een tijdje was ik het gewoon. Het is niet de mousse die los gekomen is, maar de stof daarrond en dat enkel maar aan de binnenkant. De mousse doet nog redelijk zijn werk, waardoor de hoofdtelefoon bruikbaar bleef, ook voor langere periodes.

Echter heb ik bij de andere oorschelp ondertussen eenzelfde probleem, waardoor ik dus nu opnieuw aan het rondkijken ben. Op de Sennheiser website zijn de vervang oorkussen van de HD555, HD595, HD558 en HD518 allemaal dezelfde en niet meer verkrijgbaar. Dus ben ik maar terug op zoek gegaan wat ik online kon vinden.

Online kon ik terugvinden dat er 2 (vermoedelijk wel meer) soorten earpads bestaan. De HD558 zou het korte type gebruiken. Dus bijgevolg de HD555, HD595 en HD518 zeker ook.

Bij Bol zag ik deze staan voor de HD515, HD555, HD595 en HD518 (3 laatste staan op de Sennheiser website als dezelfde oorkussens als de HD558). Prijs 14.99 + verzendkosten.

Bij Amazon zag ik dan weer deze staan voor HD515, HD555, HD595, HD558. Er zijn wat positieve reviews én één persoon die de HD558 vermeld. Prijs 11.99 + verzending

Ten slot, als ik alles goed heb voor heb, zou voor de HD559, HD560S en HD599SE het wisselstuk van de HD599 gebruikt worden. Deze is ook van het smalle type en verschillende websites geven ook aan dat dit past met de HD558. Je kan deze nog officieel nabestellen via sennheiser voor 23 euro + verzendkosten (zou voor mij op zo'n 28 euro komen). Al geeft Sennheiser support wel aan dat dit niet werkt en op eigen risico te testen is (geen gratis retour mocht het toch niet lukken). Verder geven die aan dat je officiële stukken moet bestellen, maar dat de HD558 EOL is

Edit:
Ikzelf heb zonet bij Amazon besteld, prijs was 11.99 inclusief verzending.

[Voor 5% gewijzigd door Marsmillo op 27-12-2022 02:01]

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Ik kan die van Brainwavz aanraden, die zijn hele hoge kwaliteit (vaak zelfs beter dan de originele) en makkelijk te gebruiken.

Hier een Reddit thread over de HD558: https://www.reddit.com/r/...wavz_pads_on_hd518558598/

• Marsmillo
@Thomas. Ik kan bevestigen dat de "Okuli Vervanging Paar Oorkussens Kussens Compatibel met Sennheiser HD515, HD555, HD595, HD558 Hoofdtelefoon" vanop Amazon past op een Sennheiser HD 558.

Montage ging vlot, een bevestigingsring is voor gemonteerd waardoor het dus enkel maar oude earpads te verwijderen is en de nieuwe erop te klikken. Ideaal dus. De oude originele bevestigingsring heb ik wel voor de zekerheid bijgehouden. Wat mij wel direct opviel is dat deze Okuli wat kleiner zijn. Het gebruikt materiaal voelt aan de buitenkant best zacht aan, maar het schuim of mousse binnenin is veel harder (of nieuwer).

Dit geeft momenteel wel wat meer druk en voor mij warmere oren. Ik hoop dat dit nog moet inbreken en zachter zal worden over verloop van tijd. Kwa geluidservaring kan ik niet veel nuttig melden. Ben helemaal geen audiophile en hoor weinig tot geen verschil met vroeger.
Oon schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 03:48:
Ik kan die van Brainwavz aanraden, die zijn hele hoge kwaliteit (vaak zelfs beter dan de originele) en makkelijk te gebruiken.

Hier een Reddit thread over de HD558: https://www.reddit.com/r/...wavz_pads_on_hd518558598/
Had mijn bestelling al geplaatst, welke brainwavzaudio earpads raad je aan?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee