Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21-06 21:15
Hoi,
Ik heb een vraagje,
Bij mijn Switch Oled is bij de rechter joycon dat ie een beetje piept alsof er een veer ofzo los zit.
En soms is het best storend tijdens een game en het geluid staat zacht. Wat kan het defect zijn?
en wil liever niet terug nog naar Game-Mania tot ik wat zekerheid heb wat het kan zijn, hen hebben onderhand een map voor mij alleen met reparaties aan die PIEP Joycons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:34
Heb je nog garantie? Zoja gewoon lekker terug. Die joycons zijn erom bekend dat ze herrie maken of niet goed zijn. Dit geluid is in ieder geval niet goed in mijn oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor
corporalnl schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 23:48:
Heb je nog garantie? Zoja gewoon lekker terug. Die joycons zijn erom bekend dat ze herrie maken of niet goed zijn. Dit geluid is in ieder geval niet goed in mijn oren.
Maar wat kan dit defect veroorzaken?

Als ik naar Game-Mania terugga krijg ik weer dit te horen: Het is wel heel verdacht dat het elke keer bij jou is die defecten bla bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:52
Dit heb ik ook, maar werkt prima. Ben bang dat dit onder acceptabele variatie gegooid gaat worden door zowel Nintendo als de winkel.

Een echt defect lijkt mij het niet overigens, wel storend.

Laat maar weten hoe het afloopt, voor mij ook interessant. Enige risico is dat je, als ze het vervangen, een Joy-con terug krijgt die weer niet stevig vastzit aan de Switch. Dat vind ik persoonlijk belangrijker dan die klik en die van mij zitten super goed vast.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:34
Sandor schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 00:23:
[...]

Maar wat kan dit defect veroorzaken?

Als ik naar *winkel* terugga krijg ik weer dit te horen: Het is wel heel verdacht dat het elke keer bij jou is die defecten bla bla bla
Op internet kom je enorm veel voorbeelden tegen met hetzelfde probleem.

Wat heeft de winkel tot nu toe gedaan? Reparatie? Vervanging? Etc.

Daarnaast garantie is garantie. Misschien heb je net een verkeerd product. Ook al kom je 30x terug, dit is gewoon niet goed. ( Ik doe de aanname dat je er gewoon zuinig mee bent, en niet forceert / laat vallen etc )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBS
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-07 09:05

NBS

Ik heb mijn Switch OLED sinds medio december, heeft maar (wegens drukte) opgeteld vier uren op gespeeld en de linker joycon piept ook als ik hem naar links slinger. Dit was niet toen ik m nieuw uit de doos haalde of het was zo zacht dat het mij niet direct opviel.

Ik weet niet of er een correlatie is, maar ik heb mijn Switch OLED gekocht met een Switch OLED Case van Nintendo en heb het idee dat deze case een constante druk uitoefent op de joysticks.

De "wegens drukte" opmerking is wel een dooddoener dat ik de tijd neem om dit bericht te tikken maar niet de tijd neem om de Switch een keer uit de case te halen en ermee te spelen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor
Even een update:
Na heel veel moeite heb ik hem kunnen opsturen naar Nintendo.
Zodra ik weet wat het defect is, zal ik het hier wel melden.
Pagina: 1