Ik heb een tuinhuisje van 3,5m x 3,5m voor gereedschap/fietsen en m'n motor. De opbouw is basic, betonplaat als vloer en de wanden van douglas planken op vurenhouten (denk ik) balken. Het plafond bestaat uit hout met daarbovenop epdm dakbedekking). Verder een dubbele deur en twee ruitjes.
Naar mijn idee zijn een aantal problemen:
1. Het kan best vochtig worden (vorig jaar de rijp tegen het plafond, wat dus ook weer ontdooide), wat weer zorgt voor schimmel. Er zitten bovenin al ventilatiesleuven.
2. Het hars uit de balken komt met warm weer naar beneden druppelen (nu dus ook een motorhoes in gebruik).
3. Het regenwater kan boven/onder de deur door naar binnen sijpelen bij harde regen.
Hoe kan ik het beste deze problemen de baas?
1 + 2. Binnenzijde isoleren met steenwol + dampdichte folie + osb platen als afwerking?
3. De onderlat van de drempel zal anders gemaakt moeten worden denk met een extra rand?
Graag hoor ik tips hoe ik dit binnenkort kan gaan aanpakken.
Naar mijn idee zijn een aantal problemen:
1. Het kan best vochtig worden (vorig jaar de rijp tegen het plafond, wat dus ook weer ontdooide), wat weer zorgt voor schimmel. Er zitten bovenin al ventilatiesleuven.
2. Het hars uit de balken komt met warm weer naar beneden druppelen (nu dus ook een motorhoes in gebruik).
3. Het regenwater kan boven/onder de deur door naar binnen sijpelen bij harde regen.
Hoe kan ik het beste deze problemen de baas?
1 + 2. Binnenzijde isoleren met steenwol + dampdichte folie + osb platen als afwerking?
3. De onderlat van de drempel zal anders gemaakt moeten worden denk met een extra rand?
Graag hoor ik tips hoe ik dit binnenkort kan gaan aanpakken.