drx3, Mandrake en Xine

Pagina: 1
Acties:

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Aangezien ik mijn Mandrake distro als desktop aan het inrichten ben ben ik nu bezig met het kijken van DVD via mijn Realmagic Hollywood+ mpegkaartje zodat ik dvd kan kijken op mijn tv. (ik heb geen tv-out en een celly 400 houdt niet zo van mpegdecoding :)

Weet iemand ergens een begrijpelijke howto? Ik probeer het nu met Xine. Het lukt me al wel dvd's te kijken op mijn monitor maar ik wil dus de output naar mijn Realmagic sturen. De driver voor de Realmagic is al geinstalleerd (Mandrake herkende deze kaart bij de installatie al!)

Als je geen howto weet maar wel hoe het moet mag je dat natuurlijk ook hier posten....

• x-wolf
Oh ja, ben nog vergeten te zeggen dat ik op sourceforge.net en linuxdoc.org niets heb kunnen vinden. Ook de GOT search heeft mij niet geholpen. De help van Xine heeft mij ook niet verder geholpen

• x-wolf
Heeft niemand anders dit al aan de praat gekregen?

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

dxr3.sourceforge.net en ik heb het draaiend idd. Althans gedeeltelijk ben nog niet helemaal tevreden want sommige dingen zijn nog niet perfect maar het is ook nog beta/alpha software.

Bij mij kan ik dus nog niet snel naar een scene toe want dan knalt xine eruit .. .. .. hoop dat het nog gefixed wordt in a matter of time

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• x-wolf
ah, kijk zal ff op die link kijken. En idd snel naar een scene gaan lukt bij mij ook niet in Xine. Zat ff op de site van xine te kijken maar ik geloof niet dat er al binnenkort een stable te verwachten is. Da's wel jammer.

• x-wolf
mmm, probeer xine-lib.0.5.0 en xine-ui van dezelfde versie te compilen/installeren maar dat lukt niet. Bij xine-lib gaat het geloof ik nog wel goed. Als ik make check doe voor de install krijg ik geen foutmelding. Daarna make install zodattie geinstalled is :)

Bij xine-ui krijg ik echter problemen. Als ik ./configure intype begint het goed maar krijg aan het eind de melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
checking for XINE version >=0.5.0 ... no
*** Could not run XINE test program, checking why...
*** The test program compiled, but did not run. This usually means that the run-time linker is not findeing XINE or 
finding the wrong version of XINE. If it is not finding
 XINE, you'll need to set your LD_LIBRARY_PATH enveronment
 variable, or edit /etc/ld.so.conf to point to the installed
 location. Also, make sure you have run ldconfig if that is required on your system

xine-lib is installed dus das het probleem niet.
Hij kan dus niet vinden waar. Heb al in ls.so.conf /usr/X11R6/lib/xine en de dir waarin ik de src van xine-lib heb staan bijgevoegd maar hielp niet. Wat moet ik wel doen?

* x-wolf heeft ook de rpmŽs al geprobeerd omdattie dat wat makkelijker vindt. Alleen geven die foutmelding dat ze maar de helft van de verwacht aantal bytes zijn. Gezocht op andere servers maar dan zijn het alleen rpmŽs van versie 0.4.3 en die ondersteunen weer niet de dxr3 :(

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

het is /etc/ld.so.conf en na die compile moet je ff ldconfig runnen dat ben je vast nog vergeten :)

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• x-wolf
Oeps tiepvautjes. Idd is het /etc/ld.so.conf. Heb die file ook gevonden en ge-edit. Heb ook ldconfig ingetikt dus die runt ook.

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 09:00
Ik heb exact hetzelfde probleem :( Netjes /usr/local/lib toegevoegd aan /etc/ld.so.conf.
Iemand een oplossing?

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Als je als user ./configure ; make
en dan als root `make install` of `su -c make install` doet krijg je dan error meldingen :? Nee ok.

doe dan als root `ldconfig` en zorg ervoor dat alle lib paden toe gevoegd zijn aan /etc/ld.so.conf

Begin dan met die xine-ui ./configure ; make

Het is me gisteren nog gelukt om 0.5.2 te compileren dus ik weet waar ik het over heb!

Verwijderd

Doe gewoon "./configure --prefix=/usr"

Dan omzeil je het hele probleem met LD_LBIRARY_PATH...
Pagina: 1