Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-05 13:42

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik ben benieuwd of jullie ook ervaring hebben, dan wel in staat zijn om het standby verbruik van jullie TV te meten.

De reden dat ik dit vraag is dat ik gezien mijn hogere verbruik van elektra laatste jaar, constateer dat mijn Samsung 55" Q80R TV in standby ~30Watt verbruikt. Ik ben alle settings nagelopen, alle auto zaken staan uit, ik gebruik geen WiFi op de TV (LAN wel). Ik kan niet begrijpen dat het verbruik zoveel hoger is dan wat geadverteerd wordt en ook mijn oude Samsung TV, verbruikt richting de 0W in standby.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:50

Onbekend

...

Ik heb de handleiding even opgezocht: https://downloadcenter.sa...01_QRQ80C_XU_190227.0.pdf

Daar staat helaas niet in wat het verbruik hoort te zijn als deze in stand-by staat. Maar er staat wel dit in:
Decreasing power consumption
When you shut the TV off, it enters Standby mode. In Standby mode, it continues to draw a
small amount of power. To decrease power consumption, unplug the power cord when you
don't intend to use the TV for a long time.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-07-2024
Had hetzelfde probleem. Ik heb echter geen Samsung maar een Sony A80J (android) TV dus weet niet of je dit wat helpt.

Na het uitschakelen van de smart remote start optie (tv inschakelen dmv Google assistant etc.) is het gebruik verlaagd van 25W naar 0,5W.

Indien je Samsung over een dergelijke setting beschikt dus even kijken of die setting ook uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Thanks ik zal eens kijken, ken niet zo een dergelijke optie. Ik schrok echt van het hoge verbruik! zeker gezien de energiekosten op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57381

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 01-11-2023 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik heb het nu uitgebreid gemeten, opnieuw alle settings nagelopen. Zoveel mogelijk auto zaken disabled, HDMI CEC. Maar alsnog tegen de 30W continue verbruikt in "stand by"

Valt me overigens ook op dat mijn Yamaha receiver (ECO mode) ook nog fijn 11Watt erbovenop doet :)
Natuurlijk ook andere apparatuur doorgemeten om zeker te zijn dat het de energiemeter niet is...

[ Voor 15% gewijzigd door n00bs op 05-03-2022 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:25
Schakelbare stekker er tussen zetten van je favoriete home-automation merk. Toepassen waar je ze nodig hebt in huis.
Receivers, STB's, TV's kunnen echt slurpen. Zeker als ze wat ouder zijn. Oude Ziggo STB deed ook zomaar iets van 25W in stand-by.
Voor de Oled bezitters: zet die juist niet achter een schakelaar. Ze zijn zelf al superzuinig en ze moeten dagelijks Pixel Cleaning uitvoeren nadat je de tv uit hebt gezet.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ja dat heb ik nu ook gedaan Skynett, maar het is erg afwijkend tov advertised verbruik. Gezien de stijgende energiekosten, probeer ik nog de laatste puntjes in huis op te lossen met onnodig verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrilly
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01:12
n00bs schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:03:
Ik heb het nu uitgebreid gemeten, opnieuw alle settings nagelopen. Zoveel mogelijk auto zaken disabled, HDMI CEC. Maar alsnog tegen de 30W continue verbruikt in "stand by"

Valt me overigens ook op dat mijn Yamaha receiver (ECO mode) ook nog fijn 11Watt erbovenop doet :)
Natuurlijk ook andere apparatuur doorgemeten om zeker te zijn dat het de energiemeter niet is...
Settings > Network > Expert > Power On with Mobile

Kan je zien of dat nog invloed uitoefent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
vrilly schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:26:
[...]

Settings > Network > Expert > Power On with Mobile

Kan je zien of dat nog invloed uitoefent?
Thanks voor de tip, die had ik ook al disabled, maar maakte niets uit helaas.
Ook bij Sammy zelf een ticket ingeschoten. Natuurlijk kan ik hem een reset geven, maar lijkt me sterk dat dat gaat helpen en irritant alle settings dan kwijt + apps.
Mijn hele oude Samsung smart TV verbruikt nagenoeg 0W in standby, dus het blijft voor mij erg vreemd. Deze TV is nog geen 2 jaar oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:52
Heb je het stroomverbruik ook gemeten nadat je tv een tijd uit heeft gestaan? Zeker kort nadat de tv op standby is gezet, kan ik me voorstellen dat 'ie nog in een soort sluimerstand staat en/of dingen aan het doen is. Mogelijk dat het na bijvoorbeeld 10 minuten, of nog langer, pas naar <1 Watt gaat.

En, heb je het stroomverbruik al gemeten als je de LAN-kabel eruit haalt?

[ Voor 16% gewijzigd door Hahn op 05-03-2022 12:59 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Uitgebreid alles door zitten meten, met kabels en cam module erin/eruit. Uiteindelijk heeft dat echt 0,0 effect. Wel merk ik nu met alle instellingen opnieuw te hebben gedaan dat het verbruik nu nog "maar" 11Watt is ipv 30. Maar alsnog veels te hoog. Ik kill ook de stroom. dus dat lost het natuurlijk op; maar misschien ook een eye opener voor anderen met multimedia apparatuur etc. Meet eens door wat alles in standby verbruikt. zeker gezien de KWh prijs op dit moment. Iets minder gemak in huis, scheelt je zomaar een paar 100 Euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRiZ-R
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-12-2024
Hoi, ik zie ditzelfde probleem bij mijn Samsung QE65Q8F.
Ik heb hem ook al in fabrieksinstellingen terug gezet en alle kabels eruit gehaald, maar het stand-by verbruik blijft rond de 32 watt. Heel soms na het stroom eraf halen en er weer opzetten, blijft hij op 0,5 watt (zoals het m.i. hoort)
Heb je nog wat terug gehoord over het ticket bij Samsung zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
KRiZ-R schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:19:
Hoi, ik zie ditzelfde probleem bij mijn Samsung QE65Q8F.
Ik heb hem ook al in fabrieksinstellingen terug gezet en alle kabels eruit gehaald, maar het stand-by verbruik blijft rond de 32 watt. Heel soms na het stroom eraf halen en er weer opzetten, blijft hij op 0,5 watt (zoals het m.i. hoort)
Heb je nog wat terug gehoord over het ticket bij Samsung zelf?
Helaas niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:50
Standby killer: https://www.allekabels.nl...SA_geselecteerde%20pagina

Reageert op afstandbediening om weer in te schakelen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
GarBaGe schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:23:
Standby killer: https://www.allekabels.nl...SA_geselecteerde%20pagina

Reageert op afstandbediening om weer in te schakelen.
Ja ik heb een action klik aan/uit stekker ertussen. Maar het is natuurlijk schandalig dat een modern apparaat zoveel energie verspild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:50
n00bs schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:25:
[...]

Ja ik heb een action klik aan/uit stekker ertussen. Maar het is natuurlijk schandalig dat een modern apparaat zoveel energie verspild.
Heb je Ziggo?
Die was tot voor kort nog veel erger...

Bij mij zit de hele mediahoek achter 1 KIKA.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Pagina: 1