Hallo allen,
Ik heb de laatste tijd met enige regelmaat dat Windows niet goed "initialiseert". Lang niet alle systeempictogrammen laden/worden zichtbaar en de programma's die ik op de taakbalk gepind heb worden ook niet zichtbaar. Daarnaast blijft de achtergrondverlichting van mijn toetsenbord wit (standaard kleur), wat er op duidt dat ook die software niet ingeladen wordt, want hij zou groen moeten worden.
Zodra ik het systeem opnieuw opstart wordt alles wel direct goed geladen.
Ik heb nog niet kunnen achterhalen wat de trigger is van dit probleem. Het komt in ieder geval onregelmatig voor en kan het ook niet direct koppelen aan een pas uitgevoerde update of upgrade. Kan daarmee dus helaas ook moeilijk troubleshooten door USB apparaten af te koppelen enzo, want er zijn zat keren dat de pc wel gewoon opstart met alles er op aangesloten.
Specs van de pc:
inventaris: Desktop 2021
Windows versie is Windows 10 Pro 21H2 (build 19044.1526). Legale versie uiteraard.
Screenshots van de taakbalk en systeempictogrammen:
Na eerste boot, onvolledig geladen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/axJ0wID4eaSImzKr6zfzoZmx.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/1uWOKcvv9TyIK0CQEqjGVA5p.png?f=user_large)
Na reboot van het systeem:
:fill(white):strip_exif()/f/image/dKv7Bu1z6GNxplXAWKaqpaGu.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/f9fQ2PoeUkrS2Jq3APgSFHoi.png?f=user_large)
Iemand ervaring met dit probleem, en wellicht ook de oplossing? Alvast bedankt!
Ik heb de laatste tijd met enige regelmaat dat Windows niet goed "initialiseert". Lang niet alle systeempictogrammen laden/worden zichtbaar en de programma's die ik op de taakbalk gepind heb worden ook niet zichtbaar. Daarnaast blijft de achtergrondverlichting van mijn toetsenbord wit (standaard kleur), wat er op duidt dat ook die software niet ingeladen wordt, want hij zou groen moeten worden.
Zodra ik het systeem opnieuw opstart wordt alles wel direct goed geladen.
Ik heb nog niet kunnen achterhalen wat de trigger is van dit probleem. Het komt in ieder geval onregelmatig voor en kan het ook niet direct koppelen aan een pas uitgevoerde update of upgrade. Kan daarmee dus helaas ook moeilijk troubleshooten door USB apparaten af te koppelen enzo, want er zijn zat keren dat de pc wel gewoon opstart met alles er op aangesloten.
Specs van de pc:
inventaris: Desktop 2021
Windows versie is Windows 10 Pro 21H2 (build 19044.1526). Legale versie uiteraard.
Screenshots van de taakbalk en systeempictogrammen:
Na eerste boot, onvolledig geladen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/axJ0wID4eaSImzKr6zfzoZmx.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/1uWOKcvv9TyIK0CQEqjGVA5p.png?f=user_large)
Na reboot van het systeem:
:fill(white):strip_exif()/f/image/dKv7Bu1z6GNxplXAWKaqpaGu.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/f9fQ2PoeUkrS2Jq3APgSFHoi.png?f=user_large)
Iemand ervaring met dit probleem, en wellicht ook de oplossing? Alvast bedankt!