Toon posts:

Docking station met oplaadmogelijkheid voor laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• yeahright
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-03-2022
Ik zoek een?
Ik zoek een docking station voor mijn thuiswerkplek om mijn laptop met twee monitors te kunnen uitbreiden en daarnaast wat extra USB-poorten te hebben voor muis en toetsenbord. Daarnaast moet de docking mijn laptop via USB-C kunnen opladen. Ik heb al twee dockings besteld op Bol.com en beide weer teruggestuurd omdat de USB-C wel heel kort bleek of opladen niet mogelijk was. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Wat is je budget?
Sowieso onder de € 200, maar liefst zo min mogelijk omdat ik het niet kan declareren. Kwaliteit is wel belangrijker dan prijs.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. De USB-c kabel moet wel lang genoeg zijn om de docking achter mijn laptop te kunnen leggen, tussen de monitors in.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb een HP laptop met USB-c en twee Philips B line 24 inch monitors met DP-, HDMI- en VGA-kabel. VGA wil ik niet gebruiken ivm mindere kwaliteit dan DP en HDMI, dus de monitors moeten via DP en/of HDMI aan te sluiten zijn.

Bij voorbaat enorm bedankt voor jullie reacties!

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:19
Het grootste deel van de eisen kun je gewoon invullen in de Pricewatch:
Powerdelivery
65 watt of hoger (is voor standaard laptops, kijk even wat je adapter nu doet)
Usb-C host interface

Aansluiting Displayport of HDMI

Je kunt alleen niet aangeven hoeveel video poorten er op moeten zitten. Je kunt natuurlijk wel zeggen: HDMI en Displayport, maar dan krijg je ook alleen die combi.

Dus in deze lijst kijken naar eentje met de precieze aansluitingen die je wilt (iig 2).
https://tweakers.net/dock...6Vu-QTFZr10OnNLQeQ8pRjjEw

Dit was de goedkoopste met 2 video-aansluitingen die ik zo snel zag (puur op uitleg in het model, niet afzonderlijk bekeken).

pricewatch: i-tec USB-C Metal Nano 3x Display Docking Station + Power Deliver...

• yeahright
Ik wist niet dat dat powerdelivery heet.
Heel erg bedankt White Feather, je hebt me enorm geholpen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Is het een bedrijfslaptop? Heb je rechten om drivers etc te installeren?

Heb je die niet vraag dan je it afdeling welke docks zij ondersteunen en misschien ook kunnen leveren.

Ik ben daarom uit gekomen op een Dell d6000. Omdat de chip die er in zit van 't zelfde merk en driver is als die op kantoor. Bijkomend voordeel hij werkt ook met MacOS.

USB C is eventueel ook nog te verlengen als 't moet.

I, for one, like Roman numerals

• yeahright
White Feather schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:24:
Het grootste deel van de eisen kun je gewoon invullen in de Pricewatch:
Powerdelivery
65 watt of hoger (is voor standaard laptops, kijk even wat je adapter nu doet)
Usb-C host interface

Aansluiting Displayport of HDMI

Je kunt alleen niet aangeven hoeveel video poorten er op moeten zitten. Je kunt natuurlijk wel zeggen: HDMI en Displayport, maar dan krijg je ook alleen die combi.

Dus in deze lijst kijken naar eentje met de precieze aansluitingen die je wilt (iig 2).
https://tweakers.net/dock...6Vu-QTFZr10OnNLQeQ8pRjjEw

Dit was de goedkoopste met 2 video-aansluitingen die ik zo snel zag (puur op uitleg in het model, niet afzonderlijk bekeken).

pricewatch: i-tec USB-C Metal Nano 3x Display Docking Station + Power Deliver...
Toch nog een dingetje. Ik heb je lijstje doorgenomen en was er eigenlijk al uit, deze moest het worden: https://tweakers.net/pric...-c-4k-multiport-dock.html

Maar nu lees ik toch weer het onderstaande, waarin staat dat je de oplader van de laptop nodig hebt. Dat wil ik juist niet. Ik wil een vaste opstelling waarbij ik de lader van mijn laptop in mijn laptoptas kan laten zitten.

Ondersteunt 100 W Power Delivery Pass-Through
Wordt de notebook opgeladen via de USB-C-poort? De AC7045 ondersteunt 100W Power Delivery Pass-Through. Zodra de originele notebook-oplader is aangesloten op het multiport dock, krijgt de notebook zijn stroom via de USB-C PD Pass-Through-poort. Het dock is een plug-and-play-apparaat, alleen een USB-C-poort met DisplayPort Alternate Mode (DP Alt Mode) is nodig.

• yeahright
Ik vind de productbeschrijvingen vaak onduidelijk over power delivery. Ze wekken de indruk dat met de meegeleverde voeding/adapter de laptop kan worden opgeladen maar dat blijkt dan toch niet te kunnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Ik zou niet voor een goedkopere dock gaan, maar voor een tweedehands duurdere. De Dell D6000 is vaker met 135W lader voor minder dan 100 euro te vinden op V&A, en dat zijn gewoon super docks. Kan ook weinig aan kapot want het is een stevige blok die tegen een stootje kan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:19
yeahright schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:34:
Ik vind de productbeschrijvingen vaak onduidelijk over power delivery. Ze wekken de indruk dat met de meegeleverde voeding/adapter de laptop kan worden opgeladen maar dat blijkt dan toch niet te kunnen.
Klopt inderdaad, goed gezien (niet bij stilgestaan 😀) dat heet dan PD-pass through en staat vaak slecht aangegeven.
Op zich kun je dan een extra adapter aansluiten op je dock en hoef je ook maar 1 kabel in te pluggen iedere keer. De andere adapter kan dan in de tas blijven.

Maar dat is natuurlijk een minder mooie oplossing, je hebt immers 2 stroom snoeren naar je dock, ipv gewoon 1.

• yeahright
White Feather schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:39:
[...]

Klopt inderdaad, goed gezien (niet bij stilgestaan 😀) dat heet dan PD-pass through en staat vaak slecht aangegeven.
Op zich kun je dan een extra adapter aansluiten op je dock en hoef je ook maar 1 kabel in te pluggen iedere keer. De andere adapter kan dan in de tas blijven.

Maar dat is natuurlijk een minder mooie oplossing, je hebt immers 2 stroom snoeren naar je dock, ipv gewoon 1.
Dank je. Maar als ik een extra adapter nodig heb, dan is dat logischerwijs die van mijn laptop toch? Dan kan die niet in de tas blijven, tenzij ik er een extra adapter bij koop. Maar dat is idd een minder mooie oplossing.

Op mijn werk heb ik een hp dock die van stroom wordt voorzien met een adapter van een laptop en mijn laptop via een usb-c kabel oplaadt. Wat ik dan niet begrijp is waarom ik geen dock kan vinden die met een meegeleverde adapter ook een laptop kan opladen. In alle gevallen dat er een adapter bij de dock zit, heb je toch een extra adapter nodig zoals jij ook aangeeft. Waarom is dat? Waarom zit er geen geschikte adapter bij die met een usb-c kabel naar de laptop de laptop wél kan opladen?

[Voor 24% gewijzigd door yeahright op 03-03-2022 02:23]

• Oon
  • Niet online
yeahright schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 02:07:
[...]

Dank je. Maar als ik een extra adapter nodig heb, dan is dat logischerwijs die van mijn laptop toch? Dan kan die niet in de tas blijven, tenzij ik er een extra adapter bij koop. Maar dat is idd een minder mooie oplossing.

Het wordt me wel steeds duidelijker. Als ik het goed begrijp betekent PD altijd dat je dock via de laptop wordt opgeladen en niet andersom. Ik dacht/hoopte dat je een dock kon kopen die met één voeding/adapter en een usb-c kabel naar de laptop ook meteen de laptop oplaadt. Ik begrijp ook eigenlijk niet waarom dat technisch niet kan.
Nee, PD betekent juist dat je laptop wordt opgeladen, met of zonder passthrough. PD is de standaard die over USB-C stroom kan leveren, en dat kan beide kanten op. Er gebeurt een handshake bij het verbinden, dus als je een powered dock hebt zal die daarbij stroom gaan leveren ipv ontvangen.

Als je zo'n domme dongel hebt in plaats van echt een dock dan kan het wel andersom werken, maar daar heb je sowieso weinig aan.

• yeahright
Oon schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 02:22:
[...]

Nee, PD betekent juist dat je laptop wordt opgeladen, met of zonder passthrough. PD is de standaard die over USB-C stroom kan leveren, en dat kan beide kanten op. Er gebeurt een handshake bij het verbinden, dus als je een powered dock hebt zal die daarbij stroom gaan leveren ipv ontvangen.

Als je zo'n domme dongel hebt in plaats van echt een dock dan kan het wel andersom werken, maar daar heb je sowieso weinig aan.
Dank je. Ik realiseerde me al dat mijn tweede alinea niet klopte omdat het op mijn werk wel werkt zoals jij beschrijft. Maar je was me al voor met je reactie. Zou je mijn aangepaste tweede alinea nog willen lezen? Daar staat nu het enige dat ik nog niet begrijp.

• Oon
  • Niet online
yeahright schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 02:27:
[...]

Dank je. Ik realiseerde me al dat mijn tweede alinea niet klopte omdat het op mijn werk wel werkt zoals jij beschrijft. Maar je was me al voor met je reactie. Zou je mijn aangepaste tweede alinea nog willen lezen? Daar staat nu het enige dat ik nog niet begrijp.
yeahright schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 02:07:
[...]

Op mijn werk heb ik een hp dock die van stroom wordt voorzien met een adapter van een laptop en mijn laptop via een usb-c kabel oplaadt. Wat ik dan niet begrijp is waarom ik geen dock kan vinden die met een meegeleverde adapter ook een laptop kan opladen. In alle gevallen dat er een adapter bij de dock zit, heb je toch een extra adapter nodig zoals jij ook aangeeft. Waarom is dat? Waarom zit er geen geschikte adapter bij die met een usb-c kabel naar de laptop de laptop wél kan opladen?
Er zijn inderdaad docks die zelf powered zijn, maar niet genoeg om de laptop ook op te laden.

Ik val een beetje in herhaling, maar als je bijvoorbeeld een Dell D6000 koopt dan werkt dat allemaal gewoon prima. Dan steek je de adapter van de dock in het stopcontact, USB-C kabel in je laptop en laadt die direct je laptop op (mits je laptop een USB-C poort heeft die dit ondersteunt).

Let dus wel even goed op dat het kan zijn dat je laptop dit gewoon niet doet. Dat ligt dan niet persé aan de dock. Ik heb bijvoorbeeld bij de laptop van mijn vader 4 verschillende docks gebruikt, en allemaal laden ze de laptop niet op, ondanks dat de specs van de laptop wel zeggen dat die via de USB-C poort kan opladen. Mijn HP Envy laptop van mijn werkgever heeft dan weer in de specs niks staan over opladen maar kan het wel, maar ook alleen via een dock, en niet via bijvoorbeeld mijn beeldscherm dat diezelfde functionaliteit heeft. Hoe sterker de adapter die bij je laptop zat, hoe sterker de input beschikbaar vanuit de dock moet zijn.

Als je een Dell D6000 koopt met daarbij een 135w adapter en je laptop laadt nogsteeds niet op, dan gaat geen enkele dock het doen, want die Dell dingen werken bijna letterlijk overal op. Ik heb veel andere docks geprobeerd, maar dat is echt de enige die ik kan aanraden.

• yeahright
Dankjewel Oon en de anderen voor jullie hulp! Dan ga ik voor de Dell D6000. Mijn laptop is geschikt voor opladen.

Ik kies geen "beste antwoord" tenzij dat echt moet. Elk van jullie heeft me goed geholpen!

• yeahright
Oon schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 02:32:
[...]

[...]

Er zijn inderdaad docks die zelf powered zijn, maar niet genoeg om de laptop ook op te laden.

Ik val een beetje in herhaling, maar als je bijvoorbeeld een Dell D6000 koopt dan werkt dat allemaal gewoon prima. Dan steek je de adapter van de dock in het stopcontact, USB-C kabel in je laptop en laadt die direct je laptop op (mits je laptop een USB-C poort heeft die dit ondersteunt).

Let dus wel even goed op dat het kan zijn dat je laptop dit gewoon niet doet. Dat ligt dan niet persé aan de dock. Ik heb bijvoorbeeld bij de laptop van mijn vader 4 verschillende docks gebruikt, en allemaal laden ze de laptop niet op, ondanks dat de specs van de laptop wel zeggen dat die via de USB-C poort kan opladen. Mijn HP Envy laptop van mijn werkgever heeft dan weer in de specs niks staan over opladen maar kan het wel, maar ook alleen via een dock, en niet via bijvoorbeeld mijn beeldscherm dat diezelfde functionaliteit heeft. Hoe sterker de adapter die bij je laptop zat, hoe sterker de input beschikbaar vanuit de dock moet zijn.

Als je een Dell D6000 koopt met daarbij een 135w adapter en je laptop laadt nogsteeds niet op, dan gaat geen enkele dock het doen, want die Dell dingen werken bijna letterlijk overal op. Ik heb veel andere docks geprobeerd, maar dat is echt de enige die ik kan aanraden.
Weet jij misschien of de Dell D6000 goed te combineren is met een hp probook 450 g6 en deze van voldoende stroom kan voorzien bij het opladen?

• Oon
  • Niet online
yeahright schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:59:
[...]

Weet jij misschien of de Dell D6000 goed te combineren is met een hp probook 450 g6?
Volgens de specs zou dat moeten werken

• yeahright
Oon schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:00:
[...]

Volgens de specs zou dat moeten werken
Thanks!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee