Toon posts:

Fritzbox 7530AX en T-mobile IPTV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TJ16
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-12-2022
Hi dames en heren!

Ik ben nu al een tijdje bezig om een eigen modem aan te sluiten op het DSL netwerk van T-mobile.
Helaas heb ik mijn ASUS DSL-AX82U terug moeten sturen omdat deze geen routed VLAN op kan zetten wat erg spijtig is.

Na wat lezen heb ik de fritzbox 7530AX aangeschaft, aangesloten en prima 1 dag IPTV kunnen kijken.
Tot ik een reset van de fritz uitvoerde... geen IPTV meer! :( :'( :|

Even wat info op een rijtje:"
- T-mobile DSL.
- Fritzbox 7530AX met nieuwste firmware
- STB amino aria7x volgens T-mobile op het nieuwe TV platform

De STB aangesloten op LAN4 geeft enkel nederland 1, 2 en 3 met error 132116 wat zal betekenen dat ik geen internet heb op deze LAN wat klopt.

AVM geeft aan bezig te zijn, maar niet weten of het met de volgende update opgelost is.
Eindstand is dus dat ik waarschijnlijk het modem terug moet sturen aangezien ik hem anders niet meer terug mag doen en ik eventueel met een modem zit waar ik weinig mee kan.

Heeft iemand nog tips om dus waarschijnlijk een routed VLAN op te zetten?

Alvast bedankt!
Niels

The more things change the more they stay the same..

Alle reacties

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:40
Een routed VLAN hoef je helemaal niet op te zetten met een Fritz!Box die recente firmware draait. Heb je de internationale versie van de 7530AX? Zo niet zul je eerst het land aan moeten passen naar Nederland en vervolgens de taal naar Nederlands. Daarna via de wizard de soort internetverbinding kiezen en vervolgens kiezen voor T-Mobile. Dat zou genoeg moeten zijn volgens mij.

Wat betreft LAN4: er is een kleine kans dat gastnetwerk ingeschakeld is. Dat loopt via LAN4. Overigens maakt het niet uit in welke poort je de tv prikt. Zo werkt het in ieder geval bij KPN en XS4ALL.

FritzBox 4060 | FritzRepeater 1200AX | 2 x FritzRepeater 3000

• TJ16
@Edje040
Bedankt voor je antwoord!
Uiteraard heb ik in de wizard voor Nederland en T-mobile DSL gekozen.

Als ik dit doe zijn LAN 3 & 4 gereserveerd voor TV only, en dus geen internet.
Je raad het nu al, mijn STB kan geen verbinding maken!

Ik heb dus mijn inziens wel een routed VLAN nodig, enkel kan de fritzbox dit niet en is IPTV van T-mobile dus ook niet mogelijk op het nieuwe platform.

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:40
Dan werkt het bij T-Mobile toch weer anders. Misschien toch maar retour dan....

FritzBox 4060 | FritzRepeater 1200AX | 2 x FritzRepeater 3000

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TJ16
Uiteraard geef ik niet zo snel op dus vanavond het volgende geprobeerd:

De zyxell van t-mobile op laten starten met de STB aangesloten.
Hierna de STB factory reset gedaan en aangemeld met mijn gegevens.
STB uit gezet, fritzbox op laten starten en gewacht tot ik internet had en de STB ingeschakeld.
Voila TV! TV gids en terugkijken werkt.

Ik volg hem niet meer!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee