Sennheiser Ambeo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:52

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Topicstarter
Hoi, ik heb interesse in de Sennheiser Ambeo om mijn huidige KEF speakers te vervangen.
Kunnen jullie even met mij meedenken?

Huidige setup :
4 x KEF HTS 3001 SE (front + rear) + HTC 3001 SE (centre)
REL T-9 sub
Panasonic TX-P50GT60
Marantz SR5004
Oppo BDP-103EU (MultiRegion+MultiZone)

Met de Ambeo zou mijn Marantz receiver niet meer nodig zijn.

Mits ik op mijn Panasonic TV geen eARC heb (wel gewone ARC) kan ik best mijn Oppo BD speler op 1 van de 3 HDMI inputs van de Ambeo aansluiten. Vervolgens van de Ambeo HDMI output naar de Panasonic TV voor het beeld. Correcte redenering?
Native Dolby Atmos is dan niet mogelijk omdat de Oppo BD speler dit niet ondersteunt. Correct?
Wel alle andere HD geluid formaten zijn dan mogelijk zoals ik nu ook heb (zoals Dolby True-HD en DTS-HD). Correct?

dank voor het meedenken!

[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 06-03-2022 00:04 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v1.0.15.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Topicstarter
Ben er ondertussen achter dat native Dolby Atmos wel zou moeten werken via de Oppo103 als ik deze op bitstream zet.

Op mijn andere vragen mag uiteraard nog geantwoord worden :)

Ik sluit de oppo, tv box en chromecast aan op de 3 verschillende hdmi ingangen van de Ambeo soundbar. En sluit dan de Ambeo via de hdmi uitgang aan op mijn Panasonic TV.
Dat zou in mijn geval de beste manier zijn.
Is dat correct?

[ Voor 39% gewijzigd door daffie82 op 05-03-2022 23:55 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v1.0.15.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:40
daffie82 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 15:22:
Ben er ondertussen achter dat native Dolby Atmos wel zou moeten werken via de Oppo103 als ik deze op bitstream zet.

Op mijn andere vragen mag uiteraard nog geantwoord worden :)

Ik sluit de oppo, tv box en chromecast aan op de 3 verschillende hdmi ingangen van de Ambeo soundbar. En sluit dan de Ambeo via de hdmi uitgang aan op mijn Panasonic TV.
Dat zou in mijn geval de beste manier zijn.
Is dat correct?
Klopt inderdaad zoals je het zelf zegt. bronnen rechtstreeks op de Ambeo en dan naar je TV. Gezien je geen eArc hebt.

Ik zou wel twijfelen om de gehele set te vervangen voor alleen de Ambeo, ik vind het een prachtige soundbar maar het zou nooit een gehele surroundset kunnen vervangen.

Sowieso de sub erbij houden gezien er een aparte sub out zit op de Ambeo.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Topicstarter
Dark Master schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:39:
[...]

Klopt inderdaad zoals je het zelf zegt. bronnen rechtstreeks op de Ambeo en dan naar je TV. Gezien je geen eArc hebt.

Ik zou wel twijfelen om de gehele set te vervangen voor alleen de Ambeo, ik vind het een prachtige soundbar maar het zou nooit een gehele surroundset kunnen vervangen.

Sowieso de sub erbij houden gezien er een aparte sub out zit op de Ambeo.
De Atmos ervaring. Het geluid als het ware in een bubbel horen, kan ik nooit met mijn KEF speakers bereiken. En het is nu niet dat mijn KEF eitjes zo top speakers zijn.
De REL sub hou ik er zeker bij.
Ik verwacht gewoon een upgrade met een mooiere ervaring bij het kijken van films.
Ik zal hier ook verder rapport uitbrengen als alles er staat en ik voldoende heb kunnen luisteren. Dat zal tegen het einde van deze maand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16:28
Waarom denk je dat je met je huidige speakers die ervaring niet kan creëren en met een soundbar wel? Oké het is wel de beste soundbar die er is, maar toch blijft het “fake” surround via reflecties.

Eerlijk gezegd verwacht ik dat je een betere “bubbel” kan creëren met je huidige systeem. Mits goede plaatsing van speakers, juist geconfigureerd en eventueel een nieuwe receiver die de moderne codecs ondersteund.

Het mooiste zou zijn als je een leverancier vindt waarbij je zowel een moderne receiver als Ambeo op proef kan krijgen in eigen huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-05 19:12
daffie82 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 21:43:
[...]

De Atmos ervaring. Het geluid als het ware in een bubbel horen, kan ik nooit met mijn KEF speakers bereiken. En het is nu niet dat mijn KEF eitjes zo top speakers zijn.
De REL sub hou ik er zeker bij.
Ik verwacht gewoon een upgrade met een mooiere ervaring bij het kijken van films.
Ik zal hier ook verder rapport uitbrengen als alles er staat en ik voldoende heb kunnen luisteren. Dat zal tegen het einde van deze maand zijn.
Misschien eens naar de Sony HT A9 kijken? Simpelere setup dan je huidige setup met receiver en speakers, maar volgens alle tests met beter geluid dan (vrijwel) elke soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16:28
Dat lijkt mij helemaal een achteruitgang ten opzichte van een zijn huidige systeem receiver + speakers.
Niet te vergeten dat de speakers dan ook nog eens netstroom nodig hebben. Ook mis je een centerspeaker. En mogelijkheid om iets te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Topicstarter
greentea schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:43:
Het mooiste zou zijn als je een leverancier vindt waarbij je zowel een moderne receiver als Ambeo op proef kan krijgen in eigen huis.
Dat zou mooi zijn. Helaas nergens mogelijk. De soundbar is besteld. Dus we gaan het zien en horen vanaf volgend weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagles
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 25-04 12:45
daffie82 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:36:
[...]

Dat zou mooi zijn. Helaas nergens mogelijk. De soundbar is besteld. Dus we gaan het zien en horen vanaf volgend weekend.
Ik sta op het punt dezelfde soundbar aan te schaffen, maar ik ben reuze benieuwd hoe het is afgelopen in jou specifieke geval? Ik twijfel of je écht een surround set kunt vervangen met slechts een enkele soundbar, in mijn geval is het iets anders want ik heb geen stopcontacten achter en ook geen vergelijking met een surround systeem en ik heb absoluut geen zin in kabels trekken/kabelgoten etc.

Maar zou jou persoonlijke ervaring met die soundbar wel erg graag horen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Topicstarter
Eagles schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:17:
[...]

Ik sta op het punt dezelfde soundbar aan te schaffen, maar ik ben reuze benieuwd hoe het is afgelopen in jou specifieke geval? Ik twijfel of je écht een surround set kunt vervangen met slechts een enkele soundbar, in mijn geval is het iets anders want ik heb geen stopcontacten achter en ook geen vergelijking met een surround systeem en ik heb absoluut geen zin in kabels trekken/kabelgoten etc.

Maar zou jou persoonlijke ervaring met die soundbar wel erg graag horen :)
Hoi Eagles

ik help je graag verder met mijn bevindingen.

ECHT surround, met ook surround achter je, is het inderdaad niet.
MAAR.... het is wel indrukwekkend wat voor geluid er uit deze soundbar komt. Zowel voor film als muziek.
Ik had het al eens in een ander draadje gepost maar bijvoorbeeld de Bluray van Hacksaw Ridge met een Dolby Atmos audio track; was werkelijk verbluffend. Zwaar onder de indruk hiervan.
Als ik echter een Bluray met een HD audio track beluister op de Ambeo (DTS HD MASTER of Dolby True HD) dan moet ik bekennen dat de beleving wel anders is in vergelijking met mijn vorige 5.1 speaker set. Het geluid speelt zich toch meer voor je af, maar de dynamiek naar links, rechts en in mindere mate naar boven is wel uitstekend. Ik heb er ook een subwoofer bij, maar dat is in principe niet nodig.

Een nadeel is dat de soundbar af en toe een krakend geluid maakt. Niet van de speakers zelf, maar wel van de plastic rond de speakers. Zelfs soms als die uit staat. Heeft volgens mij met de hitte te maken dat deze soundbar maakt. Je leest dit vaker op forums bij meerdere eigenaars. Heel eerlijk : dit went wel en als je op 3 meter zit van je soundbar bij een film en je kijkt op wat hoger volume, hoor je het niet (of amper).

Je hebt wel een stopcontact nodig om de soundbar van stroom te voorzien.
Ik heb zelf mijn bluray speler en chromecast op de HDMI inputs van de Ambeo. De hdmi output van de Ambeo zit dan weer op de eARC van mijn TV. Hierdoor kan ik ook de streaming apps van mijn TV gebruiken en toch genieten van HD audio.

Na een maand gebruik ben ik best tevreden en heb ik geen spijt van de aankoop.

als je nog vragen hebt, shoot ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Topicstarter
Dit is trouwens wel een uitstekende review (in het Engels) die heel gedetailleerd op alles ingaat. Kan ik mij heel erg in vinden.

https://www.soundstagesim...sennheiser-ambeo-soundbar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagles
daffie82 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:15:
Dit is trouwens wel een uitstekende review (in het Engels) die heel gedetailleerd op alles ingaat. Kan ik mij heel erg in vinden.

https://www.soundstagesim...sennheiser-ambeo-soundbar
Bedankt voor je reactie! Ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat het een échte surround zou nabootsen, zelfs met het prijskaartje wat die heeft, maar de dingen die die wél doet wat je noemt vind ik wel heel positief. Bij mij gaat het vooral om muziek en TV, en in mindere mate voor films. Wat me wel zorgen baart is het geluid wat je noemt en klinkt als resonantie (maar je zegt dat je het ook gehoord hebt toen die uit stond dus dan is het iets anders), maar dat vind ik wel kwalijk bij de beste soundbar ter wereld, dat zou echt niet mogen. Ik zag op Marktplaats eentje tweedehands staan uit 2020, dus nog met de fabrieksgarantie, helaas is die advertentie nu weg, ik hoop hem stiekem voor een kortingsprijs te kunnen kopen :) Maar ik had me ook al neergelegd bij het betalen van de volledige prijs (2499). Wat ook positief is aan wat je zegt is dat de sub niet per se noodzakelijk is, want ik had me er al een beetje bij neergelegd er een (lelijke) sub aan te moeten hangen. Ik ga hem gebruiken in een kamer van 5 bij 5 met alleen aan de achterzijde geen muur dus ik denk dat in mijn geval de sub dan achterwege kan blijven gelukkig.

[ Voor 16% gewijzigd door Eagles op 21-04-2022 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Topicstarter
Eagles schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:19:
[...]

Bedankt voor je reactie! Ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat het een échte surround zou nabootsen, zelfs met het prijskaartje wat die heeft, maar de dingen die die wél doet wat je noemt vind ik wel heel positief. Bij mij gaat het vooral om muziek en TV, en in mindere mate voor films. Wat me wel zorgen baart is het geluid wat je noemt en klinkt als resonantie (maar je zegt dat je het ook gehoord hebt toen die uit stond dus dan is het iets anders), maar dat vind ik wel kwalijk bij de beste soundbar ter wereld, dat zou echt niet mogen. Ik zag op Marktplaats eentje tweedehands staan uit 2020, dus nog met de fabrieksgarantie, helaas is die advertentie nu weg, ik hoop hem stiekem voor een kortingsprijs te kunnen kopen :) Maar ik had me ook al neergelegd bij het betalen van de volledige prijs (2499). Wat ook positief is aan wat je zegt is dat de sub niet per se noodzakelijk is, want ik had me er al een beetje bij neergelegd er een (lelijke) sub aan te moeten hangen. Ik ga hem gebruiken in een kamer van 5 bij 5 met alleen aan de achterzijde geen muur dus ik denk dat in mijn geval de sub dan achterwege kan blijven gelukkig.
Als het vooral voor muziek en TV is, zou ik de sub zeker achterwege laten. Sub voegt vooral bij film iets toe. Al kan de Ambeo ook prima met lage tonen overweg. Maar een sub zorgt voor beetje meer punch.
Al vind ik wel dat de Ambeo vooral voor film met Dolby Atmos het beste tot zijn recht komt. Als je dat niet veel gaat kijken, is het misschien wat overkill? Dan heb je ook goedkopere soundbars die voor jou prima kunnen dienen.

Dat geluid is zeker geen resonantie. Het is letterlijk kraken van de behuizing. En ja, dat zou niet mogen. Ben ik met je eens. Maar geen enkel consumentenproduct is perfect. Daar heb ik mij na vele jaren al lang bij neergelegd.

[ Voor 6% gewijzigd door daffie82 op 21-04-2022 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagles
daffie82 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:38:
[...]

Als het vooral voor muziek en TV is, zou ik de sub zeker achterwege laten. Sub voegt vooral bij film iets toe. Al kan de Ambeo ook prima met lage tonen overweg. Maar een sub zorgt voor beetje meer punch.
Al vind ik wel dat de Ambeo vooral voor film met Dolby Atmos het beste tot zijn recht komt. Als je dat niet veel gaat kijken, is het misschien wat overkill? Dan heb je ook goedkopere soundbars die voor jou prima kunnen dienen.

Dat geluid is zeker geen resonantie. Het is letterlijk kraken van de behuizing. En ja, dat zou niet mogen. Ben ik met je eens. Maar geen enkel consumentenproduct is perfect. Daar heb ik mij na vele jaren al lang bij neergelegd.
Ik kijk zeker ook films, dus het heeft wel echt meerwaarde, MAAR het is niet het belangrijkste. Toch gaat het mij echt te ver omdat ik misschien 75% van de tijd het niet voor films gebruik die 25% van de tijd dan maar met minder genoegen te nemen ;)
Maar tijdens TV/series kijken zeg je dus dat het Ambeo effect er veel minder/nauwelijks is? Vanwege die Dolby Atmos? Misschien domme vraag maar dat heeft Netflix / Videoland of reguliere TV bijvoorbeeld zeker niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Topicstarter
Eagles schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:32:
[...]

Ik kijk zeker ook films, dus het heeft wel echt meerwaarde, MAAR het is niet het belangrijkste. Toch gaat het mij echt te ver omdat ik misschien 75% van de tijd het niet voor films gebruik die 25% van de tijd dan maar met minder genoegen te nemen ;)
Maar tijdens TV/series kijken zeg je dus dat het Ambeo effect er veel minder/nauwelijks is? Vanwege die Dolby Atmos? Misschien domme vraag maar dat heeft Netflix / Videoland of reguliere TV bijvoorbeeld zeker niet?
Ligt aan de audio kwaliteit van de bron die je kijkt. Hoe beter die is, hoe beter de Ambeo klinkt.
Netflix heeft ook series en films in Dolby Atmos. Maar dat is beperkt. Het meeste is dolby digital plus 5.1, dat klinkt ook goed op de Ambeo.
Voor TV met gewoon stereo is het effect van de Ambeo het minst spectaculair.

Ik neem aan dat je Netflix kijkt via de app op je TV?
Als je optimaal geluid wil via Netflix moet je wel earc hebben op je TV. Anders ga je sowieso geen Atmos via Netflix hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagles
daffie82 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:07:
[...]

Ligt aan de audio kwaliteit van de bron die je kijkt. Hoe beter die is, hoe beter de Ambeo klinkt.
Netflix heeft ook series en films in Dolby Atmos. Maar dat is beperkt. Het meeste is dolby digital plus 5.1, dat klinkt ook goed op de Ambeo.
Voor TV met gewoon stereo is het effect van de Ambeo het minst spectaculair.

Ik neem aan dat je Netflix kijkt via de app op je TV?
Als je optimaal geluid wil via Netflix moet je wel earc hebben op je TV. Anders ga je sowieso geen Atmos via Netflix hebben.
Bedankt voor de extra info, mijn TV heeft inderdaad earc :) sluit hem op dezelfde manier aan als jij nu hebt gedaan.
Netflix via de app op de TV net als Videoland en Amazon en Disney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Topicstarter
Eagles schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 19:38:
[...]

Bedankt voor de extra info, mijn TV heeft inderdaad earc :) sluit hem op dezelfde manier aan als jij nu hebt gedaan.
Netflix via de app op de TV net als Videoland en Amazon en Disney.
Heb je al kunnen luisteren? Hoe bevalt het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagles
daffie82 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 17:40:
[...]

Bedankt voor het vragen :)
Heb helaas twee keer misgegrepen op Marktplaats met een bod. Ik heb besloten echt voor een in goede staat tweedehands te gaan, ik heb ook een demo model gevonden maar die heeft dag en nacht in de winkel aangestaan, en kost dan alsnog 2299 euro, op Marktplaats zijn er dus recent twee weggegaan voor ~1600 euro, en ik heb een notificatie alert aangezet zodat ik zodra er eentje wordt aangeboden meteen een melding krijg. Mijn max bod is 1500 euro voor een maximaal 2 jaar oude, we gaan zien of ik nog een dag een week of maand(en) zal moeten wachten, ik heb geduld, en anders als het te lang gaat duren een nieuwe met Black Friday of iets degelijks…

[ Voor 7% gewijzigd door Eagles op 14-05-2022 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:48
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de fabrikant. Vermoed toch dat Sennheiser dit heeft laten doen door de Neumann dochter en die staat bekend om zo ongeveer de best actieve studio speakers die er te koop zijn.

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagles
daffie82 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 17:40:
[...]

Ik mag me sinds gisteren eindelijk de trotse eigenaar noemen van een Sennheiser Ambeo:)
Ik was me al een jaar aan het oriënteren voor deze soundbar en sinds een half jaartje echt met het geld in de hand om er eentje te kopen.
Ik heb altijd geduld gehad, want ik wilde er niet meer dan 1500 voor betalen, en mijn geduld is enorm beloond, want heb er 1000 euro voor betaald inclusief nog 2.5 jaar resterende garantie bij Hifi Klubben én de werkende kalibratie mic en 5 luxe 8k HDMI kabels zodat ik er meteen letterlijk alle apparaten die ik wil op kan aansluiten :) Merk nu wel dat je vooral bij films bij sommige scenes inderdaad een sub mist, maar alsnog zijn de lage tonen uit enkel de losse bar echt zeer indrukwekkend, veel en veel beter dan andere soundbars die ik heb beluisterd. Daar was een losse sub echt onmisbaar, en bij deze bar is het een extra.
Ben er ontzettend blij mee, ik heb ook een koptelefoon van Sennheiser en het verschil tussen de bar en de koptelefoon is echt heel klein, en dat vind ik een enorme prestatie, want die koptelefoon sluit heel goed op de oren en is van goede kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Topicstarter
Eagles schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:31:
[...]

Ik mag me sinds gisteren eindelijk de trotse eigenaar noemen van een Sennheiser Ambeo:)
Ik was me al een jaar aan het oriënteren voor deze soundbar en sinds een half jaartje echt met het geld in de hand om er eentje te kopen.
Ik heb altijd geduld gehad, want ik wilde er niet meer dan 1500 voor betalen, en mijn geduld is enorm beloond, want heb er 1000 euro voor betaald inclusief nog 2.5 jaar resterende garantie bij Hifi Klubben én de werkende kalibratie mic en 5 luxe 8k HDMI kabels zodat ik er meteen letterlijk alle apparaten die ik wil op kan aansluiten :) Merk nu wel dat je vooral bij films bij sommige scenes inderdaad een sub mist, maar alsnog zijn de lage tonen uit enkel de losse bar echt zeer indrukwekkend, veel en veel beter dan andere soundbars die ik heb beluisterd. Daar was een losse sub echt onmisbaar, en bij deze bar is het een extra.
Ben er ontzettend blij mee, ik heb ook een koptelefoon van Sennheiser en het verschil tussen de bar en de koptelefoon is echt heel klein, en dat vind ik een enorme prestatie, want die koptelefoon sluit heel goed op de oren en is van goede kwaliteit.
Hey, dank voor je feedback! Ben super blij voor je want 1000 euro is belachelijk weinig voor deze soundbar. Zeker als je nog 2.5 jaren garantie hebt. Hij is dan wel tweedehands?
Ik heb er volle pot voor moeten betalen helaas (2500 euro).
Wel tevreden van, dus dat scheelt. Hou de komende tijd wel in de gaten of speaker links blijft werken. Dat is een dingetje namelijk.
Zie : https://www.avsforum.com/...54/page-127#post-61112911
Erboven staat ook duidelijke foto over welke speaker het gaat.
Oplossing gepost door "nvdgraaf" op 21-07-2022 :
https://www.avsforum.com/...soundbar.2949054/page-161

Kan bevestigen dat het dan weer werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door daffie82 op 28-07-2022 12:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AstaVista
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-04 08:48
Eagles schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:31:
[...]

Amai, wat een koopje. Anno 2022 ben ik ook opzoek naar een Ambeo. Heb er al zoveel goeds over gelezen maar ik wil er enkel één kopen als ik voldoende garantie krijg. Volgende maand ga ik eens een Ambeo uittesten in een winkel, erg benieuwd naar de ervaring!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagles
daffie82 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:24:
[...]

Hey, dank voor je feedback! Ben super blij voor je want 1000 euro is belachelijk weinig voor deze soundbar. Zeker als je nog 2.5 jaren garantie hebt. Hij is dan wel tweedehands?
Ik heb er volle pot voor moeten betalen helaas (2500 euro).
Wel tevreden van, dus dat scheelt. Hou de komende tijd wel in de gaten of speaker links blijft werken. Dat is een dingetje namelijk.
Zie : https://www.avsforum.com/...54/page-127#post-61112911
Erboven staat ook duidelijke foto over welke speaker het gaat.
Oplossing gepost door "nvdgraaf" op 21-07-2022 :
https://www.avsforum.com/...soundbar.2949054/page-161

Kan bevestigen dat het dan weer werkt.
Thanks :) en dank voor je hulp bij evt problemen met die linkerspeaker! Ik heb de bar overigens gekocht van iemand die hem ruim 2 jaar geleden direct bij Hifi Klubben gekocht had, dus direct van de eerste eigenaar, en dus met 5 jaar garantie met de aankoopfactuur/bon. Dus nu nog ongeveer 2.5 jaar garantie over :)

Ik heb direct even getest of de linker buitenkant speaker bij mij werkt, en dat doet die gelukkig. Hij klinkt niet zo hard als de front speakers maar dat komt door de geluidsbron van de TV denk ik, zal het nog eens beluisteren bij andere situaties, als er meer geluid vanaf de zijkanten moet komen. Neem aan dat die zijspeakers sowieso altijd wat zachter zijn, dat zijn ze bij een echte 5.1 surround ook.

Ben er nog steeds super blij mee, maar ga er met name voor een film avondje wel een sub aanhangen denk ik, voor TV en muziek is het nu al perfect en geen sub nodig.

Overigens ben ik wel benieuwd of er ergens (op youtube ofzoiets) een test video is om alle speakers afzonderlijk te testen op volume etc. Puur dat je zeker weet dat alles optimaal werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Eagles op 30-07-2022 18:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Topicstarter
Voor speakers te testen:
Listen to the release Audio Line-Up Test Tones (Calibration Reference Check) by Audio Check on Qobuz https://open.qobuz.com/album/dcon58qby5yxc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aringarosa
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 26-08-2022
Dag beste allen,

Al een tijdje eigenaar van de Ambeo Soundbar icm SVS 2000 Pro, die via de eARC met een hdmi door mijn tv aangestuurd wordt.
Sedert 16/07 herkent plotseling de Ambeo geen enkel HDMI poort meer …?
Andere tv, andere HDMI, andere poort, optische kabel, reset, fabrieksinstellingen geprobeerd. Niets helpt, ook calibration lukt niet doch kan de SB wel aangestuurd worden door IPhone via Bluetooth en speelt ook netjes af dmv casten.

Krijg jammerlijk geen support van Sennheiser, mails blijven onbeantwoord, telefonisch zijn ze onbereikbaar.
Misschien kan iemand van jullie mij helpen of contact gegevens bezorgen of zo van Sennheiser.
Raak er een beetje moedeloos van… :/
Alvast bedankt Mvg
Mario Roeselare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Topicstarter
Aringarosa schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:35:
Dag beste allen,

Al een tijdje eigenaar van de Ambeo Soundbar icm SVS 2000 Pro, die via de eARC met een hdmi door mijn tv aangestuurd wordt.
Sedert 16/07 herkent plotseling de Ambeo geen enkel HDMI poort meer …?
Andere tv, andere HDMI, andere poort, optische kabel, reset, fabrieksinstellingen geprobeerd. Niets helpt, ook calibration lukt niet doch kan de SB wel aangestuurd worden door IPhone via Bluetooth en speelt ook netjes af dmv casten.

Krijg jammerlijk geen support van Sennheiser, mails blijven onbeantwoord, telefonisch zijn ze onbereikbaar.
Misschien kan iemand van jullie mij helpen of contact gegevens bezorgen of zo van Sennheiser.
Raak er een beetje moedeloos van… :/
Alvast bedankt Mvg
Mario Roeselare
Contact opnemen met de winkel waar je hem gekocht hebt. Dat zij het verder maar met Sennheiser regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aringarosa
Gekocht online bij Sennheiser maar zij reageren niet op onze telefoons, mails, web formulier.
De after-sales werd overgenomen door een andere firma blijkbaar.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Topicstarter
Aringarosa schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:32:
Gekocht online bij Sennheiser maar zij reageren niet op onze telefoons, mails, web formulier.
De after-sales werd overgenomen door een andere firma blijkbaar.
:(
Hun support is inderdaad een drama. Dat lees en hoor ik overal.
Blijven proberen. Meerdere email adressen en telefoon nummers uitproberen.
Succes!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aringarosa
Een afdeling Sennheiser-Hearing is tegenwoordig verantwoordelijk voor de aftersales en heeft, na telefonische ondersteuning en troubleshooting, mij een nieuwe Ambeo Soundbar opgestuurd in ruil voor mijn defecte. Helemaal gratis.
Netjes gedaan en dat terwijl de garantieperiode in feite reeds verlopen was!
Fijn geregeld hoor, heeft een tijdje op zich laten wachten maar is dus uiteindelijk goed gekomen.
Happy ending hier dus…. :))

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Topicstarter
Dank voor je terugkoppeling! Fijn dat het zo opgelost is.

Pagina: 1