Marantz SR5008 krakend / knetterend geluid tijdens streamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bull71
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-04 16:10
Sinds gisterenavond 2 Maart, ineens een krakend / knetterend geluid bovenop de streamende Spotify en lokale opgeslagen muziek.

5.1 speaker opstelling. De subwoofer heeft nog geen last van dit fenomeen. Alle andere B&W speakers wel.

YouTube via TV met optical aangesloten heeft geen probleem.
Ook de mediaplayer welke op HDMI5 zit stoort niet.

Ik heb al rechtstreeks een lan kabel van mijn KPN exp10 router op de Marantz aangesloten en weer gestreamd via WiFi (meerdere iPhones) en wederom het vreemde geluid.

Terugzetten naar de fabrieksinstellingen lost het issue niet op.

Lijkt wel in het netwerk gedeelte van de versterker te zitten.

Iemand eerder dit meegemaakt? Ik lees graag jullie advies.

Thx

Beste antwoord (via bull71 op 13-03-2022 09:52)

• Jinn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-07 20:32
Hi Bull,

Ik heb dezelfde versterker en heb ook last van dit probleem. Je kunt tijdens het afspelen eens kijken wat er gebeurt als je met je vingers tegen de achterplaat van de versterker duwt. Bij mij merk je dan dat je het kunt oproepen, maar ook kunt wegdrukken.

Het lijkt er op dat dit een soldeerfout is in dit model. Heb er online eerder wat over gevonden. Een jaar geleden heb ik mijn versterker specifiek voor dit probleem naar Hifi Klubben gebracht. Daar 80 euro afgetikt voor onderhoud/reparatie. Het probleem was ook driekwart jaar weg, maar komt nu weer terug. Heel irritant.

Ik neem mijn verlies en heb iets nieuws besteld (Marantz SR5015), wat ergens best wrang voelt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bull71
Vanochtend de stekkerdoos (aluminium behuizing)vervangen, waarin de router zit en dit helpt vooralsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Is het een stekkerdoos met schakelaar? Die schakelaars willen wel eens kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bull71
Deze heeft geen schakelaar.
Vandaag kwam het weer terug.
De versterker uit het meubel gehaald en alleen network direct via modem, stroom en de center speaker aangesloten. En weg was het. Dezelfde speaker op een andere uitgang aangesloten en die werkt ook prima.
Alles weer terug geplaatst en aangesloten. En tot heden geen issues.

Vreemd. Hoop dat het wegblijft.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Jinn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-07 20:32
Hi Bull,

Ik heb dezelfde versterker en heb ook last van dit probleem. Je kunt tijdens het afspelen eens kijken wat er gebeurt als je met je vingers tegen de achterplaat van de versterker duwt. Bij mij merk je dan dat je het kunt oproepen, maar ook kunt wegdrukken.

Het lijkt er op dat dit een soldeerfout is in dit model. Heb er online eerder wat over gevonden. Een jaar geleden heb ik mijn versterker specifiek voor dit probleem naar Hifi Klubben gebracht. Daar 80 euro afgetikt voor onderhoud/reparatie. Het probleem was ook driekwart jaar weg, maar komt nu weer terug. Heel irritant.

Ik neem mijn verlies en heb iets nieuws besteld (Marantz SR5015), wat ergens best wrang voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bull71
Hi Jinn,

Dank je wel voor het delen van hetzelfde issue. Gelukkig is het bij mij nu niet meer voorgekomen.
Ik heb zelf ook naar de opvolger gekeken en zag een aardig prijsverschil met toen (€599).
En dat voelt zeker wrang.
Als ik in dezelfde positie zou zitten en een nieuwe zou moeten aanschaffen, twijfel ik om weer voor Marantz te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-07 18:05
Ik heb precies hetzelfde gehad met een 5008, Wat een tijdje heeft gewerkt bij mij was het loshalen van alle schroeven van de kap. De gaten in de kap lijnen niet precies uit met de gaten in het chassis waardoor het chassis wat verdraait en dan denk ik dat de soldeerpunten onder stress komen te staan . Ook schuiven de print platen uit elkaar als het chassis wat draait. (die zitten in een soort pcie aansluitingen) Die wat aandrukken kan ook helpen.

Uiteindelijk.... Vuilnisbak. (Misschien waren die 5xxx toendertijd wel zo lekker geprijsd vanwege dit probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bull71
Thanks h4ze voor de tip.
Ik ga ervan uit dat het voorlopig met die van mij wegblijft.
Pagina: 1