Ik heb 2 optische drives: de Sony Optiarc AD-7260S en de Plextor PX-L890SA. Beide worden zonder probleem geinstalleerd. Maar zodra ik een DVD of CD plaats, spint hij niet op. De lade gaat dicht en voor de rest niks. Beide hebben nooit gefunctioneerd op mijn huidige Windows 10 installatie. De Plextor heb ik wel gebruikt middels een SATA-naar-USB converter op mijn wijlen iMac.
Ik heb heel lang op MacOS gezeten en ben nauwelijks nog in aanraking gekomen met troubleshooten op Windows 10 (hiervoor Windows XP).
Ik heb geprobeerd:
- Drives opnieuw te installeren via Computer Management
- Updates (Bios, drivers, OS)
- SATA controllers opnieuw installeren
- Ubuntu Live USB (om hem daar uit te lezen)
- Meerdere CD's en DVD's geprobeerd
- Your CD or DVD drive is not recognized by Windows or other programs (Method 6)
Ik kan me niet voorstellen dat ik 2 drives heb die defect zijn. Computer Management zegt: "This device is working properly." Ik denk dat het misschien een driver issue is, maar ik zou niet weten welke 3rd party drivers ik dan zou moeten installeren, terwijl ik ze ook nog nooit heb gebruikt. Is het misschien toch wat in de BIOS? Ik ben het spoor even bijster. Wie kan me helpen?
Ik heb heel lang op MacOS gezeten en ben nauwelijks nog in aanraking gekomen met troubleshooten op Windows 10 (hiervoor Windows XP).
Ik heb geprobeerd:
- Drives opnieuw te installeren via Computer Management
- Updates (Bios, drivers, OS)
- SATA controllers opnieuw installeren
- Ubuntu Live USB (om hem daar uit te lezen)
- Meerdere CD's en DVD's geprobeerd
- Your CD or DVD drive is not recognized by Windows or other programs (Method 6)
Ik kan me niet voorstellen dat ik 2 drives heb die defect zijn. Computer Management zegt: "This device is working properly." Ik denk dat het misschien een driver issue is, maar ik zou niet weten welke 3rd party drivers ik dan zou moeten installeren, terwijl ik ze ook nog nooit heb gebruikt. Is het misschien toch wat in de BIOS? Ik ben het spoor even bijster. Wie kan me helpen?