Toon posts:

Windows Excel. Automatische suggesties

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• SmartieStyle
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-03-2022
Hallo Iedereen,

Het transport bedrijf waar ik werk gaat zich sinds kort richten op volledig digitaal werken.
Ik heb een Excel file met 2 tabbladen gemaakt waar ik de inkoop en verkoop kosten noteer

Tabblad 1 (TB1)

Tabblad 2 (TB2)

Op TB1 in cel B3 typ ik nu de afrekencodes die in TB2 staan nog handmatig in.

Maar wat ik wil is het volgende:
Op TB1 in cel B3 wil ik een deel van de code of een deel van de beschrijving kunnen typen en dat Excel dan automatisch suggesties laat zien van de mogelijke codes.
Het zijn ruim 200 codes en die kan ik niet allemaal uit mijn hoofd leren.

Dus als je nu kijkt naar de codes in mijn screenshot van TB2 zie je 2 keer een code met het woord invoerrechten.
Als ik dus op TB1 in cel B3 alleen maar typ invoerrechten, wil ik dus dat Excel die 2 codes suggereert.

Wat ik al geprobeerd heb:
Verticaal zoeken is al gesuggereerd door collega’s, maar dan krijg ik formule in cel B3 terwijl ik dus in die cel wil typen.
Gegevens validatie werkte deels, krijg nu op TB1 in elke cel in de B kolom een drop down lijst, maar dan moet ik dus scrollen naar de code.
Ik kan nog steeds niet een deel van de code of een deel van de beschrijving typen en dat Excel dan automatisch opties suggereert.

Hopelijk ben ik een beetje duidelijk geweest.
Hoop dat iemand hier mij kan helpen :)

Beste antwoord (via SmartieStyle op 04-03-2022 16:08)

• Nilvo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:36
Even snel gezocht op Google, maar er lijkt een goed werkende vba variant te zijn of een minder gebruiksvriendelijke zonder VBA:

https://stackoverflow.com...-suggestions-autocomplete

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Nilvo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:36
Even snel gezocht op Google, maar er lijkt een goed werkende vba variant te zijn of een minder gebruiksvriendelijke zonder VBA:

• SmartieStyle
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-03-2022
Hi NIlvo,

Heel erg bedankt!
De link die je stuurde hielp enorm!
Uiteindelijk niet de codes gebruikt die daar stonden, want door die code kreeg ik alleen maar de "begin with" zoekresultaten te zien.
Maar daardoor wel op de onderstaande pagina terecht gekomen en die heeft mij geholpen :)

https://www.mrexcel.com/b...ells-in-a-column.1114820/
Nilvo schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:56:

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee