Windows & Rusland

Pagina: 1
Acties:
  • 478 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterven1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-01 19:09
Ik heb beetje zitten te denken aan wat ze in Rusland voor welke besturingssysteem gebruikt ondanks de sancties die we hebben ingesteld tegen regime in Rusland. Ik denk dat ze meestal illegale Windows gebruiken of zelfs verschillende Linux-versies. Ik zou super vinden dat Microsoft ook verkoop van Windows en Microsoft Office/Microsoft 365 in Rusland stopt, dit zal ook gelden voor Belarus.

Nog een specifieke militaire vraag: zouden professionele militaire hackers ook proberen wapenarsenaal van Rusland inclusief nucleaire en chemische wapen te hacken om voor te zorgen dat ze onklaar zijn, wat het ook te denken aan code te veranderen. Stel je, als je professioneel hacker bent kan je ook proberen in de computers inbreken en daarmee de code veranderen zo dat de Russen niet van te voren weten wat hun juiste lanceercode is. Dat is een optie waar ook professionele hackers kunnen doen om de macht van Poetin af te zwakken.

Beste antwoord (via Misterven1 op 02-03-2022 22:46)

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:57
Het is niet een vier cijferige pincode ofzo hoor die ze invoeren en gaan. Check deze video een van de usa die man legt het aardig uit.

YouTube: Turning The Titan Missile Key

Cloud ☁️

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Het is niet een vier cijferige pincode ofzo hoor die ze invoeren en gaan. Check deze video een van de usa die man legt het aardig uit.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterven1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-01 19:09
HKLM_ schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:49:

Ja, dat dacht ik ook al, maar ze werken met een geheime code waar ook wel moeilijk te kraken is. Echter is de tijd nu echt veranderd, waar ook kernwapens, chemische wapens en nucleaire wapens gestuurd worden met de computers. Zeker met een speciaal ontwikkeld software die beheerd wordt door commandanten en hoge officieren. Maar alles kan natuurlijk te hacken zijn als hackers die geheime key goed kennen, maar zeker geen pincode.

President, hoge defensieheren of vrouwen en de minister van defensie hebben volgens mij deze geheime code, maar de bevoegdheid om te beslissen ligt bij de president. Echter drukt de president op de rode knop zodat de raketten te lanceren, vooraf is ook veel voorbereiding nodig en alles zo goed mogelijk te checken.

Vooral is het beste dat een andere land die Rusland haat de kernwapens, nucleaire wapens en chemische wapens bombardeert met bommen vanuit de straaljager, voor dat Poetin gebruik van maakt. Zeker is dat heel erg risicovol zodat dit tot 3de Wereldoorlog kan leiden. Maar de arsenaal is ook zeer goed beveiligd voor terreuraanslagen en inbraken.

Maar de kans is wel vrijwel nihil volgens minister van buitenlandse zaken, Wopke Hoekstra, want hij zei van dat dit geen reëel scenario is dat echt kan gebeuren.

Poetin is zelf erg ziek van alles, zelfs wel onbekwaam en ontoerekeningsvatbaar, waardoor hij geen rationele beslissing kan nemen en zeker weten en gevoelsmatig is hij de grip op realiteit al lang kwijt. Dat wil zeggen vooral Poetin heel vaak kan onderschatten bij vele risico's die hij zelf neemt, vooral onderschat hij vaak hoe we sterk met zijn allen zijn. Hij is ook een pathologisch leugenaar en zeer manipulatief tegen over iedereen. Op zich kan hij wel veel dreigen met iets veel gevaarlijks te doen, maar door zijn psychiatrisch stoornis kan hij niet in staat om goed te bepalen wat hij met de raketten wil doen. Hij leeft echt in het verleden waar ook zijn doel is om oude Sovjetstaten bij Rusland te voegen en een groot Russisch Rijk te vormen naar een communistisch model. Hij denkt in vele termen dat hij een oorlog kan winnen zowel in realiteit echt niet meer kan en op gegeven moment is hij ook echt onberekenbaar als het uitkomt op onderhandelen met anderen. Verder is hij jarenlang echt onbetrouwbaar als je met hem zaken doet en zeker ook mee praat, maar hij heeft ook echt lak aan zijn bevolking en andere dingen die hem niet interesseren.

Ik ben zelf echt geen psycholoog of psychiater, maar heel klein beetje kennis van psychologie. Daarom kan ik soorten mensen op andere gronden goed analyseren in vele soorten gedrag en soort communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Ja, dat dacht ik ook al, maar ze werken met een geheime code waar ook wel moeilijk te kraken is. Echter is de tijd nu echt veranderd, waar ook kernwapens, chemische wapens en nucleaire wapens gestuurd worden met de computers.
Tuurlijk zal er een computer zijn maar de nuclear football welke altijd met de president mee reist komt nog steeds uit 1977… dat ze aan het moderniseren zijn klopt. Tot 5 jaar geleden gebruikte ze floppy disken voor de systemen.

[ Voor 14% gewijzigd door HKLM_ op 03-03-2022 06:29 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:11

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dit is meer een discussie over de gang van zaken aldaar, en gaat het weinig over Windows Client.

Ik zie het nut van dit topic dan ook niet echt op deze plek. Ik sluit het topic dan ook maar. Ik denk dat een topic beter op zijn plaats is in: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij of dat de discussie beter gevoerd kan worden in de bestaande topics. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Dit topic is gesloten.