• Neeknikker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-03 21:56
Beste tweakers,

Is er iemand bekend met dit scherm? Volgens mij is het de opvolger van de Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 Zwart en hij is getest door hardware.info.

Ik krijg alleen nergens een review gevonden oid. Was benieuwd of iemand ervaring heeft met dit paneel. Normaal gesproken bestel ik nooit iets zonder er wat reviews ervan te hebben gelezen maar omdat de 66 versie zo goed is ontvangen verwacht ik dat deze "nieuwere" versie het ook wel goed gaat doen. Daarom heb ik hem toch maar aangeschaft bij Megekko. :)

• KwepsjIrrpel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-02 14:43
Wat is je vraag nou precies aangezien je hem al hebt gekocht?

• Neeknikker
excuus dat ik niet duidelijk ben.

Mijn vraag is of iemand anders deze monitor heeft en ervaring wil delen of ergens een review heeft gevonden.

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:32
Neeknikker schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:55:
excuus dat ik niet duidelijk ben.

Mijn vraag is of iemand anders deze monitor heeft en ervaring wil delen of ergens een review heeft gevonden.
De vraag was duidelijk alleen bedoeld Kwep denk ik waarom heb je nog een review nodig als je het scherm toch al thuis hebt. Aansluiten gebruiken en zelf bevinden of je het wat vind.

En het zijn wel degelijk andere panelen dus de ervaring kan anders zijn.

Helderheid is anders, HDR is verschillend, reactie tijd is anders.

[Voor 14% gewijzigd door bumtroll op 02-03-2022 16:09]

• Neeknikker
Megekko heeft de leverdatum opgeschoven naar 1-7-2022. Dat wordt een andere winkel duss

• Neeknikker
bumtroll schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:02:
[...]
De vraag was duidelijk alleen bedoeld Kwep denk ik waarom heb je nog een review nodig als je het scherm toch al thuis hebt. Aansluiten gebruiken en zelf bevinden of je het wat vind.

En het zijn wel degelijk andere panelen dus de ervaring kan anders zijn.

Helderheid is anders, HDR is verschillend, reactie tijd is anders.
Vandaar dat ik toch ook graag een review zou willen lezen/kijken...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb hem zelf net een paar dagen in gebruik. Megekko had levering bij mij ook opgeschoven naar 1-7-2022. Dit terwijl ze vrolijk op de website blijven zeggen in voorraad. Slecht dus, gelukkig wel binnen een dag m'n geld terug na annulering. Azerty leverde wel snel. Scherm bevalt goed! Ik ga er geen review voor schrijven, maar als ik specifieks moet bekijken/testen kan je het laten weten. Tenzij je hem zelf ook al binnen hebt natuurlijk. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Neeknikker
Inmiddels heb ik het scherm ook. Inderdaad ook bij AZERTY besteld.

Ik heb nu geen specifieke vraag over het scherm. Ik zou alleen graag willen weten hoe hij het doet ten opzichte van de concurrentie.

• Tijnio
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:03
Mooi dat jullie het scherm al hebben! Ik heb wel een aantal vragen:
- Hoe is de bezel rond het scherm? Op de verkoopplaatjes lijkt dit een stuk smaller dan de bezel van de 66.
- Werken de knoppen aan de achterkant van het scherm goed en intuïtief?
- Is de kijkhoek net zo goed als bij de 66? Ofwel, vallen er helemaal geen randen weg aan de onder- en zijkant van het scherm?

Dank alvast!

• Neeknikker
-De bezels op de fotos (die op tweakers staan) zijn wat optimistisch. Voor mij zijn ze meer dan prima maar zo smal als op de fotos zijn ze niet
-De knoppen zijn voor mij een hele vooruitgang. Ik kom van een Dell met alleen drukknoppen. Hier zit een joystickje aan die heel eenvoudig werkt. Daaronder zit een knop om ingangen te selecteren. Daaronder 2 knoppen voor de volume en daar weer onder een knop om het scherm aan en uit te doen.
-De kijkhoeken zijn wat mij betreft prima. Ik weet niet hoe het is ten opzichte van de 66 maar er vallen geen randen weg.

Op hardware.info hebben ze dit scherm getest. Daar staat dat het scherm een reactietijd heeft van 4 seconden. In de reclame van dit scherm staat dat hij 0.4 is. Zou dat een typfout zijn? Is er een manier om dit te testen?

• Tijnio
Neeknikker schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:42:
-De bezels op de fotos (die op tweakers staan) zijn wat optimistisch. Voor mij zijn ze meer dan prima maar zo smal als op de fotos zijn ze niet
-De knoppen zijn voor mij een hele vooruitgang. Ik kom van een Dell met alleen drukknoppen. Hier zit een joystickje aan die heel eenvoudig werkt. Daaronder zit een knop om ingangen te selecteren. Daaronder 2 knoppen voor de volume en daar weer onder een knop om het scherm aan en uit te doen.
-De kijkhoeken zijn wat mij betreft prima. Ik weet niet hoe het is ten opzichte van de 66 maar er vallen geen randen weg.

Op hardware.info hebben ze dit scherm getest. Daar staat dat het scherm een reactietijd heeft van 4 seconden. In de reclame van dit scherm staat dat hij 0.4 is. Zou dat een typfout zijn? Is er een manier om dit te testen?
Top! Kan je een foto posten van het scherm en specifiek de bezel als het scherm aanstaat? Mijn 66 heeft een aantal dode/stuck pixels, dus die kan in de garantie nog terug naar Coolblue. Ik twijfel om het scherm gewoon om te ruilen voor een 66 of om de 67 aan te schaffen.

• Neeknikker
Ik hoop dat je er iets aan hebt. Krijg er momenteel niet echt een goed foto van.
bij deze

[Voor 38% gewijzigd door Neeknikker op 10-03-2022 15:15]

• Tijnio
Neeknikker schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:15:
Ik hoop dat je er iets aan hebt. Krijg er momenteel niet echt een goed foto van.
bij deze
Thanks, die bezel lijkt eigenlijk gelijk aan die van de 66. Mocht de 67 niet zsm op voorraad komen bij Coolblue, hou ik het lekker vertrouwd bij de 66 haha.

• Rich_Art
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-02 19:35
Ik heb ook mijn oog laten vallen op deze. Nu nog kijken of ik er 1 op de kop kan tikken. Jammer dat er nog zo weinig over te lezen valt. (Reviews)

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:36
Rich_Art schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:48:
Ik heb ook mijn oog laten vallen op deze. Nu nog kijken of ik er 1 op de kop kan tikken. Jammer dat er nog zo weinig over te lezen valt. (Reviews)
Hij staat hier tussen evt:

reviews: Monitor Best Buy Guide - April 2022

En hier:

https://nl.hardware.info/...-b1.617604#testresultaten

• Rich_Art
Hey thanks. Nou die heb ik dus echt over het hoofd gezien. Ik ga eens lezen. _/-\o_

• Rich_Art
Neeknikker schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:42:

Ik snap dat van die response time ook niet. 1ms voor de 3466 en 0.4ms voor de 3467 maar dat zie ik niet terug in de test van hardware.info. Vreemd. Maar ik denk dat het anders is, op de site van iiyama hebben ze het over MPRT = Moving Picture Response Time. Dat is volgens mij wat anders dan de GtG response time. Dat is meer wat je ziet bij de Specs de 1ms respons.
Maar geen idee of dat klopt hoor.

• Tijnio
Zojuist kwam het scherm op voorraad bij Coolblue, vanwege de uitstekende service (o.a. met dode pixels) bij Coolblue zat ik daarop te wachten. Het scherm komt morgen binnen, ik ben benieuwd!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Neeknikker
In de bestbuy guide heeft de schrijver het over de beste kleur instellingen. Weet iemand wat die zijn? Heb ze gevraagd in dat artikel maar ik denk dat dat niet gelezen is.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee