CloudFlare DNSSEC probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drs_Ben
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-05 09:07
Goedemiddag,

Ik heb een .nl domein geregistreerd. De nameservers zijn die van CloudFlare. Alle DNS records moet ik dus bij Cloudflare aanpassen.

Als ik DNSSEC aan wil zetten dan blijft hij op de volgende status:

"DNSSEC is pending while we wait for the DS to be added to your registrar. This usually takes ten minutes, but can take up to an hour."

Ik heb bij mijn registrar de public key gepublished maar ik dacht altijd dat de DS key in de DNS zone moet komen.

Als ik de DS key handmatig in Cloudflare wil zetten dan krijg ik de melding:

"DNS Validation Error (Code: 1004) DS records must not appear at a zone apex."

Weet iemand wat ik fout doe of kan iemand mij een beetje in de juiste richting helpen?

Alvast bedankt !

Beste antwoord (via Drs_Ben op 02-03-2022 16:34)

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-05 11:52
DS key moet via registrar doorgegeven worden aan SIDN, waar die wordt meegenomen in de .nl zone.
Dus niet in zone van de domeinnaam zelf.
Via website van SIDN kun je ook zien of DNSKEY is ingeschakeld.
Tegenwoordig doen ze elke half uur een update, die meestal na 15-25 minuten online komt.
Heb je dus om 12:35 een wijziging doorgegeven, dan wordt die meegenomen in update van 13:00 en komt die omstreeks 13:20 online.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-05 11:52
DS key moet via registrar doorgegeven worden aan SIDN, waar die wordt meegenomen in de .nl zone.
Tegenwoordig doen ze elke half uur een update, die meestal na 15-25 minuten online komt.
Heb je dus om 12:35 een wijziging doorgegeven, dan wordt die meegenomen in update van 13:00 en komt die omstreeks 13:20 online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drs_Ben
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-05 09:07
brambo123 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:47:
Bedankt. Ik begin het eindelijk te snappen. ;)