Toon posts:

GPU in waarde gedaald - geen geld terug

Pagina: 1
Acties:
  • 2.505 views

Onderwerpen

Vraag

• Zaxora
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 03-03-2022
Goedemiddag,

Recent heb ik een eigen gekozen build (+ assemblage) bij Azerty besteld. Die kwam vorige week aan. Vandaag kwam ik er echter achter dat de GPU 10% goedkoper is geworden. Normaliter bij websites als Coolblue doen ze daar niet moeilijk over: in plaats van heen-en-weer sturen van goederen storten ze gewoon het verschil terug.

Azerty claimt dagprijzen te gebruiken en dit daarom niet te doen. Ik zit nu te overwegen de kaart goedkoper in te slaan en de oude retour te doen, aangezien ik nog binnen de wettelijke retourperiode zit.

Graag zou ik jullie expertise/opinie hebben hierop. Zit ik gewoon te zeuren, of zouden jullie hetzelfde doen? Het bedrag bedraagt (een belastingvrije) 200 euro verschil en is wat mij betreft dus wel de moeite waard.

Beste antwoord (via Zaxora op 02-03-2022 13:36)

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Wat bedoel je hiermee? Heb je wel of niet gekocht als consument?

Zo ja, dan gaat het hier om een gemengde overeenkomst:
- consumentenkoop
- aanneming van werk

Er wordt immers conform art. 7:750 BW door een ander "een werk van stoffelijke aard" tot stand gebracht, met de losse onderdelen die je kocht. In art. 7:5 lid 4 BW staat bepaald:
4 Indien de te leveren roerende zaak nog tot stand moet worden gebracht en de overeenkomst krachtens welke deze zaak moet worden geleverd voldoet aan de omschrijving van artikel 750, dan wordt de overeenkomst mede als een consumentenkoop aangemerkt indien de overeenkomst wordt gesloten door een aannemer die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, en een opdrachtgever, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf. De bepalingen van deze titel en die van afdeling 1 van titel 12 zijn naast elkaar van toepassing. In geval van strijd zijn de bepalingen van deze titel van toepassing.
Maar richtlijn 2011/83/EU met daarin het herroepingsrecht binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden staat geïmplementeerd in Boek 6 en dus niet in boek 7.

Naar mijn mening brengt het begrip 'consumentenkoop' in art. 7:5 lid 4 BW met zich mee dat ook andere dwingende bepalingen voor consumentenkoop daarop van toepassing zijn, waaronder herroeping. Maar art. 7:5 lid 4 dateert van vóór richtlijn 2011/83/EU en er zijn ook geen wijzigingen doorgevoerd in art. 7:5 lid 4 BW bij de voorgestelde implementatie van de nieuwe richtlijn 2019/771/EU (die overigens al geïmplementeerd had moeten zijn en nu eindelijk in de Eerste Kamer ligt). Overigens staat in artikel 3 lid 2 van die nieuwe EU richtlijn dat 'nog te vervaardigen' goederen ook onder die richtlijn vallen en dat die richtlijn een aanvulling vormt op richtlijn 2011/83/EU (overweging 11, pagina 3, bovenaan).

In 2016 schreef @Arnoud Engelfriet onderstaande blog over een vergelijkbare vraag, maar dan of een geassembleerd product als geheel mag worden geretourneerd onder het herroepingsrecht. In de reacties lijkt vooral te worden veronderstelt dat het assembleren om een dienst gaat, maar ik denk dus dat het aanneming van werk betreft. Misschien is er later nog een update van de blog verschenen over dit onderwerp, maar die kon ik niet vinden.

https://blog.iusmentis.co...embleerde-pc-retourneren/

Alle reacties

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Tja, dan heb je wel kans dat Azerty het hele ding terug gaat vragen. Je hebt immers de hele PC en niet slechts de GPU besteld. Kan je slechts delen retourneren? Ik betwijfel het.

Altijd lastig dit soort situaties. Ja, je kan goedkoper uit zijn, maar je wilde hem voor die prijs ten tijde van bestellen. Als hij nu 200 duurder was geworden stond je ook niet te brullen om er nog wat geld achteraan te sturen.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Het is je goed recht om het te vragen aan Azerty natuurlijk, het is (volgens mij) ook hun goed recht om het niet te doen. Azerty belt jou ook niet op als morgen de prijzen omhoog gaan om te vragen of je het verschil nog even wilt bijbetalen.

Acties:
  • +14Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-02 13:12

Tens

fits the description

je bent akkoord gegaan met een prijs, dus zit je te zeuren ja.

Maar het is een goede gewoonte geworden om de WKOA hiervoor te misbruiken, dus wat let je?

Heeft een master in kromme zinnen bouwen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:27

Koppensneller

winterrrrrr

Tens schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:56:
je bent akkoord gegaan met een prijs, dus zit je te zeuren ja.

Maar het is een goede gewoonte geworden om de WKOA hiervoor te misbruiken, dus wat let je?
WKOA geldt niet voor op aanvraag gemaakte producten, dus ik betwijfel of dit product daaronder zou vallen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:43
En je loopt 't risico weer achteraan een wachtrij te komen. Dus dat je de vervangende kaart pas over drie maanden ontvangt.
Kan je wachten? Is je dat 200 euro waard? dan 't risico nemen.

Koppensneller schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:57:

[...]

WKOA geldt niet voor op aanvraag gemaakte producten, dus ik betwijfel of dit product daaronder zou vallen.
Er zijn al uitspraken over assemblage van onderdelen. Dit wordt niet gerekend tot dienst/maatwerk. Er is niks onomkeerbaars gedaan zoals hout verzaagt en gemaakt tot een tafel. Videokaart (en bijna elk ander onderdeel) kan in principe gewoon met twee boutjes losgehaald worden en weer terug gestopt worden in de originele verpakking.

[Voor 60% gewijzigd door PROnline op 02-03-2022 11:00]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-02 13:12

Tens

fits the description

[...]

idd, overheen gelezen.

Heeft een master in kromme zinnen bouwen

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
[...]

Een geassembleerde PC valt niet onder op aanvraag gemaakte producten. Het is niet custom made, het is een samenvoegsel van standaardproducten.

Wel is er de kans dat je het HELE systeem moet retourneren

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:58
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:58:
[...]

Een geassembleerde PC valt niet onder op aanvraag gemaakte producten. Het is niet custom made, het is een samenvoegsel van standaardproducten.

Wel is er de kans dat je het HELE systeem moet retourneren
Plus dat je je garantie over de assemblage wel zult verliezen, immers kan Azerty niet garanderen dat jij die nieuwe videokaart correct inbouwt.

• Zaxora
Razr schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:55:
Het is je goed recht om het te vragen aan Azerty natuurlijk, het is (volgens mij) ook hun goed recht om het niet te doen. Azerty belt jou ook niet op als morgen de prijzen omhoog gaan om te vragen of je het verschil nog even wilt bijbetalen.
Die redenering begrijp ik aan de ene kant, maar aan de andere kant: bedrijven als Coolblue doen het wel. Het scheelt beide partijen tijd en geld door niet dat hele heen-en-weer te hebben. Ik geef toe dat ik al ietwat verzuurd ben, aangezien ik best veel gedoe had met Azerty voor deze bestelling. Van mailtjes die niet goed werden gelezen tot de pc zelf: die eerst geen beeld wilde geven totdat ik zelf de geheugenkaarten aanpaktte.

Zoals is aangegeven gaat het hier om een assemblage, maar niet om een pre-build. Ik heb zelf de onderdelen apart besteld en in elkaar laten zetten als service. Ik denk dat dat qua legaliteiten gewoon apart staat, dus niet als geheel '1 ding werkt niet, dus we nemen heel je pc in beslag'. Maar dat is natuurlijk een aanname.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:18

Illusion

(the art of)

Zaxora schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:03:
[...]
Die redenering begrijp ik aan de ene kant, maar aan de andere kant: bedrijven als Coolblue doen het wel.
Maar je hebt blijkbaar niet voor Coolblue gekozen, maar voor azerty. Waarschijnlijk omdat dat op dat moment goedkoper/sneller was.

Je kan niet én de goedkoopste én de snelste én de beste service tegelijk verwachten.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• x86dev
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-02 21:59
Illusion schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:06:
[...]

Maar je hebt blijkbaar niet voor Coolblue gekozen, maar voor azerty. Waarschijnlijk omdat dat op dat moment goedkoper/sneller was.

Je kan niet én de goedkoopste én de snelste én de beste service tegelijk verwachten.
Daarom ook via Tweakers proberen i.p.v. rechtsbijstand |:( Je bent een koopovereenkomst aangegaan voor die prijs.

[Voor 6% gewijzigd door x86dev op 02-03-2022 11:16]

• Zaxora
Illusion schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:06:
[...]

Je springt ietwat naar aannames, ik heb Azerty gekozen op advies van een vriend van mij die ervaring met ze had. Op sommige vlakken waren ze zéker niet de goedkoopste, maar het stond goed aangeschreven. Waarschijnlijk wel de eerste en laatste keer voor mij, aangezien de hele procedure niet bepaald vlekkeloos liep.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01 17:34
En als het duurder was geworden in de tussentijd?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Zaxora
armageddon_2k1 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:19:
En als het duurder was geworden in de tussentijd?
Dan hebben ze nog steeds hun winst vergeleken met de tijd van aankoop, dankzij de marges die op producten zitten. Het hele punt hier is dat met retour recht het gewoon 'kan'. Moreel? Misschien niet. Maar ik vind het nog steeds geen sterk argument. Ware het niet dat ik nog in de retour/garantieperiode zat, dan had ik dit ook niet geprobeert.

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01 17:34
Zaxora schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:22:
[...]

Dan hebben ze nog steeds hun winst vergeleken met de tijd van aankoop, dankzij de marges die op producten zitten. Het hele punt hier is dat met retour recht het gewoon 'kan'. Moreel? Misschien niet. Maar ik vind het nog steeds geen sterk argument. Ware het niet dat ik nog in de retour/garantieperiode zat, dan had ik dit ook niet geprobeert.
Als jij het de moeite waard vindt moet je het doen. Je hebt een overeenkomst voor die prijs die je betaald hebt, en je hebt retourrecht. Zij zijn niet verplicht de prijs te corrigeren en dat CoolBlue dat wel doet is gewoon onderdeel van hun strategie, alles voor een glimlach :)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-02 17:16
[...]

Dan hebben ze nog steeds hun winst vergeleken met de tijd van aankoop, dankzij de marges die op producten zitten.
Andersom probeer jij nu die marge van ze weg te nemen door te schermen met een prijs waar zij hem mogelijkerwijs niet voor ingekocht hebben.

Of het mag/kan weet ik niet. Heb je ook alle originele accessoires en onbeschadigde verpakkingen nog? Kan me voorstellen dat dat ook meespeelt (waardevermindering die ook onder WKOA mag worden doorberekend), maar ik weet niet in hoeverre dat toepasbaar is bij een prebuild.

• Zaxora
timberleek schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:37:
[...]
Of het mag/kan weet ik niet. Heb je ook alle originele accessoires en onbeschadigde verpakkingen nog? Kan me voorstellen dat dat ook meespeelt (waardevermindering die ook onder WKOA mag worden doorberekend), maar ik weet niet in hoeverre dat toepasbaar is bij een prebuild.
Heb alle verpakkingen en toebehore nog. Qua prijsverschil: er zijn genoeg klachten dat Azerty mensen ineens meer laat betalen, dus het gaat 2 kanten op. Op het moment kan ik deze terugsturen en elders (nóg goedkoper) bestellen, aangezien ik nog in 2 weken garantie zit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-02 16:52

P_Tingen

omdat het KAN

Aangezien ze dit bij Azerty met goed fatsoen niet kunnen weigeren, is het een optie om dit gewoon voor te leggen aan hen? Zo van: "ik kan hem terugsturen krachtens WKOA, maar we kunnen het ook anders regelen". Of had je dat al expliciet voorgesteld?

Voor €200 zou ik dit misschien zelf ook wel doen. Voor een paar tientjes zou ik laten zitten ivm te veel gedoe, maar €200 is serieus geld. Zo'n moraalridder ben ik kennelijk ook weer niet :+

[Voor 28% gewijzigd door P_Tingen op 02-03-2022 12:19]

... en gaat over tot de orde van de dag

• Zaxora
P_Tingen schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:18:
Aangezien ze dit bij Azerty met goed fatsoen niet kunnen weigeren, is het een optie om dit gewoon voor te leggen aan hen? Zo van: "ik kan hem terugsturen krachtens WKOA, maar we kunnen het ook anders regelen". Of had je dat al expliciet voorgesteld?

Voor €200 zou ik dit misschien zelf ook wel doen. Voor een paar tientjes zou ik laten zitten ivm te veel gedoe, maar €200 is serieus geld. Zo'n moraalridder ben ik kennelijk ook weer niet :+
Een paar 10tjes zou irritant zijn, maar acceptabel. 200 euro / 10% van de aanschafprijs voor minder dan een dag werk vind ik heel wat.

In mijn email heb ik expliciet neergezet:
"Dit verschil van 200 euro vind ik dusdanig de moeite waard dat als Azerty dit weigert ik het onderdeel retourneer en opnieuw aanschaf."

De rest van het mailtje kwam vriendelijker over, het is niet alsof ik ze compleet afblaf.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:43
Doe dan?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Real
  • Niet online

Zo ja, dan gaat het hier om een gemengde overeenkomst:
- consumentenkoop
- aanneming van werk

Er wordt immers conform art. 7:750 BW door een ander "een werk van stoffelijke aard" tot stand gebracht, met de losse onderdelen die je kocht. In art. 7:5 lid 4 BW staat bepaald:
4 Indien de te leveren roerende zaak nog tot stand moet worden gebracht en de overeenkomst krachtens welke deze zaak moet worden geleverd voldoet aan de omschrijving van artikel 750, dan wordt de overeenkomst mede als een consumentenkoop aangemerkt indien de overeenkomst wordt gesloten door een aannemer die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, en een opdrachtgever, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf. De bepalingen van deze titel en die van afdeling 1 van titel 12 zijn naast elkaar van toepassing. In geval van strijd zijn de bepalingen van deze titel van toepassing.
Maar richtlijn 2011/83/EU met daarin het herroepingsrecht binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden staat geïmplementeerd in Boek 6 en dus niet in boek 7.

Naar mijn mening brengt het begrip 'consumentenkoop' in art. 7:5 lid 4 BW met zich mee dat ook andere dwingende bepalingen voor consumentenkoop daarop van toepassing zijn, waaronder herroeping. Maar art. 7:5 lid 4 dateert van vóór richtlijn 2011/83/EU en er zijn ook geen wijzigingen doorgevoerd in art. 7:5 lid 4 BW bij de voorgestelde implementatie van de nieuwe richtlijn 2019/771/EU (die overigens al geïmplementeerd had moeten zijn en nu eindelijk in de Eerste Kamer ligt). Overigens staat in artikel 3 lid 2 van die nieuwe EU richtlijn dat 'nog te vervaardigen' goederen ook onder die richtlijn vallen en dat die richtlijn een aanvulling vormt op richtlijn 2011/83/EU (overweging 11, pagina 3, bovenaan).

In 2016 schreef @Arnoud Engelfriet onderstaande blog over een vergelijkbare vraag, maar dan of een geassembleerd product als geheel mag worden geretourneerd onder het herroepingsrecht. In de reacties lijkt vooral te worden veronderstelt dat het assembleren om een dienst gaat, maar ik denk dus dat het aanneming van werk betreft. Misschien is er later nog een update van de blog verschenen over dit onderwerp, maar die kon ik niet vinden.

• Zaxora
Real schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:29:
[...]

Sorry, dat is een beetje een slecht trekje van mij persoonlijk. Wat ik bedoel is dat het echt om netto 200 euro gaat. Mensen maken weleens de fout met inkomsten dat ze denken "oh, X aantal euro verdienen is Y uur werken" wat vaak niet overeenkomt met de werkelijkheid ivm belastingen.

Voorbeeld: Als je 10 euro/uur verdient, moet je meer dan een uur werken om iets van 10 euro te kopen.

Deze aankoop heb ik gedaan als consument aangezien bedrijfsaankopen pas vanaf 90% gebruik meetellen voor het bedrijf. Ik ga hem voornamelijk ook privé gebruiken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Los van of het wettelijk mag of niet zou ik gewoon eens bij jezelf te rade gaan of je dit correct handelen vindt.

De geest van de Europese regels rond het retourneren van online aankopen was vooral om de vrees van de consument bij online aankopen weg te nemen. In een fysieke winkel kan je een product immers uitgebreider beoordelen dan van achter je scherm. Door het product terug te kunnen sturen krijg je de kans om het product thuis ook te beoordelen zoals in een winkel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:57
Wat is je doel van dit topic precies? Het komt over alsof je de keuze zelf al hebt gemaakt en alleen nog even 5 medestanders zoekt om het voor jezelf te kunnen verantwoorden...

Ik zal mijn mening achterwege laten, want die helpt je niet aan de 5.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22:00
En wat als de winkel jou vraagt meer te betalen omdat de prijs hoger is geworden? Zou je dat doen?

Ik vind dat je zeikt, maar wettelijk gezien mag je het doen.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Hasse
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-12-2022
Heb je nou speciaal hier een account aangemaakt hiervoor?

1) Ja, je zeurt. Je vond de deal vorige week prima.
2) Je mag van de WKOA dat hele ding terugsturen. Dus doe dat als je het er voor over hebt.
3) Kun je dan volgende week nog een keer doen!
4) Helemaal geen PC kopen is nog meer besparen....

Je redenatie klopt ook niet helemaal. Je zegt enerzijds dat je Azerty goed aangeschreven stond (research gedaan kennelijk) en op advies van een vriend daar kocht maar later zeg je dat het barst van de klachten rondom Azerty over prijsverhoging. Had je dan toch geen research gedaan? Of je wist dus al dat ze moeilijk doen! Maar goed, mijn ervaring met Azerty is ook een drama geweest. ik koop er niet meer. (10 jaar geleden.... defect product ontvangen, Azerty hield vol dat dat mijn schuld zou zijn).

Tweakers sleutelen dat ding overigens zelf in elkaar! We vinden het leuker je daarmee te helpen dan met gezeur over 200,- die vorige week nog prima was.

Oh ja, welkom hier!

I love my Health Tech Start-up: ParkinsonSmartwatch.com

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:04

Blokker_1999

Full steam ahead

Weet je, ik geef je 200 euro, geef jij mij je videokaart. Jij het verschil terug, ik eindelijk een videokaart :)

Heb je het recht? Ik weet het niet. Zelf sta ik ook in het kamp dat ik zoiets niet zou doen, want dan kan je aan de ene kant bezig blijven, en je helpt er de ondernemingen niet mee die het vaak al moeilijk genoeg hebben met al die retouren. En dat maakt dat het voor ons als consument uiteindleijk duurder wordt.

Maar waarom bied je je kaart niet gewoon retour aan bij de verkoper? Je vind het bedrag blijkbaar voldoende de moeite, en ik kan niet ontkennen dat het een mooi cijfertje is. Ik vind het dan ook vreemd dat je het niet gewoon doet. Het wringt dus toch ergens op je gevoel, om dezelfde reden dat de meeste mensen vinden dat je het niet moet doen, of omdat je te veel schrik hebt dat er toch nog een addertje onder het gras zit. Merk op dat als de kaart als gebruikt beschouwd wordt, wat de verkoper wel moet onderbouwen, de verkoper alsnog een waardevermindering in rekening kan brengen en je dus mogelijks iets minder terug krijgt dan je ervoor betaald hebt.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Doe het gewoon, of doe het gewoon niet. Jij moet je er lekker bij voelen, wij niet. Neem een beslissing en geniet van je nieuwe PC.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-02 16:52

P_Tingen

omdat het KAN

*knip*, dit voegt niet zoveel toe.

[Voor 93% gewijzigd door Perkouw op 02-03-2022 17:15]

... en gaat over tot de orde van de dag

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 13:17
[...]

Misschien niet? Volgens mij zegt iedereen in dit topic dat je gewoon enorm vervelend en onbetrouwbaar bezig bent als je je niet aan je woord houdt. Waarbij je de webshop opzadelt met extra kosten en gedoe. Wees gewoon blij met je pc en accepteer dat prijzen fluctueren, zoals je ook had gedaan wanneer het andersom was geweest.

Heb je je pc overigens ook al gebruikt of alleen maar getest om de werking vast te stellen? Want als je 'm al gebruikt hebt mag Azerty de waardevermindering in rekening brengen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-02 20:25
Geniet van je PC. Hem nu gaan retourneren is onetisch. Het kan, maar het hoort niet.
Er zijn voldoende zat winkels die wel een 30 dagen laagste prijs garantie aanbieden, volgende keer koop je beter daar voor je eigen gemoedsrust? Het is een extra dienst die ze aanbieden, geen verplichting.

Vergelijk dit verhaal eens met grotere bedragen:
Ik bestel een nieuwe auto die ze naar mijn wensen bouwen. Een week nadat ik mijn wagen ben gaan afhalen staat er plots dezelfde wagen als stockwagen, meteen beschikbaar voor 6000 euro minder. Dan ga ik toch niet mijn auto proberen te retourneren om dan vervolgens de goedkopere stockwagen te kopen? Klinkt belachelijk zo.

(ik weet dat auto's niet onder WKOA vallen, probeer gewoon uit te vergroten dat dit belachelijk is).

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:46
Ik geloof @Zaxora (correct me if i'm wrong) dat TS gewoon een aantal onderdelen heeft gekocht. En als extra voor xx euro assemblage kosten om er 1 systeem van te maken. Dan kan hij altijd gewoon de losse onderdelen terug sturen. En hoeft hij NOOIT de hele pc terug te sturen. Omdat de overeenkomst x producten is en assemblage service. Tenzij de assemblage niet goed is uitgevoerd. Maar dat is nu niet aan de orde.

Ja 200 euro is leuk. MAAR als je GPU bij de post kwijt raakt ben je ongeveer 2k kwijt. Daar wordt je ook niet blij van. Tevens mogen ze waarde vermindering in rekening brengen. Maar die paar extra uur is vrij gering. Maar zal mogelijk wel reden zijn tot discussie bij de winkel.

Loki Gaming Mmo pvp channel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zaxora
Allen, bedankt voor de reacties, het is duidelijk: ik moet niet zo zeuren.

Het is jammer dat ongeveer elke stap bij het proces wel een probleem meegaf, maar dat nemen we dan maar mee als leermomentje. Voor nu ga ik van mijn pc genieten zolang hij mooi blijft draaien. :)

• Real
  • Niet online
Zaxora schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:07:
Allen, bedankt voor de reacties, het is duidelijk: ik moet niet zo zeuren.

Het is jammer dat ongeveer elke stap bij het proces wel een probleem meegaf, maar dat nemen we dan maar mee als leermomentje. Voor nu ga ik van mijn pc genieten zolang hij mooi blijft draaien. :)
Volgens mij moet je uit elkaar laten de vraag of het moreel wel of niet juist is en wat de bedoeling van de wetgever was.

De historische achtergrond van consumentenbescherming komt voort uit het verdrag betreffende de werking van de EU en beoogt onder andere de handel tussen lidstaten te bevorderen. Dat heeft als nadeel voor verkopers dat ze te maken hebben met bijvoorbeeld herroeping, maar als voordeel dat ze een grote interne markt ter beschikking hebben met zeer geharmoniseerde wet- en regelgeving.

Voor de assemblage van een consumentenkoop geldt expliciet dus de bescherming voor bijvoorbeeld non-conformiteit, maar de vraag die je opwerpt wat betreft herroeping lijkt mij op zich legitiem in het licht van die (historische) achtergrond. In het bijzonder als consumenten terughoudend zijn om onderdelen te laten assembleren in een andere lidstaat, omdat ze bezorgd zijn of het recht op herroeping van toepassing is, en zo ja, of dat voor het geheel geldt of (zoals jouw situatie) ook voor de losse onderdelen geldt.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:58

Perkouw

Moderator General Chat
Ik mis met de huidige opzet een discussie waarde. Aanvankelijk was ik begonnen met een schoonmaak, maar uiteindelijk besloten om het topic dicht te zetten. Bovendien mis ik ook de toegevoegde waarde van het noemen van de shop.

Aan de TS, zet die voortaan anders gewoon ff tussen een MO-tag. Voelt nu nogal als een manier om wat name shaming toe te passen. Al is dat hoe het bij mij, persoonlijk, binnenkomt op het moment met de huidige manier van topic opzet.

[Voor 150% gewijzigd door Perkouw op 02-03-2022 17:20]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee