Toon posts:

Gemakkelijk te implementeren payment providers in custom app

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• powershift
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2022
Goedemorgen,

Ik heb een vraag.
Ik ben op zoek naar 1 of meerdere betalingsproviders die ik gemakkelijk kan implementeren in mijn app.

Wat bedoel ik met gemakkelijk?
Met gemakkelijk bedoel ik op een betalingsprovider die een rechttoe rechtaan API beschikbaar heeft het liefst een API class die gemakkelijk te includen is en snel resultaat geeft.

Op dit moment heb ik de API van Mollie en die van Stripe reeds geïmplementeerd. Maar ik wil meer keuzes bieden. Echter ik wil dit doen binnen een afzienbare tijd. Dus wil mij eerst op de quick-wins storten zodat deze eerst functioneren.

Wat wil ik ermee doen?
Het gaat mij namelijk om de implementatie van de payment providers in een zelfgeschreven custom applicatie. Hierbij maak ik dus geen gebruik van Laravel, Symfony of zelfs composer. (omdat ik zelf exact alle namespaces wil definiëren in dit project en geen wildgroei van custom repositories wil hebben)

Waar gaat je voorkeur naar uit?
Het liefst een payment provider waar een API klasse voor beschikbaar is. En het liefst een API class waar geen composer voor benodigd is en al helemaal geen zee aan side repositories die benodigd zijn voor de API.

Waarom deze vraag, en niet zelf zoeken?
Ik stel deze vraag niet uit gemakzucht. Want ik kan zelf uiteraard nog een hele waslijst aan Payment providers gaan implementeren. En dan kom ik daar zelf wel achter.
Ik heb op dit moment reeds Mollie en Stripe geimplementeerd.
Ik kwam nu bij CM.com welk goed te boek staat. Echter ik kom erachter dat de documentatie erg tegenstrijdig lijkt ivm de verschillende diensten die zij bieden. En wegens het thuiswerken bij CM.com, is de support op DIT moment niet wat ik zoek.

Op welk platform bouw je / werk je?
Ik bouw de API implementatie op een PHP 7.x / 8.x omgeving.
Dus dat is wbt een APi klasse erg belangrijk voor mij.

Welke betalingsmethode's wil je aanbieden?
Op dit moment is eigenlijk alleen iDeal voor mij belangrijk. Als het dus meer biedt is dat mooi meegenomen. Maar eigenlijk geen pre.

Wat wens ik te bereiken met deze post?
Ik hoop en ga ervanuit dat er meerdere developers met dit bijltje hebben gehakt en mij kunnen zeggen, kijk eens naar x.nl of xb.nl want die zijn makkelijk en een hele eenvoudige en effectieve API implementatie.

Alvast heel erg bedankt :-)

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:45
Ik gebruik (en beheer) Omnipay: https://github.com/thephpleague/omnipay
Dat is een abstractie op Payment API's, zodat je op een vergelijkbare manier payment providers kan implementeren, alleen met een iets andere config. Natuurlijk zijn er voor bepaalde providers net wat eigenaardigheden, maar meestal werkt het redelijk vergelijkbaar. De flow is iig voor de meeste hetzelfde, zeker als je off-site werkt (maak betaling aan, redirect naar PSP scherm, gebruiker komt terug op website en webhook met betaalstatus wordt aangeroepen of status is op te vragen).

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik gebruik vanalles, maar zorg dat je weet wat je doet, anders bestel ik straks pizza's voor €1 bij je.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:13
Mijn eerste reactie zo Mollie zijn, maar ik zie dat je die al geïmplementeerd hebt. Dat brengt mij gelijk bij de volgende vraag: waar ben je precies mee bezig dat Mollie en Stripe niet voldoende zijn? Van alle PSPs die ik heb was Mollie verreweg de eenvoudigste om mee te koppelen.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:27
Mollie pay.nl adyen, Paypal, stripe. Maar idd: wat probeer je te doen ?

[Voor 44% gewijzigd door BCC op 07-03-2022 08:08]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:57
Ik vind het ook raadselachtig wat hij wil.

Het lijkt erop dat hij hetzelfde wil als wat @Barryvdh al gedaan heeft maar dat TS last heeft van het 'Not Invented Here' syndroom. Want iets met namespaces en een wildgroei ofzo.

Maar goed, gezien de oorverdovende stilte van TS denk ik dat er al een andere weg is ingeslagen.

PV Output

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
powershift schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:41:
Het gaat mij namelijk om de implementatie van de payment providers in een zelfgeschreven custom applicatie. Hierbij maak ik dus geen gebruik van Laravel, Symfony of zelfs composer. (omdat ik zelf exact alle namespaces wil definiëren in dit project en geen wildgroei van custom repositories wil hebben)
Je wil dus heel graag het wiel opnieuw uitvinden voor alles wat je doet?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee