Na downloaden verwijderen van server

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G5-2021
  • Registratie: Juli 2021
  • Niet online
Ik werk met Thunderbird 91.6.1 en mijn vraag gaat over het verwijderen van de mail van de server.
Mijn postbus staat ingesteld op POP3. Ik heb de instelling "Leave message on server" uit staan (niet gevinkt), net als de twee sub-instellingen die alleen ingesteld kunnen worden als deze instelling wél gevinkt is.
Volgens mij zou hierdoor elke mail die wordt gedownload daarna van de server verwijderd moeten worden, want als ik deze optie wél inschakel stel ik in dat de berichten op de server moeten blijven staan.

Kortom: waarom blijven alle mailtjes op de server staan?
En hoe kan ik zorgen dat de mail automatisch wordt verwijderd van de server nadat het is opgehaald?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:47

Felyrion

goodgoan!

De server moet wel "luisteren" naar zo'n verwijder opdracht. Dan is de volgende vraag, van wie is de server, en hoe is deze geconfigureerd. Je kunt dit soort functies aan de serverkant in theorie uitschakelen (dat de server dus niet "luistert" naar je delete from server opdracht.

Verder kun je het natuurlijk eens testen met een andere client, wellicht een compatibility issue tussen je server en je client.

Als iedereen zich aan de standaarden heeft gehouden dan zou je mail inderdaad gewoon moeten verdwijnen van de server na het downloaden.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je ook iets van een 'retentie' oid ingesteld? Dan worden berichten pas na x dagen verwijdert ipv wanneer je die net hebt opgehaald.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-05 14:21
Hoe zie je eigenlijk dat de mail op de server blijft staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
G5-2021 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 23:20:
Mijn postbus staat ingesteld op POP3.
Wow, dat ondersteunen mijn servers niet.
Te veel klanten die hun mail kwijt raakten en steeds belden |:(

Ik begrijp dat je niemand vertrouwt en daarom alles buiten je PC graag vernietigt.
Heeft je mail hoster dan ook gelukkig geen backup strategie waardoor die anders alsnog een kopie heeft van je mail?

Server toch een backup? Er is een oplossing!
Verplicht dat iedereen jou e-mailt via OpenPGP encrypted berichten.

Lees ik je bericht verkeerd en gaat het je niet om privacy?
Dan is het beter om IMAP te gebruiken en wel alles op de server te laten.
Toch handig als je PC crasht of je mail via ander apparaat dan je PC wil controleren/lezen.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar