Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraard
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
1. Android wordt regelmatig abrupt afgesloten als ik een video afspeel.

2. Ik heb uit mijn smartphone de Li-Po accu verwijderd, omdat die was opgezwollen en dat geeft brandgevaar. Bij dat verwijderen is er misschien iets beschadigd, want de accu is niet toegankelijk met een klepje. Dus ik moest het apparaat open wrikken met een spateltje.

3. Ik kan deze smartphone nog wel normaal gebruiken met een externe adapter, die ik aansluit op het lichtnet. Alleen Android sluit nu regelmatig direct af op deze smartphone, ongeveer één seconde nadat er een video is gestart. En soms sluit Android daarbij pas af pas als ik het geluid hard zet.

4. Dit probleem doet zich voor als ik video's bekijk op youtube.com en dailymotion.com via Firefox. Het probleem speelt ook via de Youtube-app.

5. Ik weet niet of dit videoprobleem direct is begonnen nadat ik de accu heb verwijderd. In elk geval bestond dit probleem nog niet toen de accu er nog in zat.

6. Ik heb oplossingen gezocht op internet en heb een paar oplossingen geprobeerd:

7. Er wordt geen nieuwe Android 9 update aangeboden via het Android instellingenmenu op de smartphone.

8. Ik heb ongeveer 200 MB extra opslag vrijgemaakt, door apps te verwijderen, maar dat helpt niet.

9. Ik vond een advies om iets aan te passen in de batterij-instellingen, maar die kan ik niet vinden via het instellingenmenu van Android 9.

10. Ik wil nog diverse cleaning- en diagnose-apps gaan proberen, maar misschien weet hier iemand een oplossing?

11. Het is een Xiaomi Mi A1 smartphone met Android 9.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:49

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Eerste waar ik aan denk: Al een reset geprobeerd?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-06 15:46

Mavamaarten

Omdat het kan!

"Android wordt regelmatig abrupt afgesloten" deze beschrijving is een beetje vaag, een uitgebreider antwoord hierop zou wel wat verduidelijking kunnen geven over wat er nu juist mis gaat.

Wat gebeurt er precies? Valt het scherm gewoon meteen uit? Bevriest je telefoon en valt hij daarna pas uit? Herstart hij?

Je hebt het trouwens waarschijnlijk over een Xiaomi Mi A1, een Huawei Mi A1 bestaat niet. Ik heb overigens vrij recent in zo'n toestel nog de batterij vervangen. Dat kost een €8, en als je hem al een keer hebt opengemaakt dan is het "harde werk" eigenlijk al voorbij. Mogelijks is je probleem daarmee meteen opgelost.

Ik vermoed persoonlijk dat het openen van een video te veel stroom verbruikt die je telefoon via opladen niet kan krijgen, waardoor je toestel niet genoeg prik meer heeft en uitvalt. Want je hebt momenteel geen accu?

[ Voor 3% gewijzigd door Mavamaarten op 01-03-2022 15:33 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraard
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
AW_Bos schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:23:Eerste waar ik aan denk: Al een reset geprobeerd?
Bedankt. Ik heb nog geen factory reset gedaan, want dan moet ik eerst een backup maken van mijn data en na de reset al mijn apps opnieuw installeren.
Mavamaarten schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:28:
"Android wordt regelmatig abrupt afgesloten" deze beschrijving is een beetje vaag, een uitgebreider antwoord hierop zou wel wat verduidelijking kunnen geven over wat er nu juist mis gaat. Wat gebeurt er precies? Valt het scherm gewoon meteen uit? Bevriest je telefoon en valt hij daarna pas uit? Herstart hij?
Het beeld bevriest niet. Ik start een video. Ik hoor en zie dan eerst één seconde lang gewone video-weergave.

Dan hoor ik een klik. En tegelijk valt het videogeluid uit en is het beeld twee seconden zwart.

Vervolgens zie ik 16 seconden lang een wit opstartscherm van Xiaomi. Daarna is Android afgesloten.

Tijdens dat afsluiten zie ik niet het normale zwarte scherm, dat hoort bij het afsluiten van deze Android versie.

Deze smartphone werkt met AndroidOne.
Je hebt het trouwens waarschijnlijk over een Xiaomi Mi A1, een Huawei Mi A1 bestaat niet.
Dat klopt, sorry. Ik heb dat inmiddels verbeterd in mijn openingspost.
Ik heb overigens vrij recent in zo'n toestel nog de batterij vervangen. Dat kost een €8, en als je hem al een keer hebt opengemaakt dan is het "harde werk" eigenlijk al voorbij. Mogelijks is je probleem daarmee meteen opgelost.
ik heb er geen nieuwe accu ingezet, omdat ik niet weet of dat nog veilig is in zo'n 'open gebroken' smartphone. Ook wordt Android 9 al een tijdje niet meer geupdate, en dat zie ik als een risico voor malware.

Ook is het maar de vraag of zo'n reserve-accu van een onbekend merk brandveilig is en hoelang die nog meegaat. Oftewel, hoeveel jaar die accu misschien al ligt opgeslagen.

Bovendien zijn die reserve-accu's vaak veel duurder dan acht euro meen ik. En ik moet er dan misschien ook speciaal plakband bij kopen.
Ik vermoed persoonlijk dat het openen van een video te veel stroom verbruikt die je telefoon via opladen niet kan krijgen, waardoor je toestel niet genoeg prik meer heeft en uitvalt. Want je hebt momenteel geen accu?
Misschien helpt het dan als ik ik zoveel mogelijk apps en functies zoals GPS uitschakel, voordat ik een video start? Dat zou ik kunnen uitproberen.

Er zit nu inderdaad geen accu in dit apparaat. Heel erg bedankt voor al je antwoorden tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dit zou ook mijn eerste ingeving zijn. Inderdaad even alles wat niet met de video te maken heeft uitzetten, en helderheid scherm op zijn allerlaagst zetten. Battery save mode aan, en dan kijken of het weer gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:49

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Geraard schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:21:
[...]

Bedankt. Ik heb nog geen factory reset gedaan, want dan moet ik eerst een backup maken van mijn data en na de reset al mijn apps opnieuw installeren.
Als je backup instellingen goed zijn, krijg je al die app's automatisch weer terug na je reset.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Pagina: 1