Vraag

• Sandertdh
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 01-03-2022
Beste Tweakers,

Mijn vraag
Zijn artifacts op te lossen? En zo ja, hoe? wat zijn mijn mogelijkheden?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Het gaat om de volgende videokaart:
Nvidia geforce RTX 3060 ti Gaming X Trio

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb verschillende manieren geprobeerd om te kijken of het probleem opgelost werd.
Zo heb ik o.a. verschillende bekabeling (zowel display als hdmi) geprobeerd en verschillende beeldschermen.
Daarnaast heb ik windows opnieuw geïnstalleerd, de drivers opnieuw geïnstalleerd en oudere versies van windows geprobeerd via een back-up. Tot slot heb ik nog de videokaart in een andere pc gestopt maar tevergeefs...

Het frappante is dat de artifacts alleen worden getoond als ik Windows zelf gebruik, zoals Google Chrome en Microsoft Excel. Zo valt bijv. tekst weg, blijven pagina's gedeeltelijk hangen of ik krijg zwarte vlekken/vakken op het beeldscherm.
Ik speel daarnaast veel Call of Duty Warzone waarop de artifacts alleen lichtelijk getoond worden in het hoofdmenu. Zodra ik in-game zit, heb ik geen last van artifacts...

Ik hoop dat er mensen zijn die hier meer verstand van hebben.
Tevens ben ik benieuwd of er meer mensen last hebben van artifacts en wat zij al geprobeerd hebben om het te verhelpen.

Alle reacties

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:35
Als artefacts met meerdere driver versies met dezelfde kaart in meerdere systemen zichtbaar zijn heb ik maar 1 oplossing meegemaakt, namelijk de kaart RMA'en.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:55
Normaal gesproken een garantie gevalletje. Terug naar de winkel er mee?
Er zijn wel wat filmpjes te vinden dat mensen hem een tijdje in de oven stoppen om te reflowen wat soms kan helpen. Daarna heb je weinig garantie meer over natuurlijk.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:32
een 3060ti in de oven gooien,lol.

Maar dit klinkt inderdaad als een garantie geval,zeker omat je eigenlijk al het andere hebt uitgesloten.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:58
Hardware acceleratie uitzetten, de kaart lager klokken. (geheugen, soms is core ook nodig)

Maar hij is gewoon kapot, je kan het misschien wel even oplossen, maar het komt terug, en word alleen maar erger.

Inderdaad terug voor een RMA. Het is dan vaak wel handig om er een paar foto's bij te doen, zodat het probleem duidelijk is. Je zal niet de eerste zijn die hun kaart terug krijgt, met het bericht dat er niets mee aan de hand is.

Reflowen was een ding op oudere kaarten, en dan eigenlijk ook alleen met bepaalde series kaarten, die specifiek problemen hadden met de BGA. Problemen met moderne kaarten los je over het algemeen niet op met reflowen.

[Voor 17% gewijzigd door WEBGAMING op 01-03-2022 16:27]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee