Toon posts:

Gezocht: bluetooth transmitter voor in de auto

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ls470
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:41
Hallo,

Sinds enkele maanden hebben we een nieuwe auto (citroen C4 grandtour) die geen line-in heeft, maar wel bluetooth. Ik wil de DVD speler voor de kinderen op de achterbank hierop kunnen aansluiten, maar dat ding heeft helaas alleen maar een analoge audio uitgang.

Ik had hiervoor een dongle op aliexpress gekocht die ideal leek (gevoed door de usb poort van de DVD terwijl de videos op SD kaart staan, dus alleen maar dat kleine draadje van de koptelefoon uitgang naar de dongle nodig) maar het lukt niet om die te pairen met de auto: de dongle wisselt zeer snel tussen 'pairing' en 'searching', terwijl de auto een langere tijd nodig heeft om succesvol te pairen...

Heeft iemand van jullie ervaring met zo een dongle/transmitter die wel/beter in staat is om te pairen met trage/moeilijke toestellen? Bij die chinese transmitters staat dit nooit als informatie bij en ik wil niet blindelings dongles kopen tot ik er eentje vind die werkt...

Ik zoek een?
bluetooth audio transmitter, liefst USB powered die in staat is om met bovenvermelde citroen te pairen

Wat is je budget?
Zo veel als nodig (5eur? 20eur?)

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welke auto heb je nou precies en waarom zou je daar evt geen line in op hebben of kunnen hebben? Bij de meeste PSA auto's die ik ken zit ie in het dasboardkastje, of kan ie daar voor weinig ingebouwd worden.

Daarnaast: die DVD speler is ook al aan de oude kant, ik zou zeggen dat je er meer in gaat steken dan het ding waard is.
Last: willen de kids dat eigenlijk wel? Horen ze niet voldoende als je de DVD speler iets verder open draait qua volume? EN wil je eigenlijk zelf als bestuurder dat extra volume wel horen?
Weet niet hoe groot je kids zijn, maar ik heb die van mij gewoon een kinderkoptelefoon gegeven. Heerlij stil voor de ouders en kunnen ze ook hun oren niet beschadigen

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:04
Een beetje wat @The Eagle zegt inderdaad, en anders heb je zulke zaken:

https://www.bol.com/nl/nl...ZB9w.2_27.34.ProductTitle

Die kunnen 2 kanten op. Ik gebruik 'm zelf om via de USB poort van de auto te voeden, en met AUX naar mijn autoradio te streamen over bluetooth, aangezien mijn auto c.q. radio geen bluetooth heeft.

Maar anders om werkt het ook prima, je voedt de dongle via het apparaat waarmee je wil streamen via de USB poort, prikt de AUX in het device, en koppelt 'm met bluetooth aan je uitvoerapparaat en voila...

• ls470
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:41
The Eagle schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:03:
Welke auto heb je nou precies en waarom zou je daar evt geen line in op hebben of kunnen hebben? Bij de meeste PSA auto's die ik ken zit ie in het dasboardkastje, of kan ie daar voor weinig ingebouwd worden.
Het is een instapmodel C4 grandtourer; er is geen line in aanwezig, en de auto aanpassen is geen optie (auto van de firma). Een bluetooth dongle lijkt me dus de simpelste oplossing
Daarnaast: die DVD speler is ook al aan de oude kant, ik zou zeggen dat je er meer in gaat steken dan het ding waard is.
Ik denk dat bijna geen enkele auto dvd speler bluetooth heeft (zelfs als je er nu een nieuw zou kopen is het meestal met een ontwerp van het DVD tijdperk, TN scherm en alleen analoge audio uitgang). Het alternatief is een tablet (or eerder 2 tablets) maar dan is het ofwel prutsen om beide tablets hetzelfde te laten zien, of verplicht met een koptelefoon werken.
Last: willen de kids dat eigenlijk wel? Horen ze niet voldoende als je de DVD speler iets verder open draait qua volume? EN wil je eigenlijk zelf als bestuurder dat extra volume wel horen?
Weet niet hoe groot je kids zijn, maar ik heb die van mij gewoon een kinderkoptelefoon gegeven. Heerlij stil voor de ouders en kunnen ze ook hun oren niet beschadigen
Voor de meeste zaken (tv programmas) lukt het zo wel, maar bij bv. films is het geluid veel stiller, en ik heb nog niet de moeite gedaan van overal de dynamiek van weg te compresseren voor in de auto; dan is het wel handig om als ouder dicht bij de volumeknop te zitten. Nu heb ik het probleem dat het 2e scherm geen geluid meer geeft, maar ik hoop dat dat met een nieuwe kabel opgelost zal zijn.
De kindjes zijn 3 en 5, dus ik vind dat nog een beetje vroeg om met koptelefoons te beginnen; het voordeel zou wel zijn dat ik naar andere muziek kan luisteren :) (anderzijds vind ik het wel niet slecht dat ik zelf het verhaal mee kan horen, zo weet ik waar ze het over hebben als ze mij dingen over de film zeggen)

Als noodoplossing (aangezien ik de avond voor het vertrek voor een hele dag rijden ontdekte dat 1 van de 2 schermen geen geluid meer gaf en de bluetooth dongle niet koppelde) heb ik mijn oude pc speakers gebruikt (raar maar waar, de auto heeft een 220V stopcontact maar geen line in) maar ik vind dat dit een beetje te veel 'ghetto' geknoei is; de kindjes hebben niet geklaagd over het geluid...

@Dakillerbean : zoals je in de link kunt zien heb ik een soortgelijke dongle (maar nieuwere versie met display) van ali gehaald voor ~5eur, maar die raakt niet gepaired met de auto omdat de dongle te snel weer uit pairing mode gaat en de auto te lang bezig is met pairen... Ik zou dus graag ervaringen horen van mensen die met zo een stickje audio naar een recente Citroen (of soortgelijke trage multimedia systemen) streamen om zeker te zijn dat ik niet terug hetzelfde probleem heb...

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee