When I roll my head across my keyboard, it says: aerfcdv5y8iuh7y6t5rf4e3
Dit 75 euro ding bedoel je dan toch?
https://www.praxis.nl/ger...e/droger/boiler-./5360532
Daarnaast vraag ik me af, waarom wil je dat ding ertussen? Hoe groot is de kans dat een andere gebruiker op dezelfde groep vol vermogen trekt als je quooker ook op wilt warmen?
Bij Franke werd dit apparaat overigens gebruikt om te schakelen tussen de vaatwasser en de boiler.
https://www.marktplaats.n...4-quooker-energieverdeler
Hier zou je hem ook goedkoper in huis kunnen halen voor als je zekerheid wilt.
[ Voor 17% gewijzigd door Clifdon op 01-03-2022 08:52 ]
Always look on the bright side of life.
De firmware werkte niet lekker met onze officiële Quooker-switch en gaf steeds een groene ipv rode led.
Hier: 100%. De Quooker verwarmt ten minste ieder uur en de vaatwasser doet er op het korte programma meer dan een uur over.jongetje schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 08:47:
Daarnaast vraag ik me af, waarom wil je dat ding ertussen? Hoe groot is de kans dat een andere gebruiker op dezelfde groep vol vermogen trekt als je quooker ook op wilt warmen?
[ Voor 31% gewijzigd door Thijsmans op 01-03-2022 08:55 ]
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Dit is wel min of meer wat Quooker aangeeft en zo is het mij indertijd ook aangegeven door de installateur.Clifdon schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 08:48:
Er zat gewoon een relais in. 'een beetje spanning' op het apparaat laten staan lijkt me ook echt de grootste nonsens.
Met de Quooker energieverdeler blijft de Quooker gewoon werken wanneer de (bv) vaatwasser aanstaat. Het enige wat hij niet doet is het water verwarmen.. Deze schakelt het stroomverbruik van je Quooker terug wanneer deze is aangesloten op dezelfde stroomgroep als de CUBE en een ander apparaat dat relatief veel vermogen vraagt.
De energieverdelers in de generieke versie die ik ken schakelen een relais waardoor de slave gewoon afgekoppeld wordt. Bij de Quooker zou dit betekenen dat het apparaat spanningsvrij wordt gemaakt en niet meer werkt.Met de Energieverdeler van Quooker kunt u kokend water blijven tappen als de verdeler het reservoir heeft teruggeschakeld. Het enige wat tijdelijk stopt is het opwarmen van het water.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Misschien ben ik minder angstig, heb mijn hele huis voordat ik een nieuwe meterkast had op 3 groepen gehad en dat vloog er ook nooit uit. Waarom niet gewoon zonder dat ding aansluiten en als de stoppen er wel uitvliegen dit ertussen? Als ik in mijn energieverbruik kijk gebruikt de quooker echt geen 3500watt om bij te verwarmen, eerder 500Watt. Tenzij je erg veel water tapt, dan heb je een paar minuten een hoge spike.Thijsmans schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 08:51:
Hier: 100%. De Quooker verwarmt ten minste ieder uur en de vaatwasser doet er op het korte programma meer dan een uur over.
En een vaatwasser (zeker opeen eco programma die wat langer duurt) gebruikt ook maar op 2 momenten veel energie (opwarmen van water en voor het drogen aan het einde).
Daarnaast: het zou interessant zijn als iemand zo'n Quooker verdeler eens openhaalt, ik vermoed dat het erg simpel in elkaar zit, vb een diode die door een relais wordt overbrugt. Quooker kan dan gemakkelijk uitlezen dat ie maar halve sinussen doorkrijgt en verwarmingselement niet moet inschakelen. Zou ook met serie condensator kunnen zijn, en detectie van lagere spanning.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
en bij opwarmen wordt het tweede contact volledig!! afgeschakeld.
je vaatwasser moet in stopcontact 1 (prioritiet) en je boiler in 2.
contact 1 blijft onderstroom staan zodat het programma behouden blijft.
contact 2 is voor een boiler. (heeft geen programma)
nu heb je een qooker (en daar gelden helaas andere regels voor)
de praxis variant mag je dus retourneren. (maar dat was je toch al van plan)
Maar hoeveel verbruikt die vaatwasser in al die tijd?Thijsmans schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 08:51:
Hier: 100%. De Quooker verwarmt ten minste ieder uur en de vaatwasser doet er op het korte programma meer dan een uur over.
Zowel was als vaatwas machines gebruiken alleen veel vermogen bij het opwarmen van het water. Dat doen ze niet gedurende de hele wascyclus. Vaak zijn er een paar momenten in de wascyclus waarin het hoge verbruik op kan treden (beetje afhankeljikv an apparaat en wasprogramma). De rest van de tijd draaien alleen de pompen en motoren.
Zoals meerderen al hadden benoemd, zijn het aantal momenten dat beide apparaten piekstroom verbruiken vrij zeldzaam, dus we proberen het voorlopig gewoon zo.
worst/kaas scenario... een keertje 's ochtends vroeg de stop er uit en een half-gedraaide vaat...
klinkt als first-world problem
Uiteindelijk heb ik de quooker een eigen groep gegeven omdat ik overdag (als de zon schijnt) de vaatwasser wou later werken. Gelukkig was dit weinig werk want de meterkast is aan de andere kant van de muur.
Met 2x2200 W zit je rond de 20A en dat is ongeveer 1 tot 4 minuten op een B16.
Afhankelijk van de omgevingstemperatuur, dus wellicht korter als die automaat naast ander warm automaatje zit.
Plus dat je natuurlijk alles netjes op moment hebt geschroefd zodat de klemmen niet ook heet worden en die tijd nog verder inkorten.
[ Voor 11% gewijzigd door jeroen3 op 07-03-2022 09:22 ]
indien je een apparaat tot max 1300w toevoegt, heb je dus geen enkel probleem.
zelf heb ik de quooker toen op een aparte groep gezet en nooit problemen gehad.
ga je andere grootbelaster erop zetten tja dan kan zo switch misschien wel nodig zijn.
Alleen tijdens het verwarmen van het afwaswater (dus niet eens tijdens het gehele programma) kun je de kokendwaterkraan inderdaad niet gebruiken.
Over het algemeen staat de vaatwasser 's nachts aan (daltarief) maar wanneer ie wel overdag draait en ik wil tóch wat kokend water hebben, dan trek ik gewoon de vaatwasser open tijdens zijn programma en dan is de Quooker meteen bruikbaar.
Oke, tap je in 1 keer het hele vat leeg en zet je daarna je vaatwasser weer aan dan heb je daarna geen kokend water meer.
Maar dit is mij persoonlijk nog nooit overkomen.
Ik heb sindsdien de energieverdeler vervangen door een van de Praxis, en geen enkel probleem meer. Tijdens het wasprogramma van de vaatwasser kun je een paar keer een aantal minuten de kokendwaterkraan niet gebruiken, maar verder werkt het erg goed.
Gebruikte NRGkick met Schuko en rode 32A adapters te koop, 7.5.
Ik heb iemand met een Quooker die hetzelfde probleem heeft: een officiële Quooker switch (in combinatie met een vaatwasser), waarbij regelmatig de groene led gaat branden.Thijsmans schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 08:51:
Klopt, de Quooker variant schakelt de kraan niet helemaal uit, maar laat weten dat de boiler niet moet verwarmen. Andere switches schakelen de kraan gewoon helemaal af, en dan werkt de kraan dus ook helemaal niet meer voor warm of gekookt water. Bron: de Quooker-buitendienst die vorige week de firmware van onze kraan heeft geupdated.
De firmware werkte niet lekker met onze officiële Quooker-switch en gaf steeds een groene ipv rode led.
Heb je dit direct met Quooker geregeld?
Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Werkt overigens prima...
Begrijp ik het goed?
[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 23-03-2022 23:22 ]
Na wat testen, de volgende conclusie getrokken: als er totaal over de 3 contacten meer dan 2700 watt wordt verbruikt, schakelt de switch heel kort even de quooker uit en direct weer aan. Ik gok dat de software van de quooker dit herkent en het verwarmingselement een zekere tijd uit schakelt. Aan de sinus is niets te zien en de print lijkt redelijk simpel, dus ik verwacht geen vreemde digitale signalen oid.
Ik ben op zoek naar een manier om het verwarmingselement te schakelen op bijvoorbeeld zonne stroom of goedkopere stroom en / of te veel verbruikers (kan bij mij een ding zijn ivm te kleine aansluiting). Misschien schakel ik op termijn gewoon de draad die naar het element gaat (hopen dat de quooker geen storing geeft)
Groet Bert
:strip_exif()/f/image/i3OXbSOTew3Wx9kD4Lzn4JA2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ANkCSIJ7ilVIEHBwIWCmJkFh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yzXAhrZjzKfUUgsb32XPJW7X.jpg?f=fotoalbum_large)
Al zou de quooker boiler een uur lang niet bij verwarmen, merkt de gebruiker er nog helemaal niets van.
Ik ben nieuwsgierig hoe lang de quooker uitschakelt, maar ik denk dat ik het hier voorlopig even bij laat (druk met andere werkzaamheden).
Later dit jaar wil ik misschien een dynamisch energie contact afsluiten, dan pak ik dit onderwerp misschien weer op.