Omdat ik in de buitenberging een werkplaatsje heb en een werkbank (sleutel aan scooters)
Wil ik boven die werkbank heel veel betere verlichting hebben, wat er nou aan schort.
Erg jammer want ik ben vaak wel dingen kwijt en dan moet ik gaan zoeken en door niet goede kwaliteit licht ben je overal aan het kijken wat een hoop tijdsverlies opleverd.
Nou wil ik boven me werkbank een spatwaterdichte armatuur op hangen ( misschien dat LED erbij een stuk handiger is met aansluiten)
De armatuur moet ongeveer 120-130cm lang zijn (opzicht niet moelijk te vinden)
Ik weet alleen niet wat ik moet kiezen voor kleur temperatuur..
Ik wil hierbij geen geel licht of spierwit licht wat de ogen vermoeien.
Het licht moet rustig voor de ogen zijn, en ervoor zorgen dat ik alles goed kan zien wat ik op de werkbank doe. (vermoed dat ik dan 4000K moet hebben , na wat dingen gezien en bekeken te hebben) Misschien hebben mensen hier een ander advies? Of moet je dan echt voor daglicht 6000k gaan?
Daarnaast weet ik niet hoeveel lumen ik nodig heb.. Ik weet wel dat ongeveer 1000lumen niet toereikend is
(misschien moet ik rond de 3000 - 4000 lumen hebben)
Wat ik vooral afvraag wat heeft een gebruiker hier (tenzij die ook een berging en werkbank hebben, of iets met autos)
Kwa specificaties op hun werkplek *boven de werkbank* hangen..
Heb wel een site gevonden en voor de rest daarmee niet mee bekend.
https://www.into-led.com/...ncl-2x18w-led-buizen.html
Ik denk dat het wel handig is om 2 led buizen te hebben dit:
1. Omdat de lichtopbrengst daardoor hoger ligt.
2. Als er een lamp defect gaat door kan gaat op de andere (ook al is de opbrengst dan minder)
Wil ik boven die werkbank heel veel betere verlichting hebben, wat er nou aan schort.
Erg jammer want ik ben vaak wel dingen kwijt en dan moet ik gaan zoeken en door niet goede kwaliteit licht ben je overal aan het kijken wat een hoop tijdsverlies opleverd.
Nou wil ik boven me werkbank een spatwaterdichte armatuur op hangen ( misschien dat LED erbij een stuk handiger is met aansluiten)
De armatuur moet ongeveer 120-130cm lang zijn (opzicht niet moelijk te vinden)
Ik weet alleen niet wat ik moet kiezen voor kleur temperatuur..
Ik wil hierbij geen geel licht of spierwit licht wat de ogen vermoeien.
Het licht moet rustig voor de ogen zijn, en ervoor zorgen dat ik alles goed kan zien wat ik op de werkbank doe. (vermoed dat ik dan 4000K moet hebben , na wat dingen gezien en bekeken te hebben) Misschien hebben mensen hier een ander advies? Of moet je dan echt voor daglicht 6000k gaan?
Daarnaast weet ik niet hoeveel lumen ik nodig heb.. Ik weet wel dat ongeveer 1000lumen niet toereikend is
(misschien moet ik rond de 3000 - 4000 lumen hebben)
Wat ik vooral afvraag wat heeft een gebruiker hier (tenzij die ook een berging en werkbank hebben, of iets met autos)
Kwa specificaties op hun werkplek *boven de werkbank* hangen..
Heb wel een site gevonden en voor de rest daarmee niet mee bekend.
https://www.into-led.com/...ncl-2x18w-led-buizen.html
Ik denk dat het wel handig is om 2 led buizen te hebben dit:
1. Omdat de lichtopbrengst daardoor hoger ligt.
2. Als er een lamp defect gaat door kan gaat op de andere (ook al is de opbrengst dan minder)
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.