Probleem Abit moederborden?

Pagina: 1
Acties:

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 13:02
Heden overleden: Mijn Abit BF6 Slot1.

Mijn Abit BF6 heeft het ongeveer 1,5 jaar gedaan en kreeg in die tijd moeite met het koud opstarten. Dat vond ik niet zo erg, want mijn computers gaan in principe nooit uit.
Heden echter kreeg ik een vastloper waarbij zelfs enkele resets niet meer mochten baten.

Het vreemde is dat twee mensen in mijn omgeving ook in het bezit zijn van een Abit bord met BX-chipset en zij hebben dezelfde problemen. Nu blijkt dat de condensatoren rond het slot kapot zijn. (De bovenkantjes bollen omhoog; dit duidt erop dat ze kapot zijn) Ook bij die twee andere mensen blijken de condensatoren bol te staan.

Hebben meer mensen last van moeilijk op te starten Abit borden (bijvoorbeeld met een BX-chipset)? Bollende condensatoren?

Gelukkig heb ik nog fabrieksgarantie. Overigens valt het nog niet mee; De mensen die je bij Abit aan de telefoon krijgt spreken nauwelijks Nederlands en als ze al Nederlands spreken dan nog met zwaar limburgs accent :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 16:06 schreef Mr_Atheist het volgende:
*knip*
Overigens valt het nog niet mee; De mensen die je bij Abit aan de telefoon krijgt spreken nauwelijks Nederlands en als ze al Nederlands spreken dan nog met zwaar limburgs accent :)
:? Waar slaat dit nou weer op ??
Ik heb net vanmorgen met Abit Nederland in Venlo gesproken over de telefoon. Ik ben een rasechte Mokummer, en heb totaal geen probleem gemerkt in communiceren met de medewerkers van Abit Nederland.
Sterker nog, ze konden mijn vraag zelfs vlot en goed beantwoorden.
8-)

Moeten ze voor jou soms meer gabbers praten of zo ... ??
:D *D

• 0rbit
Op donderdag 23 augustus 2001 16:41 schreef Hooi het volgende:

[..]

Moeten ze voor jou soms meer gabbers praten of zo ... ??
:D *D
En dat slaat weer op? Ik mag toch wel verwachten dat de mensen mij in redelijk Nederlands te woord kunnen staan?

Maar met welke reden heb jij Abit moeten bellen? Heeft dat iets met de bootproblemen/condensatoren te maken? :)

Ik lees op Anandtech dat er meer mensen met dit probleem zijn :
http://forums.anandtech.com/messageview.cfm?catid=29&threadid=507656&highlight_key=y&keyword1=abit&keyword2=motherboard

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 16:49 schreef Mr_Atheist het volgende:

[..]

En dat slaat weer op? Ik mag toch wel verwachten dat de mensen mij in redelijk Nederlands te woord kunnen staan?

Maar met welke reden heb jij Abit moeten bellen? Heeft dat iets met de bootproblemen/condensatoren te maken? :)

Ik lees op Anandtech dat er meer mensen met dit probleem zijn :
http://forums.anandtech.com/messageview.cfm?catid=29&threadid=507656&highlight_key=y&keyword1=abit&keyword2=motherboard
Waar het op slaat is dat U wartaal uitslaat, meneer. Ze spreken daar gewoon ABN. Het zal wel aan mij liggen dan ????
(Hoe kan het nu dat een intelligente jongeling zo van slag raakt door een beetje accent of dialect ?? Je zou denk ik hier in Amsterdam rap verhongeren...)

Nee, ik heb geen problemen met het mobo whatsoever. Ik moest even weten hoelang de KT7A-RAID nog in produktie bleef, eigenlijk moet ik maar eens upgraden. (Van Duron 600@1000 naar een TB1333 FSB266)
Maar als ik nog even wacht kan ik wat geld sparen misschien.
Ze blijven dus minstens tot het einde van dit jaar in produktie B-)
Ik werd wat achterdochtig omdat opeens twee grote leveranciers met meer dan 70 piek omlaag gingen met de prijs voor dat bord...

• 0rbit
Waar het op slaat is dat U wartaal uitslaat, meneer. Ze spreken daar gewoon ABN. Het zal wel aan mij liggen dan ????
(Hoe kan het nu dat een intelligente jongeling zo van slag raakt door een beetje accent of dialect ?? Je zou denk ik hier in Amsterdam rap verhongeren...)
Hij zei meneer tegen me! Bla bla hier in Amsterdam bla bla... :)

Oh en je website zuigt :)

Verwijderd

Ik heb al anderhalf jaar een bh6 met celeron 400@450.
Nog nooit problemen met opstarten gehad.

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 23:42 schreef Mr_Atheist het volgende:

[..]

Hij zei meneer tegen me! Bla bla hier in Amsterdam bla bla... :)

Oh en je website zuigt :)
Kansloze sukkel >:)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

i smell flame hier ?? |:(

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Maar heren heren toch!

Dit is toch geen manier van praten met elkaar, houdt het een beetje gezellig a.u.b

en voor die meneer die problemen had met het Limburgse accent: bedenk wel dat die Limburgse meneer dat evengoed met uw spreekwijze had :)

goed en dan nu over tot de orde van de dag: vrede op aarde a.u.b het is al erg zat dat diverse volkeren elkaar uitmoorden om Joost mag weten wat. Dus laten wij (hopelijk )wijze tweakers proberen om een goed voorbeeld te geven.

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 01:14 schreef A.Jansen het volgende:
Maar heren heren toch!

Dit is toch geen manier van praten met elkaar, houdt het een beetje gezellig a.u.b

en voor die meneer die problemen had met het Limburgse accent: bedenk wel dat die Limburgse meneer dat evengoed met uw spreekwijze had :)

goed en dan nu over tot de orde van de dag: vrede op aarde a.u.b het is al erg zat dat diverse volkeren elkaar uitmoorden om Joost mag weten wat. Dus laten wij (hopelijk )wijze tweakers proberen om een goed voorbeeld te geven.
LOL :D

Maar ik denk dat veel te begrijpen (nou jah, duidelijker maakt) als je de info van de Goddeloze bekijkt.
Studierichting: Elektrotechniek
Hobbies en interesses: Flauw doen, ongestelde vragen beantwoorden en grappen over mezelf maken alvorens anderen dat kunnen doen.
Maar ja, intelligentie wordt ook bepaald door sociale vaardigheden, en schelden op Limburgers door een Enschedee-er ..

Dat is iets wat bij mij de duivelse geest boven brengt >:)

Maar je hebt gelijk, uiteraard. Vrede op Aarde.

Mr.Atheist,
heb je nu wel of niet een RMA procedure opgestart. ?

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Waar gaat het nu om? Dat zijn mobo verneukt is of dat de technische dienst van Abit (Amor Computers BV) geen AN kan (wat overigens helemaal niet waar is: ze belden me eens op, en we hebben elkaar goed verstaan! Maar ik ben een Belgische Limburger, zou geholpen kunnen hebben.)?
Pagina: 1