Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenSmit
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-07 12:10
Ik wil een slimme thermostaat kopen, maar ik heb geen idee waar ik op moet letten en wat er precies mogelijk is. Ik heb momenteel een Intergas Kompakt HRE ketel met zon wit rond standaard thermostaatje. Ik heb veel deuren uit mijn huis verwijderd omdat ik een hekel aan deuren heb en de deuren die ik wel heb doe ik niet vaak dicht. (de ruimtes die ik helemaal niet wil verwarmen hebben wel een deur die dicht blijft, voor de rest ga ik er vanuit dat als ik verwarm in de ruimte die ik echt warm wil, de rest van mijn huis van daaruit mee opwarmt en iets minder warm is, wat prima is. Mijn huis is net gerenoveerd en aan alle kanten geisoleert.

Wat ik wil:

-Ik wil mijn thermostaat kunnen programmeren en op afstand kunnen bedienen met mijn telefoon.
-Ik wil hem ook zonder telefoon kunnen bedienen.
-Echt slim hoeft hij verder niet te zijn, hij hoeft niet te leren en voorspellen ofzo.
-Het lijkt me mooi als verschillende ruimtes apart bedienbaar zijn (zoals ik zie met tado), als het maar goed werkt voor mijn situatie.

*Zo een knop moet volgens mij aardig wat kracht hebben om de klep van de radiator te bedienen, betekend dat niet dat de batterij snel leeg gaat ? Falen die knoppen redelijk snel ?
*Werkt het ook wanneer de main thermostaat in zich in een ruimte bevind die weinig verwarmd word (wanneer die bijvoorbeeld in de huiskamer is die ik op 16 wil instellen terwijl ik mijn PC kamer op 21 il instellen en de slaapkamer op 18 maar de main thermostaat in de huiskamer is, wat nu, met een simpel ouderwets CV systeem dus niet goed werkt)
*Wanneer ik 1 ruimte veel meer wil verwarmen dan andere ruimtes maar die ruimtes wel in open verbinding staan (de deur is open), zal dat betekenen dat de radiator in die 1e ruimte al het werk gaat verrichten. Dat betekend dus ook dat de HR ketel bijna continu moet werken omdat hij dus het hele huis gaat verwarmen via 1 radiator. Is dat heel inefficient, of werkt een HR ketel ook efficient wanneer hij alleen energie moet leveren aan 1 radiator ?

-Ik zie steeds de term modulerend, wat houd dat precies in ?
-Alle verdere informatie is welkom, links naar goede informatie ook.
-het mag geld kosten als nodig, maar graag goedkoop als dat ook prima is.

Bij voorbaat dank voor de hulp.

[ Voor 15% gewijzigd door ArjenSmit op 01-03-2022 00:30 ]