Aerohive acces point en Ziggo router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hey
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-08-2023
Goedenavond,

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Ik maak gebruik van een Ziggo internetabonnement, heb een Cisco Voip telefoon en een Aerohive R117 Accespoint.
De telefoon is met een UTP kabel verbonden met de Aerohive, en de Ziggo router is met een UTP kabel verbonden met de Aerohive.
Het lampje van de Aerohive brandt groen, de telefoon gaat wel aan, maar maakt geen verbinding en registratie lukt niet. (melding Host niet gevonden)
Waar kan dit aan liggen? Het hele pakket werkt wel op een ander adres met Ziggo abonnement?
Zit het probleem in mijn Ziggo router?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"Host niet gevonden" klinkt als een DNS-probleem. Weet je met welke host de telefoon probeert te verbinden? En kun je bijvoorbeeld op een laptop wel naar die host pingen?

Nog los daarvan: je gebruikt hier de Aerohive AP blijkbaar als switch. Zou geen probleem mogen geven, maar het lijkt me voor de troubleshooting wel zo handig de VoIP-telefoon eens rechtstreeks op de modemrouter (welke? Ziggo heeft er nogal wat...) aan te sluiten en kijken wat dat doet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:51
Je hebt voor zo'n cisco Voip telefoon toch een server nodig, die dingen werken toch niet standalone?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hey
Je hebt voor zo'n cisco Voip telefoon toch een server nodig, die dingen werken toch niet standalone?

Het werkt wel, want wanneer ik het op een ander adres test, kan ik er wel mee bellen. Alleen thuis lukt het dus niet.

Ik gebruik de Ziggo Smartwifi (voorheen Connectbox)
Wanneer ik de laptop aansluit op Aerohive R117 en ping naar 172.18.0.12 lukt het mij de Cisco site te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
hey schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:46:
Wanneer ik de laptop aansluit op Aerohive R117 en ping naar 172.18.0.12 lukt het mij de Cisco site te bereiken.
En wat als je dan een VOIP call doet via je laptop, werkt dat wel?
Zo ja, dan staat je telefoon vast ingesteld met een statisch IP/DNS.

[ Voor 10% gewijzigd door DJMaze op 01-03-2022 15:55 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

hey schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:46:
[...]

Ik gebruik de Ziggo Smartwifi (voorheen Connectbox)
"Smart WiFi" klinkt meer als de TP Link of Plume 'boosters' van Ziggo, niet de modem router. Als je wel de Connectbox modem router bedoelt- daar zijn er ondertussen ook vijf van van vier verschillende vendors. Op etiket van dat ding staat netjes merk+model ervan. Voor de toekomst wel zo handig. Hier ws niet eens zo relevant - zie opmerking hierboven mbt vast IP. Check in de VoIP telefoon welk IP het heeft. Begint dat niet met 192.168.178, dan is een fixed IP in andere range idd het probleem.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:51
Een aerohives R117 kan ik nergens vinden als Ap.

Is het misschien een mesh systeem, dan maakt die een eigen subnet en dat kan voor problemen zorgen met die Voip telefoon.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hey
[Begint dat niet met 192.168.178, dan is een fixed IP in andere range idd het probleem.]

Ipv4 instellingen :
DnS server: 192.168.4.1 is het IP adres

De Ziggo box is het model TG2492LG-ZG

Denken jullie dat het aan het Ziggo apparaat kan liggen?
Pagina: 1