Toon posts:

Micro SD. Lege mappen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Corre
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-07-2022
Hallo,

Ik zit met een vervelend probleem.

Graag wil ik muziek op mijn micro sdxc zetten.
Het is een kaartje van 128gb.
Het is 110gb muziek met veel mappen (+-1100 albums). Als ik de muziek verplaats van mijn pc naar het kaartje staat er volgens Windows effectief 110gb ruimte op. Maar slechts +-200 albums staan er effectief op, wat ongeveer een 32gb is. Alle andere mappen zijn leeg, geen muziek. Ik heb het al met 3 verschillende micro-sd kaartjes geprobeerd (ook met een officieel Samsung kaartje). Het sd-kaartje ook al in een usb-reader, sd-adaptor of rechtsreeks in de laptop gestoken. Ik heb ook al 2 verschillende pc's gebruikt. Telkens komt er evenveel muziek op en al de rest lege mappen.
Ook heb ik het kaartje al in mijn smartphone gestoken, verbonden met pc maar toch zelfde resultaat. Wat kan hiervan de reden zijn?

Alvast bedankt voor jullie tips of hulp!

Michiel

Alle reacties

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:23

Glewellyn

is er ook weer.

32Gb klinkt als een limiet van het bestandssysteem (Ik vermoed FAT32). Hoe is het kaartje geformatteerd?

[Voor 10% gewijzigd door Glewellyn op 28-02-2022 21:22]

*zucht*

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-09-2022
(Ben je niet bedonderd met een 32 GB SD-card waar 128 GB op staat?)

Inderdaad, FAT32 kan niet meer adresseren dan 32 GB.
Je zou de data van de SD-Card af kunnen halen, de hele SD-Card kunnen formatteren als ExFAT, er wat bestanden op kunnen zetten en dan kijken of het apparaat waarin je de SD-Card gebruikt dat kan lezen.
Als dat goed gaat, kun je proberen om weer mappen/bestanden toe te voegen totdat het voorbij de 32 GB goed gaat. Als dat zo is, kun je via ExFAT de hele SD-Card (128 GB) benutten.

• Corre
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-07-2022
Hi, merci van jullie feedback.
Inderdaad geformatteerd via ExFat. Alle data er al van gehaald.
Ik heb het nu met 3 verschillende kaartjes geprobeerd, dus bedonderd zou me sterk lijken. Aangezien elk systeem ook zegt dat er +- 120gb vrij is.
Heel raar allemaal... :)
Zou het kunnen dat er een maximum aantal mappen of bestanden op deze capaciteit kunnen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:59
Misschien toch even voor de zekerheid controleren met H2testw.

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Het lijkt me sterk dat de hoeveelheid files het probleem zouden zijn. Volgens Wikipedia kunnen er tot 2796202 files in een directory, en tot 4294967285 op een volume.
Hoe heb je die 3 kaartjes gevuld? Kan het een bug in je kopieerprogramma zijn?

• Stanton
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 30-01 22:17
Fake kaartje.

Joep

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:34
hcQd schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:28:
Misschien toch even voor de zekerheid controleren met H2testw.
Doe dit inderdaad. https://www.reddit.com/r/...al_home_page_for_h2testw/

Nvm oud topic. Weet niet waarom deze naar boven kwam.

[Voor 7% gewijzigd door NimRod1337 op 13-10-2022 11:56]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee