Toon posts:

65” vs 70” tv

Pagina: 1
Acties:

• nepkenny
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-02 19:25
Als ik online kijk in de pricewatch zie ik 27 70” tvs, Tegen 250 65” tvs. Waarom is de keuze van de 70” tvs zoveel minder? En vooral is ook de kwaliteit/functies in dit formaat minder?

Ik ben benieuwd wat jullie mening hierover is.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:22

DarkSide

theres no place like ::1

65" gewoon veel gangbaarder.

denk da 75/77" ook veel meer voorkomt.

70" is gewoon niet een "standaard" maat.

Why the question?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Er zijn überhaupt geen 70-inch OLED panelen te krijgen (voor de fabrikanten), dus de hele categorie OLED is daarom 65 inch of groter dan 70 (75/77). Al die tv's mis je dus in jouw zoektocht.

[Voor 12% gewijzigd door pagani op 28-02-2022 21:07]

• nepkenny
De vraag is omdat er maximaal een 70” tv op mijn tv meubel past.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53
Hang hem aan de muur.
De poten zijn < 77" en dat past prima, beide kanten iets oversteken en klaar.

Je koopt zelden een TV die te "groot" is.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:22

DarkSide

theres no place like ::1

Lastig als je antwoorden kort zijn/weinig verdere info bevatten.

Maar idd. Mogelijk kijken naar ophangen.
Of kan het niet een beetje uitsteken?

Als het echt niet kan. Dan heb je enigzins pech.
Je hebt gewoon minder keuze.

Dan toch nog een vraag. Zoek je Grootte of kwaliteit.
Mogelijk zijn er TV's van 65 die gewoon (veel) beter zijn. (bv OLED)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• nepkenny
Ik ben nog vooral aan het oriënteren en bij het opmeten van het tv meubel kwam ik op de 70” maat uit. En daar ontstond mijn vraag toen ik ging zoeken.

Vind de tip hij kan aan de muur of een beetje uitsteken wel een optie om te bekijken. Dank!

Ik heb nu een 49” en wil een maatje groter.

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Er zijn maar een handje vol fabrikanten die dat kunnen produceren. Foxconn (SDP/Sharp), Innolux, CHOT en CEC-Panda. Dat betekent ook dat er maar een paar fabrieken zijn die dat formaat efficiënt kunnen snijden uit het 'moeder glas'. Voor 40,50,58 en 82 inch geldt min of meer hetzelfde. Hier wordt het concept met een ander voorbeeld uitgelegd: YouTube: Why 48-inch LG CX OLED TV is Pricier than 55-inch CX - Explained

In kwaliteit is er geen verschil. Wat wel uitmaakt is de gebruikte lcd-technologie (VA of IPS) en de achterliggende backlight (FALD of niet). 70 inch is altijd VA, 60Hz en zonder local dimming. Instap SDR tv's dus met matige kijkhoeken en motion. 65 of 75 inch komt in veel meer smaken, backlights en andere technologieën.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:41

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit valt meer onder aankoopadvies. Ik verplaats je even naar het juiste subforum! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee