Hallo, ik heb eindelijk een nieuwe videokaart in een drop weten te bemachtigen, aangezien mijn oude rx 480 toch echt wel aan vervanging toe is. Met mijn vonkelnieuwe 3080 ti FE kan ik eindelijk een nieuw systeem samenstellen. Eigenlijk is de 3080ti voor mij waarschijnlijk wel overkill en had ik liever de 3070ti of 3080 gehad ivm hogere kosten, maar he ik moet het ermee doen 
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik de PC voornamelijk om te gamen op 1440p 144hz, wat al een tijdje niet meer lukte met mijn verouderde videokaart. Daarnaast gebruik ik de PC ook voor het werk, maar heb ik hiervoor geen eisen. Wel verplaats ik de PC vaak van boven naar beneden dus een degelijke kast is wel handig denk ik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zonder videokaart en andere toebehoren wil ik ongeveer uitkomen rond de 1000,-. Minder is altijd goed, maar voor een echte perfomance boost ben ik bereid iets meer te betalen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoals gezegd de videokaart, monitor en muis en toetsenbord zijn al aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou graag een degelijke kast willen, hoeft niet fancy te zijn en 1 TB aan opslag is voldoende. Verder denk ik aan 32 Gb werkgeheugen. Ook heb ik gekeken naar een kleinere kast ivm het feit dat ik er nogal eens mee loop te sjouwen. Maar mocht dit veel duurder uitvallen of niet zo goed zijn met airfow ed dan is een gewone kast ook prima.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen echte merkvoorkeuren al wil ik graag een intel processor aangezien deze zo goed scoren met deze generatie.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik geef weinig om looks en lichtjes, maar meer om waar voor je geld.
Ga je overklokken?
Nee ga niet overklokken en heb dit ook nog nooit gedaan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag een kritische blik willen op datgeen ik samengesteld heb, aangezien ik al een tijd geen nieuwe pc meer heb samengesteld. Ik hoor graag of er verbeterpunten zijn en ook of alles compatibel is.
Als laatste is mijn vraag misschien ook of een 3080 ti FE overkill is voor het gamen op 1440p 144 hz, anders kan ik eventueel kijken naar een leuke ruil met een 3070TI of een 3080.
Alvast bedankt!!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik de PC voornamelijk om te gamen op 1440p 144hz, wat al een tijdje niet meer lukte met mijn verouderde videokaart. Daarnaast gebruik ik de PC ook voor het werk, maar heb ik hiervoor geen eisen. Wel verplaats ik de PC vaak van boven naar beneden dus een degelijke kast is wel handig denk ik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zonder videokaart en andere toebehoren wil ik ongeveer uitkomen rond de 1000,-. Minder is altijd goed, maar voor een echte perfomance boost ben ik bereid iets meer te betalen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoals gezegd de videokaart, monitor en muis en toetsenbord zijn al aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou graag een degelijke kast willen, hoeft niet fancy te zijn en 1 TB aan opslag is voldoende. Verder denk ik aan 32 Gb werkgeheugen. Ook heb ik gekeken naar een kleinere kast ivm het feit dat ik er nogal eens mee loop te sjouwen. Maar mocht dit veel duurder uitvallen of niet zo goed zijn met airfow ed dan is een gewone kast ook prima.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen echte merkvoorkeuren al wil ik graag een intel processor aangezien deze zo goed scoren met deze generatie.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik geef weinig om looks en lichtjes, maar meer om waar voor je geld.
Ga je overklokken?
Nee ga niet overklokken en heb dit ook nog nooit gedaan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag een kritische blik willen op datgeen ik samengesteld heb, aangezien ik al een tijd geen nieuwe pc meer heb samengesteld. Ik hoor graag of er verbeterpunten zijn en ook of alles compatibel is.
Als laatste is mijn vraag misschien ook of een 3080 ti FE overkill is voor het gamen op 1440p 144 hz, anders kan ik eventueel kijken naar een leuke ruil met een 3070TI of een 3080.
Alvast bedankt!!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-12600K Boxed | € 299,- | € 299,- |
1 | Moederborden | MSI PRO Z690-A DDR4 | € 196,95 | € 196,95 |
1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 2 | € 59,75 | € 59,75 |
1 | Processorkoeling | Scythe LGA1700 Mounting Kit | € 8,03 | € 8,03 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Renegade KF436C16RB1K2/32 | € 164,44 | € 164,44 |
1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Solid state drives | WD Black NVMe SSD SN850 1TB (zonder heatsink) | € 148,90 | € 148,90 |
Totaal | € 1.046,87 |