Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Vraag
Alle reacties
Op een splitter die Ziggo levert. Daarop zit de aansluiting voor TV en voor internetsignaal.HKLM_ schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:26:
Je geeft aan “ modem direct op de coax aangesloten” hoe heb je het anders aangesloten?
Ik had geprobeerd om het modem rechtstreeks op de coax aan te sluiten die in de muur zit, dus waar je die splitter op plaatst.
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Nee, niet in bridge.Janus Bier schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:32:
was je vorige modem/router toevallig in bridge mode? dan is de Connectbox giga dat ook en werkt alleen lan 1.
Dat lijkt wel goed te gaan. Geeft ook de apparaten weer die aangesloten zijn, maar er komt niks op binnen.HKLM_ schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:05:
Als je aanmeld in de webinterface krijg je dan wel een ip van ziggo?
Ziggo geeft aan dat het de aansluiting in de muur is die vervangen moet worden, omdat niet elke aansluiting geschikt zou zijn voor Giganet. Daardoor komt er geen internet binnen dus.
Dan wordt de gouden tip dus: wacht op de monteurfreddyathlon schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:00:
[...]
Dat lijkt wel goed te gaan. Geeft ook de apparaten weer die aangesloten zijn, maar er komt niks op binnen.
Ziggo geeft aan dat het de aansluiting in de muur is die vervangen moet worden, omdat niet elke aansluiting geschikt zou zijn voor Giganet. Daardoor komt er geen internet binnen dus.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Dat zal ook niet anders kunnen.Brahiewahiewa schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:14:
[...]
Dan wordt de gouden tip dus: wacht op de monteur
Maar misschien is hier iemand die een gouden tip heeft of dit zelf heeft meegemaakt. Ik vind het dan ook raar dat een nieuwe aansluiting na 2 jaar alweer verouderd is.
Zeker, maar die werkt inmiddels ook niet meer.supayoshi schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:39:
heb je je oude modem al geprobeerd of die nog werkt?
Welke aansluiting cq AOP heb je twee jaar geleden dan gekregen?freddyathlon schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:25:
[...]
Dat zal ook niet anders kunnen.
Maar misschien is hier iemand die een gouden tip heeft of dit zelf heeft meegemaakt. Ik vind het dan ook raar dat een nieuwe aansluiting na 2 jaar alweer verouderd is.
Fotootje wellicht van hoe e.e.a. er uit ziet.
Maak je niet druk, dat doet de compressor maar
als de oude modem gewoon werkte en de nieuwe niet ga ik meer leunen naar een abbonoments probleem... neem aan dat het plug en play is en er niet veel veranderd is..
connectbox V2 is een docsis 3.0 en 3.1 modem dus.
Succes, zou mij niets verbazen dat de monteur er ook niet veel aan kan doen dan aansluiting 2000mhz updaten en een ticket terug dat dit een abbonoments probleem is
Er is een monteur een kleine 1.5 uur bezig geweest.
Er is gewoon signaal en het modem komt gewoon online, er is echter geen internetverkeer mogelijk.
Alle aansluitingen e.d. zijn in orde, daar ook de oude Hitron probleemloos heeft gewerkt.
Na wat belletjes met de TD door de monteur, bleek het inderdaad een administratief probleem te zijn;
De 'oude' Hitron heeft een statisch IP-adres, de nieuwe Connectbox Giga een dynamisch IP.
Hier ging het mis; er moest een nieuwe 'bootfile' worden ingeladen vanuit India.
Dit is gedaan, het modem zag ik een aantal maal opnieuw opstarten, waarna de verbinding er ineens was.
Probleem dus opgelost, alleen Ziggo zelf had hier enorme moeite mee om te achterhalen waar het in zat.
Klopt inderdaadJay-B schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:19:
@freddyathlon Neem aan dat je een zakelijk abonnement hebt?
En met m'n oude connectbox, nul problemen. Maar volgens Ziggo is alles ok. Misschien ligt het aan de hoofdaansluiting zeggen ze. Die komen ze vervangen. Lijkt me sterk, maar goed... Het is dat er geen alternatief is dat snelheden boven 100mbps biedt, anders was ik al lang weg.