Ik ben aan het oriënteren voor een Hybride warmte pomp en krijg offertes van verschillende merken systemen en vermogens.
Mijn huis (vrijstaand) is matig tot redelijk geïsoleerd denk ik, 125m2 uit 1988, overal nieuw HR++ boven verdieping nieuw kunstof kozijnen.
Beneden 60m2 vloerverwarming en boven 4 zones met radiatoren.
Ik gebruik Honeywell Evohome met beneden een zoneklep voor de vloerverwarming
Verbruik is 1500m3 per jaar en thermostaat staat op de nacht na op 21 graden.
Mijn keuze was in eerste instantie gevallen op een Elga ace 4kW met een buffer vat.
Maar krijg ook offertes voor een 6kW
De een vind beter te veel dan te krap, de ander vind mijn ketel aan de kleine kant dus een 4kW is ook genoeg.
CV is een tzerra ace 39C cw5, vermogen naar beneden gezet voor de CV, water toevoer staat op 50 graden het hele jaar.
Prijzen verschillen ook nog wel kwa offertes, laatste prijs was €6200 voor een 4 kW met 25liter buffervat geïnstalleerd. Ex subsidie, dus na -2400 €4800.
Heb al betere prijzen voorbij zien komen op topics
Lees ook dat de mercuria is verbeterd?? Is dat wat?
Vermogen kiezen vind ik lastig.
Wat zijn jullie ervaringen met de Elga, en dan 4 of 6 kW
Mijn huis (vrijstaand) is matig tot redelijk geïsoleerd denk ik, 125m2 uit 1988, overal nieuw HR++ boven verdieping nieuw kunstof kozijnen.
Beneden 60m2 vloerverwarming en boven 4 zones met radiatoren.
Ik gebruik Honeywell Evohome met beneden een zoneklep voor de vloerverwarming
Verbruik is 1500m3 per jaar en thermostaat staat op de nacht na op 21 graden.
Mijn keuze was in eerste instantie gevallen op een Elga ace 4kW met een buffer vat.
Maar krijg ook offertes voor een 6kW
De een vind beter te veel dan te krap, de ander vind mijn ketel aan de kleine kant dus een 4kW is ook genoeg.
CV is een tzerra ace 39C cw5, vermogen naar beneden gezet voor de CV, water toevoer staat op 50 graden het hele jaar.
Prijzen verschillen ook nog wel kwa offertes, laatste prijs was €6200 voor een 4 kW met 25liter buffervat geïnstalleerd. Ex subsidie, dus na -2400 €4800.
Heb al betere prijzen voorbij zien komen op topics
Lees ook dat de mercuria is verbeterd?? Is dat wat?
Vermogen kiezen vind ik lastig.
Wat zijn jullie ervaringen met de Elga, en dan 4 of 6 kW